Política

Amèrica del Nord

El Canadà anuncia represàlies comercials als aranzels de Trump

El primer ministres, Mark Carney, assegura que les mesures tindran el “màxim impacte” per als Estats Units

El pri­mer minis­tre cana­denc, Mark Car­ney, ha adver­tit que llui­tarà con­tra els aran­zels “injus­ti­fi­cats” decre­tats pel pre­si­dent dels Estats Units, Donald Trump, i que rebut­jarà “qual­se­vol intent d’afe­blir” el Canadà.

En una roda de premsa a Ottawa, Car­ney ha asse­gu­rat que res­pondrà represàlies comer­ci­alsa les taxes impo­sa­des ahir per l’admi­nis­tració de Was­hing­ton a les expor­ta­ci­ons del sec­tor auto­mo­bilístic. El man­da­tari ha afe­git que aquesta res­posta tindrà el “màxim impacte” als Estats Units i serà molt menor al Canadà.

En aquest sen­tit, ha promès que el govern pro­te­girà els tre­ba­lla­dors cana­dencs i cons­truirà una nova eco­no­mia. “No farem marxa enrere. Res­pon­drem amb força. No des­car­tem cap opció per defen­sar els nos­tres tre­ba­lla­dors i el nos­tre país”, ha avi­sat.

D’altra banda, ha reve­lat que Trump el va con­tac­tar ahir a la nit per mar­car una con­versa, i que apro­fi­tarà aquest diàleg per convèncer-lo que l’únic camí és “la coo­pe­ració i el res­pecte mutu”. Si final­ment es pro­du­eix la tru­cada, serà la pri­mera entre els dos man­da­ta­ris, però el pri­mer minis­tre no ha reve­lat quan serà. Car­ney ha dit que entén i res­pecta el seu objec­tiu del pre­si­dent dels EUA de donar suport als tre­ba­lla­dors del país, “però dis­crepo amb ell que aquesta sigui la manera d’aju­dar-los”. Segons ell, els aran­zels per­ju­di­quen, en última instància, als tre­ba­lla­dors i con­su­mi­dors nord-ame­ri­cans.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.