Empreses

L'empresa Alqvimia de Tortellà exportarà a la Xina a principis del 2013

L'empresa ven actualment alta cosmètica natural a 20 països d'arreu del món.

Produeix unes 450.000 unitats anuals i treu al mercat tres nous productes a l'any

L'empresa Alq­vi­mia, espe­ci­a­lit­zada en alta cosmètica cent per cent natu­ral, obre mer­cat la Xina a prin­cipi de l'any vinent. “Al con­su­mi­dor xinès li agrada molt Alq­vi­mia, perquè nosal­tres venem tra­dició”, va asse­gu­rar el per­fu­mista i fun­da­dor de l'empresa amb seu a Tor­tellà, Idili Liz­cano.

El 35per cent de la pro­ducció de l'empresa es ven a l'estran­ger i el 65 per cent res­tant, a l'Estat espa­nyol. Aques­tes xifres, però, segons Lizano es volen inver­tir amb l'ober­tura d'aquests nous mer­cats. L'empresa ven actu­al­ment a 20 països entre els quals hi ha el Regne Unit, Corea, Taiwan, Hong-Kong, Bèlgica, Luxem­burg, Jordània, Itàlia, Por­tu­gal i Mèxic, a més dels Estats Units. Dis­posa de tres boti­gues i tres espàs –punt de venda i espai de teràpia– a Hong-Kong, dues boti­gues a Mèxic i una a Kazakhs­tan que s'ha inau­gu­rat fa un mes. També tenen pre­vist obrir esta­bli­ments pro­pis a Sin­ga­pur tan bon punt tin­guin els per­mi­sos, i a Xan­gai. Pel que fa a l'Estat espa­nyol, dis­po­sen de tres boti­gues pròpies situ­a­des a Girona (Santa Clara), Bar­ce­lona (Ram­bla Cata­lu­nya) i Madrid, i uns 250 “espais Alq­vi­mia situ­ats en cen­tres d'estètica”.

Entre els pro­duc­tes estre­lla d'Alqvímia hi ha el Seduc­tive Man, “un cosmètic sen­so­rial únic en forma d'oli cor­po­ral, que ha sor­tit fa molt poc al mer­cat –cada any tre­uen dos o tres pro­duc­tes nous– i que s'ha dis­se­nyat específica­ment per poten­ciar l'essència mas­cu­lina i el poder de seducció de l'home”. Aquest mateix pro­ducte dedi­cat a la dona s'ano­mena Sen­su­a­lity Body Nec­tar Woman i també és un dels pre­fe­rits pels amants d'Alq­vi­mia. Segons Liz­cano, Sen­su­a­lity es va crear el 2007 perquè “l'empresa creu fer­ma­ment en l'ener­gia feme­nina i en els seus valo­res, i per això hem fet una gamma específica per afa­vo­rir la bellesa, la sen­su­a­li­tat, l'auto­es­tima i l'essència de la dona”.

Hi ha altres dos pro­duc­tes que des­ta­quen: el Body escul­tor, “pro­ducte que crema el greix de manera natu­ral”, l'ano­me­nat Bust Fir­ming Oil que a més d'hidra­tar, millo­rar l'elas­ti­ci­tat cutània i el to mus­cu­lar dels pits amb una acció alta­ment rege­ne­ra­dora i ten­sora, l'empresa asse­gura que “en dos mesos realça el bust fins a 2,2 centímetres”. “I això ho diem perquè hem fet estu­dis molt seri­o­sos i s'ha pogut com­pro­var científica­ment en labo­ra­to­ris”, asse­gura Liz­cano.

Alq­vi­mia dis­posa actu­al­ment d'unes 300 referències entre aigües de colònia cre­mes faci­als, olis faci­als i cor­po­rals, emul­si­ons cor­po­rals, gels de bany, mas­ca­re­tes, algues, fangs i con­cen­trats d'olis essen­ci­als, entre d'altres. Hi tre­ba­llen una tren­tena de per­so­nes, pro­du­eix unes 450.000 uni­tats a l'any i el 2011 va tan­car amb una fac­tu­ració de 4,5 mili­ons d'euros.

