Empreses

sundisa

Publicitat al carrer en suport de gran format

Sundisa elabora a la seu de l'Hospitalet instal·lacions publicitàries a partir del disseny dels seus clients, que exposen els anuncis en lones gegants, vehicles i tota mena d'instal·lacions

Barcelona està molt ben situada en l'organització d'esdeveniments

Facturació

6 M€

Treballadors

33

Any de fundació

1981


Sundisa és una d'aquelles empreses de les quals tothom ha vist la feina encara que no en sigui conscient. Aquesta companyia familiar, comandada per Joan Rovira i Lluís Rovira, és la responsable que edificis sencers de l'Eixample estiguin recoberts amb lones publicitàries, que milers de banderoles demanin el vot des dels fanals i que els autobusos es transformin en anuncis rodants. Sundisa és especialistes en suport publicitari de gran format, i clients com Damm, La Caixa, els ajuntaments de Barcelona i Girona, Dior i els principals esdeveniments esportius i culturals han comptat amb els seus serveis.

Sundisa va néixer el 1981 quan Joan Rovira, actual president executiu, la va fundar amb un soci “amb un capital de 1.000 pessetes”, com recorda –posteriorment, aquest soci es va desvincular de l'empresa i la seva part de la companyia la va assumir Lluís Rovira, germà del fundador–. En els inicis, Rovira repartia cartes amb una moto, i després va començar a enganxar cartells d'actes culturals a les botigues. L'activitat dels dos socis es va ampliar amb el repartiments de llibres que diferents editorials enviaven als seus subscriptors, i posteriorment amb la comercialització de banderoles i elements publicitaris que incloïen la retolació. El gran esdeveniment que els va consagrar dins el món del suport publicitari van ser els Jocs Olímpics del 1992, ja que Sundisa va esdevenir el proveïdor oficial de les olimpíades. L'empresa es va encarregar d'instal·lar banderoles i tòtems, i elements com figures corpòries del Cobi, la mascota dels jocs.

Sundisa desenvolupa la seva feina en tres àmbits: l'anomenat street marketing, la publicitat a establiments comercials (sector conegut com a retail) i els esdeveniments. El màrqueting al carrer inclou tots aquells elements publicitaris que es poden veure a les ciutats, com banderoles, lones de gran format, tòtems, busos i flotes de vehicles decorades amb rètols. El retail es refereix al suport publicitari que s'utilitza als punts de venda, com els aparadors que han muntat a botigues de Dior, Springfield i Rabat de Barcelona i els vinils de les oficines de La Caixa. El tercer gran àmbit en què treballa Sundisa és el de la retolació d'esdeveniments, com les campanyes electorals, festivals musicals com els de Cap Roig i la Porta Ferrada i trobades esportives com el torneig de tennis Barcelona Open Banc Sabadell, els mundials d'handbol i de natació del 2013 i els X Games. Aquests campionats esportius posen de manifest “que Barcelona està molt ben situada en l'organització de grans esdeveniments”, considera Rovira, que assenyala que els seus clients es reparteixen entre aquells que tenen necessitats constants i aquells que els contracten per a grans projectes puntuals.

Sundisa té la seu a l'Hospitalet, on té un edifici de 6.000 metres quadrats que agrupa oficines i el taller on s'elabora l'element publicitari. La companyia no s'ocupa de dissenyar el contingut, ja que és el client qui ho aporta, sinó de pensar en el suport publicitari més adequat per difondre'l. Per fer-ho possible, Sundisa té un departament de projectes, liderat pel mateix Rovira. “Mirem si el projecte que vol el client és realitzable amb el pressupost que planteja i dissenyem l'element publicitari”, aclareix el president executiu de l'empresa. Aquest element ha estat, en alguna ocasió, tan impactant com una lona de 4.400 metres quadrats que va cobrir la façana de diversos edificis de l'Eixample.

Sundista treballa tant amb els clients finals com amb exclusivistes, que són les empreses que gestionen el circuit de tanques publicitàries. El seu mercat és el conjunt de l'Estat, i el 50% de la facturació prové de Madrid, “on tenim una gran pota comercial”, segons Rovira, ja que, allà, s'hi concentren moltes de les grans marques. També té una presència important al mercat gironí, on treballen amb els principals festivals culturals. “Hi tenim molta feina i penso que hem aportat molt del nostre know-how en les arts gràfiques”, afirma Rovira.

La voluntat de l'empresa hospitalenca és expandir-se al mercat francès. En els últims dos anys, l'empresa ha fet una important inversió en maquinària, de dos milions d'euros, amb la intenció d'adaptar-se a les noves tecnologies i millorar els terminis de lliurament, amb la mirada posada en el sector del retail francès. Rovira destaca que la seva és una empresa “elàstica, ja que si cal treballem 24 hores per donar un bon servei al client”. Sundisa, que treballa amb proveïdors de la zona, treballa sobretot amb producció pròpia: “D'aquesta manera controlem la qualitat i els terminis”, diu Rovira, que afegeix que molt puntualment subcontracten algunes instal·lacions. El servei de Sundisa inclou gestionar amb les administracions els tràmits perquè els clients puguin instal·lar la seva publicitat al carrer. I és que, com destaca Rovira, Sundisa és una empresa que té molt clars els valors de l'honestedat i la proximitat al client.

Sundisa és una empresa amb seu a l'Hospitalet especialista en el suport publicitari de gran format. Està especialitzada en publicitat al carrer, a les botigues i a esdeveniments esportius i culturals i exposa el disseny del client en suports com lones que arriben als 4.400 metres quadrats, tòtems, tanques, decoració a vehicles i aparadors. Treballa arreu de l'Estat, sobretot a Madrid, Barcelona i Girona, i preveu fer el salt al mercat francès.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicitat al carrer en suport de gran format

Publicat a