Eines

Un nou Facebook, ara solidari

El Teaming, una idea nascuda d'un holandès establert a Barcelona, que consisteix en la donació mensual d'un euro a causes solidàries, planeja una segona fase, en línia, que ja compta amb la participació del Barça

Grup Intercom, Everis i Banca Cívica han desenvolupat la plataforma pròpia

Amb només un euro al mes, només un, ni més d'un ni menys, que automàticament se't descompta de la nòmina pots contribuir a aportar el teu gra de sorra a la causa solidària que tu decideixis. El gest és tan fàcil de portar a terme i l'aportació econòmica tan insignificant per a la butxaca de qualsevol persona que és molt complicat no sumar-s'hi.

Teaming és el nom amb què Jil van Eyle va batejar aquesta idea nascuda de la seva experiència personal. Després del naixement de la seva filla gran amb una malaltia poc comuna Jil van Eyle va intentar buscar fons per dotar de més recursos les fundacions que de manera altruista ajudaven la seva filla. Ell, economista de formació i amb una trajectòria professional d'èxit com a directiu en grans empreses, va suposar que seria relativament fàcil captar capital a les empreses per a una causa tan solidària, però es va trobar tan sovint el no com a resposta que va decidir repensar el sistema de captació. La seva ocurrència va ser en lloc d'acudir a l'empresa a demanar recursos per un motiu tan solidari com el que el movia, fer-ho directament als empleats i demanar un treball en equip, i optar així per les microdonacions en lloc de grans partides.

Així que els qui decideixen sumar-se a la iniciativa obren un número de compte pont on cada mes s'ingressa l'euro de cada empleat que hi vulgui participar, i periòdicament, en funció de la quantitat recaptada, es decideix a quin projecte destinar la recaptació. A la pàgina web de Teaming es poden trobar plantilles amb els documents d'autorització de l'empleat per fer més fàcil la tasca de qui pren la iniciativa. Però Teaming en cap moment intervé en res. “Nosaltres només donem la idea i ja cadascú fa en funció del que acordin”, explica Van Eyle.

Sens dubte, la idea ha estat un èxit, més de 1.000 empreses en un total de 40 països s'han fet seva la iniciativa de Van Eyle. “El projecte és tan simple i tan democràtic que ha anat estenent-se a països en els quals ni tan sols l'hem explicat”, diu.

UNIÓ.

El valor d'aquesta idea és la força de la unió, i de la suma de petites aportacions que poden convertir-se en una autèntica bombolla d'aire per a tants i tants projectes solidaris necessitats de recursos. Port Aventura n'és un exemple: 400 dels seus empleats aporten al mes un euro i l'empresa es va comprometre a triplicar la quantitat recaptada, així que cada mes aconsegueixen 1.200 euros, que destinen a la causa solidària que els mateixos empleats han escollit. Els empleats de Danone o IKEA també ho practiquen. Però aquesta no és una eina exclusiva de grans empreses, hi ha també pimes que amb menys d'una trentena de treballadors han decidit practicar el Teaming.

Ara, però, aquesta iniciativa nascuda fa una dècada entra en una segona fase, la fase en línia, que pot suposar una autèntica revolució per al món de les ONG i iniciatives solidàries. Jil van Eyle, que està al capdavant del departament d'acció social del grup Intercom (Infojobs, Softtonic), està desenvolupant junt amb la consultora tecnològica Everis i Banca Cívica una plataforma pròpia que repliqui la idea però ajudat de la força que donen les xarxes socials. Per fer realitat aquesta eina hi treballa a jornada completa un equip de sis persones.

Com explica el promotor de Teaming, d'aquesta manera les possibilitats d'arribar a més gent es multipliquen exponencialment. “Sens dubte ajudarà a finançar més projectes i recaptar més recursos per a causes solidàries”, assegura. Si es té en compte que Facebook té 600 milions d'usuaris, només que un 1% d'aquests practiqués Teaming es generarien 6 milions d'euros al mes per a qui més ho necessita.

EL BARÇA S'HI SUMA.

De moment ja s'hi ha sumat un col·laborador molt mediàtic i amb una gran capacitat per arrossegar masses: el Barça. El club enviarà a tots els seus fans del Facebook una sol·licitud d'adhesió al programa solidari per només una donació d'un euro al mes.

Teaming en línia és un projecte únic en el món, ja que a través de la nova plataforma per internet qualsevol persona podrà entrar en la web i crear el seu propi grup i triar la causa social que vulgui per ajudar sense necessitat d'estar vinculat a una empresa, i el que és més important: a un cost zero.

Les normes continuaran sent, doncs, les mateixes: aportacions d'un euro en equip, “Simplement es tracta de traslladar el concepte a un nou suport, fora de les empreses i amb una difusió que pot arribar a qualsevol lloc del món”, explica.

TOTS ELS PERFILS.

Les persones que creïn un grup mitjançant la plataforma en línia poden formar part d'una empresa, una ONG o de manera particular amb els seus amics, companys de facultat o família. “El Teaming està demostrant el poder que tenim com a societat i la capacitat que tenim per canviar les coses”, diu Van Eyle. Els promotors del Teaming en línia avancen que volen llançar la iniciativa als EUA a principis de l'any vinent.“Nosaltres aspirem que el Teaming On Line es continuï desenvolupant permanentment i indubtablement els EUA és el mercat més innovador”, diu Van Eyle.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.