Opinió

El poder d’una bona marca ocupadora

Cal posar èmfasi en la paraula ‘fidelitzar’ com a contraposada a ‘retenir’; perquè volem enamorar, cuidar, fer que els nostres equips ens escullin

En un mercat laboral cada cop més competitiu, creix la preocupació de les organitzacions per atraure i fidelitzar talent. El panorama actual ha canviat, ja no són les persones candidates qui han de seduir l’equip de selecció, sinó les empreses les que han de posar tots els seus esforços per ser atractives. Segons un estudi recent d’Adecco, el 50% dels candidates i candidats afirma que no treballaria per a una empresa amb una mala reputació, encara que fos a canvi d’un salari més elevat.

Per entendre el talent actual i les seves preocupacions, cal fixar-nos en el context global. Durant els últims anys sorgeix el concepte BANI, que descriu un entorn fràgil que genera ansietat, no lineal i incomprensible. A finals del 2022 també sorgeix el mot permacrisi, que descriu el període d’inestabilitat i inseguretat que estem vivint. I aquest context té un impacte directe en les persones, tant a nivell social com individual.

En un moment de crisi global les persones es replantegen les seves prioritats, també en l’àmbit laboral. Això provoca que les organitzacions es vegin obligades a evolucionar ràpidament per donar resposta a les inquietuds i preocupacions del nou talent, en assumptes com ara la inclusió, la participació, la flexibilitat i la salut mental.

A aquest context, cal afegir-hi l’entrada d’una nova generació que arriba amb força. Són la generació Z o zoomers, les persones nascudes entre el 1995 i el 2010. Són natives digitals, activistes de causes com la inclusió o la sostenibilitat, creatives, fugen d’estructures jeràrquiques i exigeixen visibilitat i influència dins de les organitzacions.

Tot això porta moltes empreses a adonar-se que la seva marca ocupadora (employer branding), és a dir, la reputació com a lloc on treballar, és un actiu estratègic essencial. I com podem crear una marca ocupadora que contribueixi a atraure i fidelitzar el talent? A continuació quatre claus:

1. Crea una proposta de valor per a la col·laboradora o col·laborador autèntica i centrada en les persones. Escoltant l’equip, el talent potencial i aquelles persones candidates que no ens han escollit. Quan tenim una proposta clara ho hem d’acompanyar d’un relat creatiu i diferencial que destaqui els nostres punts forts. Que sigui creïble.

2. Cuida l’experiència de les persones candidates o ja col·laboradores. Això inclou des del procés de selecció, fins a l’acollida i tots els moments clau de la seva vida laboral. Fins i tot l’experiència de sortida.

3. Fomenta la diversitat i la inclusió. Cada cop més, les persones busquen ambients laborals diversos a tots els nivells: quant a gènere, origen, edat, capacitats, formes de processar la informació, etc. Volen sentir-se lliures de mostrar-se com són.

4. Defineix el teu propòsit i promou un fit cultural. El talent actual vol sentir-se alineat amb el propòsit de l’organització, amb el seus valors i filosofia. Volen que la seva feina tingui sentit i que causi un impacte positiu.

En definitiva, cal posar èmfasi en la paraula fidelitzar com a contraposada a retenir. Perquè volem enamorar, cuidar, fer que els nostres equips ens escullin i que se sentin orgullosos de treballar amb nosaltres.

La teva organització té una bona marca ocupadora?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.