Empreses

Indulleida aposta per la recerca per treure més rendiment de la fruita

La societat lleidatana augmenta un 16%la facturació i ja transforma 300.000 tones . Crea additius naturals per evitar els sintètics

Ja té 7 accionistes nous, cosa que els garanteix més volum de fruita processada
Acord amb la francesa Robertet per crear aromes naturals de fruita i bases per begudes

Indulleida ha tancat la campanya 2011-2012 amb un augment del 16% en les vendes i havent superat els 61 milions de facturació, una xifra rècord de la societat lleidatana amb seu a Alguaire (Segrià). Aquest augment ha estat provocat, entre altres coses, perquè ha transformat més volum de fruita –ja ha superat les 300.000 tones– i n'ha augmentat la varietat. Aquestes dades fan que Indulleida es converteixi en una de les empreses transformadores més importants d'Europa.

Va néixer l'any 1980 amb 45 cooperatives de Lleida com a sòcies, i ara ja té 149 cooperatives i empreses de tot l'Estat espanyol i d'Occitània. De les noves incorporacions en destaquen Fruitona, Binacetense, Covides, Cellers Domenys, San Pedro de Godelleta, Zuman i Cítrics Roquetes. Les societats associades a Indulleida ja tenen més de 14.000 agricultors, i segons Marià Sorribas, director general de la societat, “aquestes incorporacions incrementen la base social, el volum i la varietat de producció que processem”. D'aquesta manera, Indulleida, que als seus inicis treballava gairebé amb fruita d'estiu, ara ja no para durant tot l'any.

L'agroalimentària d'Alguaire també ha augmentat fins al 56% les exportacions, de les quals un 12% s'ha formalitzat en països tercers. En aquest sentit, ha consolidat vendes a Austràlia o Nova Zelanda, i també a Rússia, l'Aràbia Saudita, els Emirats Àrabs, al nord d'Àfrica, al Japó, Ucraïna, Iran i Kazakhstan. En total, uns 54 països tenen com a destinació productes o preparats d'Indulleida.

De les accions destacades de l'última campanya en sobresurt, segons explicava Sorribas, l'acord amb la firma francesa Robertet per crear, al 50%, una nova empresa amb seu a Alguaire, amb l'objectiu de crear aromes naturals de fruites i la comercialització de bases noves de refrescos.

Indulleida mantéla base de la seva activitat per treure el màxim rendiment de fruites i hortalisses, ja que processa tota aquella producció que no és apta per al consum en fresc, ja sigui per una mida inferior als estàndards o bé perquè presenten deficiències d'aspecte, no pas alimentàries. Per tant, manté els purés, concentrats, sucs, compotes... que preparen gairebé a la carta per als seus clients.

No obstant això, des de fa uns anys ha centrat bona part de la seva activitat a la recerca per treure encara més rendiment a la fruita “i crear subproductes de valor afegir”, segons el director general d'Indulleida.

Això vol dir que al laboratori no paren de treballar i buscar nous subproductes amb la clara intenció “de crear al màxim de productes naturals i eliminar tant com sigui possible els additius sintètics que porten els aliments”, segons Marià Sorribas, és a dir, tots els que comencen per la lletra E quan es llegeixen els ingredients.

“Es tracta d'una activitat alimentària que té un gran recorregut, que tot just comencem i que té moltes possibilitats”, hi afegeix el director general.

Per tant, a més d'extreure els aromes també creen colorants, estabilitzants, espessidors, emulsionants, acidulants o saboritzants, entre d'altres. Un altre projecte innovador és la depuració agronòmica de les aigües. És a dir, que l'aigua usada per a la neteja de la fruita agafa propietats d'aquestes i, en lloc de reciclar-la en depuradores, s'acaba reutilitzant com a adob líquid, explica Sorribas.

De la pell de les fruites també se n'aprofita gairebé tot, tant per a aromes com per, un cop tret tot allò vàlid, per a subproductes: s'asseca i es converteix en granulats per l'alimentació animal, que resulta que són rics en fibra. En total, són un 60 milions de quilos de pells que abans anaven a l'abocador i ara es reaprofiten.

Per això, un altre objectiu és ser sostenibles pel que fa al medi ambient, “que no és fàcil quan cada dia tractem més d'un milió de quilos de fruita i hortalisses cada dia”, segons explica Sorribas.

clients mundials.

Indulleida descarta elaborar productes amb marca pròpia per tal de no competir amb els seus clients, ja que aquests reben els preparats, concentrats i productes gairebé fets a mida en funció de les seves necessitats, i entre aquests clients s'hi troben marques com Coca-Cola, Pepsi, Granini, Hero, Nestlé, Danone, Garcia Carrión i Pascual, entre molts d'altres. I la feina de la societat agroalimentària d'Alguaire acaba en productes aromàtics, dietètics, per a infants, de pastisseria, begudes, preparats de fruita, confitures, o també lactis, entre d'altres.

Indulleida també està acreditada com a Associació Transnacional d'Organitzacions de Productors i això els permet donar un valor afegit als seus associats. Per tant, les empreses i cooperatives d'Indulleida, pel fet de formar-ne part i vendre fruita a Indulleida, poden optar a fons operatius europeus.

Polígon.

Indulleida disposa d'unes instal·lacions de 80.000 metres quadrats, però ha desenvolupat amb terrenys propis un polígon al seu entorn de 210.000 metres quadrats que els servirà per fer futures ampliacions i per a empreses amb necessitats de sòl però, en principi, que s'adiguin o tinguin relació amb la seva activitat agroalimentària.

Indulleida ha ampliat diverses vegades les seves naus a causa de l'augment d'activitat i per la incorporació de nous productes, igual que ara creix en espais per a la recerca.

Cap a 45 cooperatives lleidatanes van crear, fa 32 anys, una societat per aprofitar i transformar la fruita petita o feta malbé que no té sortida en el consum en fresc, i amb els anys han aconseguit crear sucs, concentrats, purés, fibres... Indulleida, amb seu a Alguaire (Segrià), ja té 149 accionistes de tot l'Estat espanyol i d'Occitània, fet que la converteix en una de les principals empreses transformadores de fruita d'Europa.
Facturació
61 M €
Treballadors
160
Any de fundació
1980


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Indulleida aposta per la recerca per treure més rendiment de la fruita

Publicat a