Infraestructures

infraestructures

Territori farà 22 plantes solars a les carreteres

Generaran els 21,4 GW/h anuals que consumeix la xarxa viària de la Generalitat i els excedents els gestionarà L’Energètica pública

El departament de Territori instal·larà 22 parcs fotovoltaics al domini públic de les carreteres de la Generalitat per subministrar l’electricitat necessària per al funcionament i manteniment dels serveis viaris però també per destinar l’excedent d’energia produïda a L’Energètica, l’empresa elèctrica pública que impulsa el govern. La consellera Ester Capella ha presentat el programa a Mataró, on s’ha estrenat el primer dels parcs sobre el túnel de la C-32 amb 216 mòduls solars. El programa 2023-2026 suposarà una inversió de 32,5 milions i, a més del parc sobre el túnel de Mataró, ja s’han instal·lat també 64 plaques al centre de Control de Carreteres de Vic i s’han iniciat els treballs per col·locar-ne 15 més al túnel de la C-12 a Benifallet. Aquestes primeres tres actuacions suposen una inversió de 475.000 euros.

La consellera Capella explica que “volem aprofitar tot el potencial que ofereixen les carreteres de la Generalitat per instal·lar plaques fotovoltaiques i així reduïm la necessitat que s’hagin d’utilitzar espais no urbanitzables i apropem la generació de l’energia als llocs on es consumeix o on hi ha un consum més gran d’energia”.

Els parcs generaran els 21,4 GW/h anuals que consumeix la xarxa viària de 6.000 Km. de la Generalitat i destinarà l’excedent a L’Energètica pública. A més dels parcs de Mataró, Vic i Benifallet se n’instal·laran als túnels de Peramola i Coll de Nargó de la C-14; en un tram de la C-17 entre Tagamanent i Sant Martí de Centelles; als túnels de Sant Pol i Santa Susanna de la C-32 així com a les antigues zones de peatge de la mateixa via a Santa Susanna, Arenys de Mar i Vilassar de Dalt; a l’antiga àrea de peatge de Mollet del Vallès de la C-33; als túnels de l’eix de Bracons de la C-37 entre Sant Pere de Torelló i la Vall d’en Bas; al túnel de la ronda Oest de Sabadell de la C-58c; als túnels de la Flauta i la Guàrdia (Clariana de Cardener) i de Costafreda i de la Torre (Súria) de la C-55; al nus de Ripollet de la C-58 amb l’AP-7; i als túnels de Parpers de la C-60 entre Argentona i la Roca del Vallès.

En la major part d’actuacions, les plaques s’instal·laran a l’entorn de les boques de diversos túnels per a l’autoconsum dels mateixos si bé les majors instal·lacions per superfície i producció elèctrica seran els antics peatges de les autopistes C-32 nord i C-33. En aquests espais començaran abans d’acabar l’any els treballs des desmuntatge de les cabines de peatge que queden. L’altra parc important en superfície i producció serà el del nus de Ripollet entre l’AP-7 i la C-58.

El primer gran parc del programa es farà l’any vinent a l’antic peatge de Santa Susanna de la C-32, amb una inversió de 3,3 milions per instal·lar 3.312 mòduls en una superfície de prop de 2,3 hectàrees. El parc generarà 3,4 GW/h anuals, un 15% de l’energia que consumeix avui la xarxa de carreteres de la Generalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.