‘Millennials’ venent com l’avi
Jack Beds és una firma de matalassos creada per un jove emprenedor que ja ha obert nou botigues de barri
Alejandro Arrufat Calvo, el fundador de Jack Beds –una firma de venda de matalassos i bases de llits–, té trenta-pocs anys, coneix bé les anàlisis de dades de les seves botigues i sap la importància que té el màrqueting digital i la venda en línia. Tanmateix, per definir el seu negoci s’ha basat en el model del seu avi, una xarxa de botigues de barri, amb venda física, producte de qualitat i servei de proximitat. “Hem apostat per ser una firma com les d’abans, de les que diem «bon dia» quan lliurem un producte i que no ens desentenem del client quan hi ha problemes”, explica.
Jack Beds va néixer en un moment en què les botigues de matalassos sortien i creixien com bolets, amb estratègies d’atracció de client basades en els superdescomptes i el poc servei postvenda. Alejandro Arrufat havia estat venedor en una d’aquestes grans companyies i va identificar i patir les mancances que hi havia. “Un diumenge, mentre dinàvem a casa del padrí, em va fer veure que jo podia engegar una firma sense tenir una marca al darrere, perquè el que importa és saber vendre i fer-ho amb un concepte diferent al que regnava”, recorda Arrufat.
Per diferenciar-se van optar no només per un model de venda de botiga de barri tradicional, sinó també per tenir el control de tot el procés. Així que es va dedicar a buscar proveïdors de proximitat i va trobar una fàbrica de matalassos a Tarragona, dirigida per la tercera generació, amb una aposta per un teixit de qualitat.
LOGÍSTICA PRÒPIA.
Així mateix, la seva trajectòria professional com a venedor, el va fer encarar el negoci des del punt de vista de les vendes: “Per a nosaltres, els venedors són determinants, perquè són els que mantenen la connexió amb el client i els que poden identificar més les necessitats del mercat, i per això la nostra estratègia gira al seu voltant”, afegeix el fundador de Jack Beds.
Els números demostren que la seva aposta va ser encertada. En poc més de quatre anys ha obert sis botigues entre Barcelona, Mataró i Sant Cugat i ha tingut un creixement de facturació de dos dígits.
L’any passat, Jack Beds va augmentar en un 50% les vendes, en passar de l’ 1,8 milions de facturació a 2,7 milions, i per a enguany les previsions són arribar als 4 milions d’euros, de nou un 50% més.
I això malgrat que l’any 2022 va ser un exercici complex, a ja que més de l’impacte en el consum per la guerra d’Ucraïna, es va registrar una inflació històrica que ha disparat els preus. Però Jack Beds va reaccionar ràpidament i va redefinir el pla de creixement previst, optant per fer una ampliació de capital per poder obrir tres botigues: una a Mataró i dues més a Barcelona: “Tenim una estructura administrativa per a quinze establiments, així que podem seguir fent obertures, ja que amb cada nova botiga el rendiment és més alt”, explica Arrufat.
Noves obertures.
Ara com ara, Jack Beds té vint-i-set empleats, sis de les quals en l’àrea de màrqueting. El factor humà de la companyia arriba a les trenta-cinc persones si se li sumen els col·laboradors externs.
El valor dels més propers
Alejandro Arrufat va començar Jack Beds després de capitalitzar l’atur i comptar amb una aportació de quatre amics de tan sols 500 euros. Jack Beds es va iniciar sent una botiga en línia, però no va funcionar: “No teníem prou capital per invertir en màrqueting digital”, diu Arrufat. El mateix dia que va decidir deixar al ralentí el projecte i buscar feina, un amic se li va oferir per fer ampliació de capital i obrir una botiga física. I va acceptar.