Economia

economia

Denuncien Shein davant la UE per “l’ús de tècniques enganyoses”

Més de vint-i-cinc organitzacions de consumidors europees acusen el gegant xinès del comerç en línia de fomentar hàbits de consum amb pràctiques manipulatives

Més d’una vintena d’associacions de consumidors agrupades sota el paraigua de l’Organització Europea de Consumidors (Beuc, per la seva sigla en anglès) han denunciat la multinacional xinesa Shein a la Comissió Europea per “ús de tècniques enganyoses”.

Segons defensen en un comunicat difós aquest dijous, la plataforma de “moda ràpida” fa servir pràctiques “altament persuasives” i “manipulatives”, que “allunyen a la ciutadania d’un model responsable de consum”. Per això, demanen que si el gegant asiàtic de comerç en línia no pren mesures, les autoritats “han d’intervenir per prevenir el risc de greus perjudicis” i fer complir la legislació de la Unió Europea.

També apunten que altres empreses de moda ràpida podrien utilitzat pràctiques deslleials “similars” i demanen investigar-ho.

La denuncia, difosa per l’Associació d’Usuaris Financers (Asufin), demana a les autoritats europees de protecció dels consumidors que requereixin a Shein “deixar d’usar” tals tècniques. Segons expliquen, la plataforma “fa sentir culpable si no acceptes determinades opcions” amb missatges com “no vull estalviar diners” si no s’accepta una compra amb descompte o llança missatges o interrupcions “insistents” per forçar els consumidors.

També reclama a la multinacional, segons recull l’ACN, que aporti proves per demostrar que els missatges de “poques existències” o els comentaris d’altres consumidors que es mostren repetidament “són autèntics”.

Les associacions conclouen que tot plegat provoca que els consumidors “gastin cada vegada més diners” en productes que “són perjudicials per ells mateixos, per al medi ambient i per les persones que els produeixen”.

Cal recordar que la setmana passada Brussel·les va acusar Shein de vulnerar la llei de consum europea, aplicant pressions als consumidors. La Comissió Europea va donar un termini d’un mes a la multinacional xinesa per prendre mesures i adreçar la situació. L’Organització Europea de Consumidors assegura que la seva denúncia “complementa” la de la Comissió i aporta “proves addicionals” sobre els “patrons foscos” que fa servir la multinacional.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.