Eines

gestió empresarial

N'hi ha que ho saben fer

Per Prada la publicitat no és suficient, per arribar al seu client li cal publicity (que és el que estic fent amb aquest article), i perquè aquesta hi sigui calen continguts; uns continguts coherents amb el que la marca vol ser i vol comunicar.

Un dels sectors més competitius és el de la moda de luxe, que abasta no només el vestit, sinó una gran gama de complements: sabates, bosses, ulleres, fragàncies, joies, etc. Hi ha moltes marques, molts jugadors i almenys dos cops a l'any han de treure una nova col·lecció. La comunicació de la marca, els canals de distribució i la situació de les botigues demanen un volum de recursos molt important, perquè en aquest sector l'emplaçament és clau. Pel grau de competència no podem parlar d'un mercat oligopolístic, però que els actors fan acords és clar. Cap ciutat del món pot ser reconeguda com a ciutat de shopping si no té un espai –un carrer o conjunt de carrers– on hi hagi botigues d'Armani, Chanel, Breitling, Bulgari, Cartier, Chopard, Dolce & Gabbana, Ermenegildo Zegna, Fendí, Gianfranco Ferre, Gucci, Hermes, Jimmy Choo, Louis Vuitton, Marc Jacobs, Prada, Ralph Laurent, Rolex, Salvatore Ferragamo, Valentino, etc.

PRETTY WOMAN.

Un d'aquests espais és el de Rodeo Drive, al barri de Berverly Hills de Los Ángeles, allà on la Julià Roberts no es pot gastar els diners del Richard Gere a Pretty Woman. Va ser aquí on vaig veure la botiga que es pot observar a la foto. Un establiment sense aparadors ni rètol. Una aparença de búnquer, formigó amb una porta d'acer –perquè quan es tanca, puja de terra una porta, en aquest cas, d'alumini–, al carrer més pijo de Los Ángeles. Si estàs a l'altra vorera, canvies. T'hi apropes i et trobes els maniquís. Si vas caminant per la vorera on hi ha la botiga et pares davant els maniquís que no saps qui els ha posat. Aleshores poden passar dues coses: t'agrada i entres per saber qui està fent aquell muntatge o no t'agrada però tens curiositat. Sigui quina sigui la motivació el resultat final és que entres a l'establiment, i un cop ets dins t'adones que qui ha creat tot allò és Prada i, automàticament, sigui per la coincidència estètica amb els teus gustos o sigui només pel descobriment de la curiositat, et vincules a la marca. Sempre més la recordaràs, i si ets client et sentiràs satisfet que continuïn sent tan creatius i si no ho ets, potser t'hi fas o, si més no, aconsegueixen el teu reconeixement. En cap cas hi perden i per tant diners ben invertits.

L'establiment de Rodeo Drive forma part de l'Epicenter Concept Store Program, botigues molt especials, com també n'hi ha a Nova York i Tòquio, que estan dissenyades en col·laboració amb coneguts arquitectes que reinventen i revisen el concepte de la compra. És una barreja de compra i interacció amb l'espai, creant sinergies amb les noves tecnologies i diferents influències culturals.

Aquesta és l'estratègia de comunicació que darrerament segueix el Grup Prada: relacionar el nom amb la creativitat i la innovació. Aconseguir un mix atraient entre tradició –empresa creada el 1913– i contemporaneïtat de manera que els mitjans de comunicació se'n faci ressò. Accions recents són el Transformer Prada de Seül l'any 2009 i la participació en el Pavelló Italià de l'Expo de Shanghai el 2010. Per Prada la publicitat no és suficient, per arribar al seu client li cal publicity (que és el que estic fent amb aquest article), i perquè aquesta hi sigui calen continguts; uns continguts coherents amb el que la marca vol ser i vol comunicar.

Podem pensar que per seguir aquest model calen molts diners, però potser no. Probablement el que cal és ser notícia, fer coses que, sent coherents amb el nostre negoci, ens apropi als nostres clients potencials. Els de Prada són d'alt nivell, per tant han de promoure accions d'alt nivell. Quant que s'aprèn viatjant, només cal mirar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.