Economia

Transgourmet Ibèrica preveu facturar 1.350 milions d’euros aquest 2025

Transgourmet Ibèrica preveu arribar a una facturació de 1.350 milions d’euros aquest 2025, entre un 2 i un 3% més que l’any passat, en què la facturació va arribar als 1.220 milions d’euros. La companyia celebra el seu centenari en un moment de creixement que coincideix amb el canvi de model impulsat a partir del 2019, quan els seus directius van detectar que seguien un model obsolet i esgotat. Des de llavors, Transgourmet Ibèrica ha fet una inversió de 300 milions d’euros.

La companyia, nascuda el 1925, va conservar el nom original de Miquel Alimentació fins al 2015, quan va ser adquirida pel grup xinès Bright Food. Sis anys després va passar a mans de Transgourmet, que pertany al grup suís Coop i que és la segona empresa majorista més important d’Europa en el sector de l’alimentació.

En l’últim lustre, Transgourmet Ibèrica ha potenciat el model de venda de proximitat amb una xarxa d’uns 800 supermercats franquicitats de les marques Suma, Spar i Proxim, però també servint els seus productes a uns 2.500 clients independents. L’altra gran aposta de la companyia ha estat en l’àmbit de l’hostaleria. Fins al moment disposa de 70 centres cash & carry a tot l’Estat i de la divisió de Food Service, amb més de 400 comercials i 320 camions per potenciar la figura del venedor de proximitat. Transgourmet Ibèrica també té 28 benzineres GM Oil i recentment ha estrenat un servei de televenda amb 46 agents comercials, a més de disposar d’una app per a mòbils de compra en línia. “La companyia s’ha adaptat als nous temps i té una capacitat de creixement important”, explica Lluís Labariu, director general de la Transgourmet Ibèrica, que assegura que ja disposen de l’estructura per “doblar les ventes sense incrementar els costos”.

Assegura, a més, que el model de comerç de proximitat no té “límit de creixement”, motiu pel qual Transgourmet Ibèrica preveu obrir uns 60 nous supermercats cada any. Aquest 2025, a més, la companyia ha adquirit el 50% de l’antiga cadena de supermercats alacantina Nudisco i està pendent de l’aval del Tribunal de la Competència per comprar el grup de distribució mallorquí Moyà Saus.

Labariu reconeix que el 2025 va començar fluix en l’àmbit de l’hostaleria, cosa que atribueix a les pluges que han afectat el país fins al maig: “Les terrasses tenen un pes molt important”. Des de l’última setmana de maig han augmentat les vendes, amb un juny molt bo, i les perspectives per a l’estiu i la resta de l’any són optimistes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.