Economia

La contractació de la campanya de Nadal creix un 20 per cent

A Catalunya es crearan més de 152.000 llocs de treball

Adecco confia que durin fins a finals de gener

La campanya de Nadal d'aquest any ha generat bones expectatives perquè s'espera que després d'una llarga atonia, les vendes s'animin amb força, i això es notarà en la contractació. Després d'un 2013 on la tendència ja va començar a ser positiva, la previsió és que es confirmi el canvi de rumb i festes com el Tió i la nit de Reis generin a Catalunya més de 152.000 contractes, un 20% més que al 2014. Són dades d'Adecco, que calcula que, a tot l'Estat, la campanya nadalenca també permetrà tornar als nivells de contractació precrisi: Entre novembre i gener es generaran més de 850.000 feines, un 16% més.

Tot i que estem parlant ja de creixements que no es veien des d'abans de la recessió, els sindicats asseguren que no es pot parlar de recuperació del mercat laboral perquè tots els llocs de treball són temporals.Adecco confia, però, que la durada dels contractes sigui superior a la dels últims anys i que la campanya s'allargui fins a finals de gener per incloure-hi també les rebaixes.

El País Valencià serà el més actiu, amb 167.240 contractes, seguit dels 152.000 de Catalunya (quasi 120.000 dels quals a Barcelona) i els més de 132.000 de Madrid.

Promotors, dependents, gestors de punts de venda i teleoperadors seran els professionals més buscats. En alguns casos, la contractació s'enfilarà fins a un 30%.

LA XIFRA

30
per cent
s'enfilarà la contractació dels professionals més buscats per festes, com dependents i promotors.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.