Política

Política

García Albiol presidirà el congrés del PP

La comissió organitzadora destaca el paper dels populars catalans en la convenció

El partit confirma que Dolors Montserrat continuarà al comitè de direcció malgrat haver deixat de ser la seva portaveu a l’Eurocambra

L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, presidirà el XXI Congrés Nacional del Partit Popular (PP), que comença aquest divendres a la tarda a Madrid. Serà l’encarregat de presidir, moderar i vetllar pel correcte desenvolupament de la convenció, en què es preveu que l’actual líder del PP, el gallec Alberto Núñez Feijóo, sigui reelegit president.

Amb la tria de García Albiol, la formació conservadora vol donar valor al “potencial electoral” del PP a Catalunya i a la seva capacitat de guanyar eleccions “en aquells llocs on és més difícil fer-ho”, segons fonts populars. En aquest sentit, el partit destaca que el batlle badaloní governa amb majoria absoluta a la quarta ciutat de Catalunya. La presidència del Congrés del PP no és una figura orgànica dins de l’organigrama, sinó un càrrec temporal que només existeix durant la celebració del congrés popular.

La comissió organitzadora assenyala que la designació del polític català “dona continuïtat” a l’elecció del cap del grup popular a l’Ajuntament de Barcelona, Dani Sirera, com a redactor de la ponència d’estatuts, un dels documents que es debatrà en el congrés. A més, el PP ha confirmat que l’eurodiputada catalana Dolors Montserrat continuarà en el comitè de direcció del PP, malgrat haver-ne deixat de ser membre estatutari en cedir el càrrec de portaveu de la delegació espanyola al Parlament Europeu a Esteban González Pons. No obstant això, Núñez Feijó ha decidit mantenir-la a l’òrgan de decisió i coordinació interna per la seva rellevància com a secretària general del Partit Popular Europeu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.