Societat

SOCIETAT

El regulador nuclear de Japó obre la porta a la reactivació de la major planta nuclear del món

El país compta amb 21 reactors nuclears desactivats temporalment, 27 apagats permanentment i 12 operatius

La planta estava inoperativa perquè es considerava que les seves mesures de seguretat no eren suficients

El regu­la­dor nuclear del Japó ha anun­ciat avui que aixeca el veto que man­te­nia per motius de segu­re­tat sobre la cen­tral de Kas­hiwa­zaki-Kariwa, con­si­de­rada la major del món per capa­ci­tat, la qual cosa aplana el camí per a la seva even­tual reac­ti­vació.

L’auto­ri­tat nuclear nipona (NRA) va deci­dir aquest dime­cres reti­rar la pro­hi­bició de facto que s’apli­cava sobre les ope­ra­ci­ons d’aquesta planta situ­ada en Nii­gata, al nord-oest de Tòquio, des de fa dos anys, per con­si­de­rar que les seves mesu­res de pre­venció d’atacs ter­ro­ris­tes no eren sufi­ci­ents.

El regu­la­dor nipó ha conclòs ara que l’ope­ra­dora de la planta, Tòquio Elec­tric Power Com­pany (TEPCO), ha millo­rat la seva pre­pa­ració en aquest sen­tit i després de dur a terme més de 4.000 hores d’ins­pec­ci­ons a les seves ins­tal·laci­ons.

Amb una capa­ci­tat d’uns 8.212 mega­vats (MW) que la situa com la major del món, Kas­hiwa­zaki-Kariwa roman ino­pe­ra­tiva des de l’apa­gada nuclear orde­nada per les auto­ri­tats nipo­nes després del des­as­tre atòmic de Fukus­hima de març de 2011, que va por­tar a revi­sar els pro­to­cols de segu­re­tat de totes les plan­tes del país.

El Govern nipó, TEPCO i altres com­pa­nyies energètiques japo­ne­ses han apos­tat per la reac­ti­vació de totes les cen­trals nucle­ars naci­o­nals que com­plei­xin amb el nou marc de segu­re­tat, encara que en molts casos la reo­ber­tura de plan­tes ha comp­tat amb el rebuig de la població local o amb altres obs­ta­cles regu­la­dors i jurídics.

Per la seva capa­ci­tat, la planta de Kas­hiwa­zaki-Kariwa és una peça clau en el pla naci­o­nal de sub­mi­nis­tra­ment energètic de TEPCO, encara que per a la seva reac­ti­vació seria neces­sari comp­tar amb el vis­ti­plau dels ciu­ta­dans d’àrees pròximes a les seves ins­tal·laci­ons.

El Japó compta actu­al­ment amb un total de 27 reac­tors nucle­ars apa­ga­des de manera per­ma­nent, altres 21 desac­ti­vats de manera tem­po­ral (entre ells els 7 de Kas­hiwa­zaki-Kariwa), i altres 12 ope­ra­tius.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.