La seu d'Alq­vi­mia és a Can Duran de Tor­tellà, una casa de l'any 1324 “on jo vaig començar”. “Volia crear una empresa i a la veda demos­trar que es pot crear riquesa des de la natura, esti­mant-la i res­pec­tant-la. No podem des­tros­sar la natura en nom de l'eco­no­mia”, va comen­tar el seu fun­da­dor, que va asse­gu­rar que dar­rere Alq­vi­mia “hi ha una estruc­tura empre­sa­rial seri­osa”. A la casa ara hi ha les ofi­ci­nes i una sala on es fan cur­sos per a pro­fes­si­o­nals, a més d'un petit espai on les visi­tes poden veure pro­duc­tes i maquinària que Lizano va uti­lit­zar quan va crear l'empresa. Al poble de Tor­tellà també hi té la fàbrica (són les ins­tal·laci­ons on anti­ga­ment es fabri­ca­ven les xiru­ques) i a Besalú hi ha mun­tat el magat­zem d'expe­dició. L'empresa també té una seu a Bar­ce­lona (a Con­sell de Cent), on hi ha el depar­ta­ment d'expor­tació i for­mació.

Liz­cano asse­gura que els pro­duc­tes d'Alq­vi­mia “són bons per a la salut”. Tot i que no vol ano­me­nar mar­ques, el pro­pi­e­tari de l'empresa asse­gura que al mer­cat hi ha cosmètics que “són còctels de química”. “A Alq­vi­mia no hem jugat mai amb la salut i per això sem­pre hem fet pro­duc­tes natu­rals d'alta qua­li­tat”, va dir Liz­cano, que asse­gura que alguns pro­duc­tes els recu­llen els matei­xos de la terra i d'altres els impor­ten perquè “hi ha olis essen­ci­als que no es fan aquí”.

Alq­vi­mia es va crear el 1984 de la mà d'Idili Liz­cano, que tot i que és filòsof de for­mació va deci­dir dedi­car-se a la cosmètica i als per­fums perquè ja de ben petit tenia “un do espe­cial per als per­fums i les fórmu­les” i “sem­pre que podia anava als grans magat­zems a olo­rar les colònies i els per­fums”. “Vaig començar sent un artesà, però amb un do. Jo els som­nio, els per­fums i les fórmu­les”, va asse­gu­rar. Així que Alq­vi­mia es va con­ver­tir en la pri­mera marca de cosmètica natu­ral i d'aro­ma­teràpia de l'Estat espa­nyol que tenia la missió d'acon­se­guir “arri­bar a la bellesa abso­luta a través de la trans­for­mació del cos i de la ment”. Va començar a ven­dre els pro­duc­tes, pri­mer a boti­gues de pro­duc­tes natu­rals i uns anys més tard van fer un tomb cap a l'estètica, i ara “som una de les dues o tres empre­ses líder de l'Estat espa­nyol en estètica pro­fes­si­o­nal”. Segons Liz­cano, un estudi d'una empresa de màrque­ting diu que els pro­duc­tes d'Alq­vi­mia “són els més valo­rats entre els pro­fes­si­o­nals de l'estètica”.

Fac­tu­ració

4,5 M€

Tre­ba­lla­dors

30

Any de fun­dació

1984

És una empresa especialitzada en alta cosmètica natural, que innova en el concepte de la bellesa integral de forma “revolucionària” i amb l'elaboració de productes que són cent per cent naturals i que “tracten amb total eficàcia els cos, la ment i l'esperit”.

“Ens copien constantment”

El departament d'investigació d'Alqvimia “és molt creatiu”. Abans de treure un producte estudien el mercat per saber què és el que manca i què busca el client. Lizcano assegura que Alqvímia no copia els productes que hi ha al mercat i en canvi “a nosaltres ens copien constantment”.

Alqvimia potencia la formació entre els professionals que utilitzen o venen els seus productes perquè “el secret per apreciar el que és bo es troba en el coneixement”. “En el cas d'Alqvimia, en nodrir-se de la perfumeria, l'aromateràpia l'alquímia i d'altres disciplines, necessites saber i conèixer per entendre-les i apreciar tots els beneficis que puguin aportar-te”, va explicar. És per això que l'empresa disposa d'un departament especialitzat que té l'objectiu de formar i apropar el públic als secrets de l'alquímia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L'empresa Alqvimia de Tortellà exportarà a la Xina a principis del 2013

Publicat a