Serveis

serveis

Retorn del servei de rodalies entre Tarragona i Barcelona el 3 de març, a mitges

El servei ferroviari no estarà restablert del tot fins al setembre pel retard en les obres de l’estació Sant Vicenç

Els combois no s’aturaran a Sant Vicenç de Calders per obres en aquesta estació, fins al mes de maig

Les línies R14, R15, R16 i R17 recu­pe­ra­ran el ser­vei entre Tar­ra­gona i Bar­ce­lona a par­tir del 3 de març a les 15 hores, després de l’actu­ació al túnel de Roda de Berà. Els trens no s’atu­ra­ran a Sant Vicenç de Cal­ders per les obres en aquesta estació fins al 25 de maig. Per garan­tir la mobi­li­tat, Renfe posarà un ser­vei alter­na­tiu per car­re­tera entre Tor­re­dem­barra i Sant Vicenç. La R13 també tindrà afec­ta­ci­ons i per tal de man­te­nir la con­nec­ti­vi­tat amb Valls, es pres­tarà un ser­vei llançadora des de La Plana de Pica­moi­xons. El direc­tor de Roda­lies, Anto­nio Car­mona, ha des­ta­cat que s’homo­geneïtza­ran hora­ris i fixa­ran inter­vals de pas de màxim 30 minuts. Amb tot, la recu­pe­ració de les freqüències habi­tu­als no s’apli­carà fins al setem­bre.

Segons les expli­ca­ci­ons dona­des per Adif a Renfe, l’endar­re­ri­ment de l’entrega d’equi­pa­ments per part d’un proveïdor ha retar­dat l’actu­ació, que s’havia d’haver fet durant els caps de set­mana dels mesos de gener i febrer. Davant d’això, per tal de garan­tir la mobi­li­tat dels viat­gers, Renfe posarà en marxa un ser­vei alter­na­tiu per car­re­tera entre Tor­re­dem­barra i Sant Vicenç de Cal­ders, des del 3 de març fins al 25 de maig. “Les obres a Sant Vicenç fa que hi hagi una sèrie de res­tric­ci­ons, per la qual, cosa la línia de Roda no pot estar comu­ni­cada amb la de Vila­nova”, ha indi­cat Car­mona.

Aquests tre­balls també afec­ta­ran la línia R13. Per això, Renfe pres­tarà un ser­vei llançadora- de tren- des de la Plana de Pica­moi­xons a Sant Vicenç, on els usu­a­ris podran con­ti­nuar el tra­jecte amb l’R2 sud o R4 sud o en sen­tit con­trari amb els trens de l’R14 a Plana. A més, es com­ple­men­tarà amb dos ser­veis d’autobús en hora punta de Valls - Roda de Mar- Bar­ce­lona i vice­versa. La sor­tida des de la capi­tal de l’Alt Camp serà a les 06.30 i 08.30h i des de Bar­ce­lona a les 18.00 i 20.00 hores.

Trens cada 30 minuts

Amb la recu­pe­ració dels ser­veis entre Bar­ce­lona i Tar­ra­gona, Renfe amplia i modi­fica l’oferta dels regi­o­nals. Con­cre­ta­ment, incre­men­tarà en tres nous trens per sen­tit entre les dues ciu­tats, pas­sant de 31/32 a 34/35. A la vegada, hi haurà trens cada mitja hora. “Aquesta recu­pe­ració com­porta peti­tes millo­res en el ser­vei des del sud cap a Bar­ce­lona perquè s’homo­geneïtza l’oferta cada 30 minuts i, a més, els regi­o­nals seran direc­tes, amb les para­des a Tor­re­dem­barra i Alta­fu­lla o com a molt a Vila­nova i la Geltrú”, ha subrat­llat Car­mona.

Pel que fa a l’R14, assu­mirà via Reus les cinc con­ne­xi­ons diàries per sen­tit entre Bar­ce­lona -Lleida Piri­neus, que fins ara, cir­cu­la­ven per Valls per les obres del túnel de Roda de Berà. En el cas de l’R15, es recu­pe­rarà el ser­vei de sis trens dia­ris per sen­tit entre Móra la Nova i Bar­ce­lona, men­tre que l’oferta glo­bal dels dies fei­ners, entre Reus i Bar­ce­lona, tindrà tres trens nous per sen­tit. Final­ment, l’R16, Bar­ce­lona -Tor­tosa- Ull­de­cona, recu­pe­rarà els deu trens dia­ris per sen­tit i es man­tindrà el ser­vei Avant Tor­tosa - Camp de Tar­ra­gona - Bar­ce­lona, amb un tren diari per sen­tit. També es recu­pe­ra­ran les deu con­ne­xi­ons diàries entre Salou-Port Aven­tura- Tar­ra­gona.

