Empreses

Marina Laif busca socis inversors per créixer a l'exterior

L'empresa barcelonina de productes de bellesa té laboratori propi i també fabrica per a tercers

En els pròxims tres anys vol ampliar les exportacions a l'Amèrica Llatina

L'empresa de dermocosmètica de tractament de tendència natural Marina Laif treballa per incrementar en els pròxims tres anys les exportacions a l'Amèrica Llatina, on és present des de fa poc més d'un any en el mercat de la República Dominicana, i per això ha començat una recerca activa de socis o col·laboradors que vulguin acompanyar-la en aquests projectes. L'empresa barcelonina, instal·lada al barri de Sant Andreu des que es va crear, l'any 1987, ja té iniciats alguns contactes amb mercats com ara el mexicà i el panameny, segons explica Francesc Canalís, el seu gerent i director tècnic, que indica, però, la necessitat de fer-ho conjuntament amb un soci que hi estigui interessat. “Estem oberts a tot tipus de col·laboracions, ja siguin inversors que només aportin capital, com ara business angels, ja siguin empreses que vulguin comprar algunes participacions o, fins i tot, l'establiment d'alguna join venture amb algú avesat al sector”, explica Canalís. “Tenim uns quants projectes que estan aturats per falta de finançament i hi volem posar remei”, diu. Marina Laif també voldria arribar a vendre a Rússia i el Pròxim Orient, però reconeix que, en aquests casos, el projecte està encara verd i no s'han iniciat ni tan sols converses amb socis locals.

L'empresa té laboratori propi, des d'on fabrica la cinquantena de productes de cosmètica de tractament que té en cartera, sobretot productes facials i corporals, però també ha començat a produir per a tercers, entre els quals hi ha hotels de la ciutat que aposten per amenities i productes d'acollida de qualitat (petits xampús i sabons de dutxa, per exemple), i empreses que tenen marca pròpia però no tenen laboratori. En alguns casos, es tracta fins i tot de la seva competència. Aquesta part del negoci representa poc menys del 10% de la facturació global, que durant el 2012 serà de 360.000 euros, però hi ha la intenció de continuar-la incrementant.

Les seves vendes es concentren a Catalunya i el País Valencià, però també tenen presència a Galícia i Portugal, i més recentment a Andalusia. Actualment busquen distribuir també per Aragó i Madrid.

Marina Laif comercialitza els seus productes a través de centres de bellesa i estètica, però no descarta obrir una botiga en línia, una opció que, ara per ara, no es preveu en un futur immediat. El 90% són productes naturals, basats en elements com ara l'àloe vera i olis nobles com per exemple l'argània, el karité i la rosa mosqueta de primera premsada, i el 10% restant, productes de biotecnologia com ara les cremes amb efecte Botox.

La companyia també ven cosmètics especialitzats sota la marca Taïm, que es vol rellançar en un termini d'un parell d'anys a través del canal farmacèutic.

Malgrat que l'empresa ha notat els efectes de la crisi i ha hagut de congelar els preus dels productes –que se situen en un nivell intermedi–, Francesc Canalís creu que n'estan sortint reforçats i amb molts projectes de creixement. A banda de l'increment de les vendes a l'exterior, l'empresa vol desenvolupar diferents productes basats en l'àcid hialurònic d'última generació. La facturació de l'últim exercici, a més, ja dóna símptomes de recuperació i millorarà un 8%.

Facturació

360.000

Treballadors

6

Any de fundació

1987

L'empresa va néixer fa 26 anys a través de professionals del sector de la cosmètica i del naturòpata Godofredo Carbonell. Ara està en mans de tres socis i fabrica marca pròpia i per a altres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Marina Laif busca socis inversors per créixer a l'exterior

Publicat a