Empreses

Flower creix un 70% en exportació al 2012 i crea noves marques

L'empresa de productes de jardineria obre mercat amb articles per a la llar.

Pioners en articles ecològics, amplien la gamma en aquest àmbit per la demanda

Productes Flower és una de les principals empreses de jardineria de l'Estat, centrada en la creació, desenvolupament i comercialització de tot tipus d'articles del món de les plantes, la jardineria i l'horticultura domèstica, d'aficionat o decorativa. L'empresa, per ara, descarta obrir mercat en el sector professional agrari.

I, de moment, no li cal perquè Flower en més de mig segle d'història s'ha consolidat com una de les marques de referència en aquest sector, “i ara som una multinacional quan aquest projecte en un principi semblava un somni”, explica Àngel Jubete, director gerent de Flower.

Fa una dècada que la societat va optar per obrir nous mercats i ha consolidat la seva presència a l'estranger i a la resta de l'Estat de forma important, fins al punt que les exportacions van créixer al 2012 un 70%. Tot i això, aquest negoci, per ara, només representa un 10% de la facturació global de l'empresa, però ha servit per mantenir els ingressos i la facturació, a més de guanyar quota de mercat.

Flower ja té 12 delegacions a l'Estat espanyol i ha centrat les exportacions en l'àrea mediterrània, ja que Jubete considera que és “la zona més propera i amb una sèrie de països amb gran potencial i creixement”. Així, Flower té un peu i mig en els mercats d'Israel, Malta, Xipre, Itàlia, França, Bòsnia, el Marroc, Turquia o Egipte. El director gerent de l'empresa reconeixia que en alguns d'aquests països hi ha hagut inestabilitats polítiques i socials, però que el negoci, per ara, no se n'ha ressentit. En alguns estats del nord de l'Àfrica, Àngel Jubete destacava l'augment i el foment del turisme, fet que ha comportat la construcció de complexos hotelers, de vacances, de cases unifamiliars, que han necessitat tot tipus de productes relacionats amb la jardineria, així com també la proliferació de centres de jardineria o gardens. I és que en molts àmbits hi ha una adaptació als hàbits occidentals, afegeix Jubete.

A la resta d'Europa, també hi té presència, però en molts països, com Alemanya, Gran Bretanya o Àustria, aquest és un mercat molt consolidat i on hi ha moltes marques locals i blanques. És per això que Flower ha entrat en aquest mercat a partir de ser el fabricant de molts productes d'aquestes empreses locals, tant les que després acaben el seu producte amb la marca local com les que etiqueten amb marca blanca, segons explica el director gerent de la societat catalana.

Productes Flower té la seu central a Agramunt, però centralitza tota la seva activitat a Tàrrega, des de recerca, innovació, fabricació i comercialització. I és que disposa d'un dels centres de producció més grans del sud d'Europa en aquest sector, segons Jubete. Es tracta d'un complex industrial de 50.000 metres quadrats al polígon La Canaleta de Tàrrega, on s'ubiquen les quatre divisions bàsiques de l'empresa: la de productes fitosanitaris, la de fertilitzants, la de substrats i la d'envasos.

Fa un parell d'anys que Flower també va crear una àrea de producció vegetal amb llavors i bulbs. I va ser la primera empresa de l'Estat que va crear una línia ecològica i biològica de productes per a la jardineria. Àngel Jubete explicava que aquest sector creix perquè molts aficionats i usuaris creuen en aquesta tendència a l'hora de crear i mantenir el seu jardí i “és una línia que funciona molt bé i que ens permet augmentar la gamma de productes perquè hi ha aquesta demanda”.

I és que Flower s'ho fa tot, des de la idea i la creació del producte fins a la fabricació, el disseny de l'envàs, l'etiquetatge i la seva venda.

Un altre front obert d'aquesta empresa de l'Urgell és la diversificació, ja que des de fa poc ha obert noves línies de producció per entrar al mercat de la llar. Així, a més de tota la gamma d'articles per als jardins, ara hi ha noves marques de la mateixa empresa per al foc, tant barbacoes com llars de foc; per a la neteja de mobiliari d'exterior, com productes per a la fusta; tractaments per evitar insectes o productes de fragàncies i d'ambientació, així com també per a la cura de mascotes.

Segons Àngel Jubete, “un dels objectius és ser un proveïdor integral per al nostre client i que no hagi de fer diferents viatges per adquirir el que necessita, sinó que amb una sola compra ho tingui tot”.

Flower té una plantilla d'uns 75 treballadors, tot i que arriba als 85-90 durant els mesos de més feina, que es concentren entre març i juny. L'empresa factura uns 12 milions d'euros, xifra que s'ha mantingut o ha crescut una mica, segons Jubete, en un mercat que també veu estable.

Facturació

12 M€

Treballadors

75

Any de fundació

1943

Productes Flower va néixer l'any 1943 a Igualada com a comercialitzadora de productes per a plantes i no va ser fins al 1994 que es constitueix com a fabricant a Agramunt i Tàrrega i inicia la seva consolidació i expansió amb Àngel Jubete.

Arriben les plantes aquàtiques

Flower disposa del seu propi laboratori de control i recerca, per on passen tots els seus productes per validar-ne la fabricació i on també es fa recerca en la millora o creació dels articles. El director gerent, Àngel Jubete, explicava que també tenen acords amb l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària (IRTA) i amb diferents universitats per tal de testar científicament els productes que dissenyen. Igualment, segons el responsable de Flower, treballen contínuament en nous projectes, “perquè volem treballar a dos anys del que es preveu al mercat”. Així, després de les modes dels bonsais i de les orquídies, ara tot apunta a un apogeu de les plantes aquàtiques als jardins. Per això ja treballen per disposar dels productes necessaris per cuidar aquests tipus de vegetals.

Flower també treballa en fertilitzants de nova generació i per ampliar la gamma d'articles per a la llar. Segons Àngel Jubete, l'àmbit del foc és un dels que han arrencat més bé, ja que proliferen les barbacoes i les llars de foc. Tota aquesta nova línia la comercialitzen amb la marca Okfuego.

Altres innovacions són la millora en el disseny dels envasos, per fer-los més pràctics i útils per als consumidors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Flower creix un 70% en exportació al 2012 i crea noves marques

Publicat a