Ser­veis semi­di­rec­tes a Roda­lies

Pel que fa a l’R2, tots els trens Sant Vicenç de Cal­ders i Bar­ce­lona seran semi­di­rec­tes, a excepció del pri­mer i dar­rer. També s’ajus­ta­ran els hora­ris entre Sant Vicenç i Vila­nova i es faran com­pa­ti­bles amb el nou ser­vei regi­o­nal. Així mateix, des de l’ens fer­ro­vi­ari asse­nya­len que es millora la con­nexió entre Cas­tell­de­fels, Bar­ce­lona, Gra­no­llers els dies fei­ners i en hora punta. En con­cret, sos­te­nen, “com­pen­sant trens semi­di­rec­tes” que dei­xen de fer para­des entre Vila­nova i Bar­ce­lona.

En paral·lel, les obres a Sant Vicenç de Cal­ders pro­vo­ca­ran la inter­rupció total de la cir­cu­lació fer­roviària durant el cap de set­mana de l’1 i 2 de març. Els motius del tall és que s’han de fer unes actu­a­ci­ons en el pro­gra­mari de Sant Vicenç. Per aquesta raó, l’R2 ini­ciarà i fina­lit­zarà el ser­vei a Cunit i l’R4 ho farà al Ven­drell. “Tras­lla­dem tota l’ope­ra­tiva d’auto­bu­sos que ara hi ha a Sant Vicenç fins a Cunit, a més, hi afe­gim aque­lles rela­ci­ons per car­re­tera que són necessàries per garan­tir la mobi­li­tat dels viat­gers de Cala­fell, Segur de Cala­fell i de l’R13”, ha comen­tat el direc­tor de Roda­lies.

Recon­fi­gu­ració dels regi­o­nals al setem­bre

Renfe no reor­de­narà tota l’oferta dels regi­o­nals fins que no s’aca­bin els tre­balls a Sant Vicenç de Cal­ders. Car­mona no ha avançat si es man­tin­dran les freqüències de Valls, que s’han incre­men­tat durant el tall fer­ro­vi­ari de Roda de Berà. “Estem tre­ba­llant amb Depar­ta­ment de Ter­ri­tori, però les millo­res a tot el ser­vei regi­o­nal no les farem fins que aca­bin les obres, fins al setem­bre no tor­nem a la mobi­li­tat habi­tual”, ha asse­ve­rat.

Les obres de Roda de Berà

Els tre­balls per a ade­quar l’estruc­tura del túnel de Roda de Berà i adap­tar el tram a l’ample inter­na­ci­o­nal van arren­car l’1 d’octu­bre de l’any pas­sat. L’actu­ació ha supo­sat una inversió de més de 16 mili­ons d’euros i un pla alter­na­tiu de trans­port per donar res­posta als usu­a­ris. “El més impor­tant és que s’ha com­plert el ter­mini d’exe­cució de les obres a la capçalera nord”, ha asse­gu­rat Car­mona. El direc­tor de Roda­lies s’ha reu­nit aquest dijous a Tar­ra­gona amb alcal­des dels muni­ci­pis afec­tats i amb els repre­sen­tants de les pla­ta­for­mes per expli­car-los-hi les noves res­tric­ci­ons i afec­ta­ci­ons.

En relació a aques­tes obres, veïns Roda de Berà estan patint esquer­des, sorolls i des­per­fec­tes a habi­tat­ges pro­pers, segons ACN. Alguns han inten­tat tras­lla­dar les quei­xes a Adif, de moment sense èxit, i ara inten­ta­ran cana­lit­zar-les a través de l’Ajun­ta­ment de Roda de Berà. L’alcalde del muni­cipi, Pere Vir­gili, ha asse­gu­rat que se sent “menys­tin­gut” per l’admi­nis­tra­dor fer­ro­vi­ari perquè li han des­con­vo­cat reu­ni­ons per trac­tar la pro­blemàtica i mirar de mini­mit­zar els efec­tes dels tre­balls. Paral·lela­ment, una set­zena de càmpings de la Costa Dau­rada han expres­sat la seva pre­o­cu­pació pels efec­tes que tindrà per a la seva acti­vi­tat l’incre­ment de trens de mer­ca­de­ries a par­tir del març.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.