Eines

CARLOS PIERA

DIRECTOR GENERAL DE DELIVERING HAPPINESS AT WORK SPAIN

“Fer de la felicitat el motor de l'empresa és una garantia d'èxit”

Per generar un canvi a l'interior a vegades no hi ha res tan inspirador com una frase

Quina és la història de Tony Hsieh, creador del concepte delivering happiness?

Tony Hsieh és un jove emprenedor dels Estats Units que amb 24 anys va muntar la seva primera empresa, LinkExchange, que en tres anys ja donava feina a cent persones. Però la va vendre a Microsoft per 265 milions de dòlars perquè no era feliç. Aleshores va dedicar temps a reflexionar per què no se sentia bé quan aparentment ho tenia tot, i va decidir que tornaria a emprendre però situant la felicitat com a motor de l'empresa. El de menys era el producte i va invertir en una botiga de sabates a internet.
I va obtenir finalment el que buscava?

Sí, per sobre de les regles de l'empresa sempre va posar que els seus treballadors, clients i treballadors, fossin feliços; és el delivering happiness. I va veure que fent les coses així tenia més beneficis.
Repartir felicitat és rendible?

Efectivament, el tema ha estat objecte de diversos estudis que demostren la relació que hi ha entre invertir en felicitat i la millora dels beneficis. És lògic, un treballador feliç és més productiu i un client satisfet farà publicitat de la nostra empresa.
Però no és pretensiós voler repartir felicitat quan la major part de la gent no sap com ser feliç?

És cert. Ara la ciència està evidenciant que tothom és molt bo per predir la seva felicitat a curt termini però pèssim per fer-ho a llarg termini. Nosaltres no estem aquí per definir què entén cadascú per felicitat perquè seria un tema molt complex, però sí que hi ha tipus de felicitat i elements que augmenten el teu nivell de felicitat, com ara tenir un propòsit en la vida, o formar part d'un projecte que vagi més enllà dels guanys econòmic, això proporciona una felicitat més duradora. El problema és que l'home està ara molt centrat en la recerca del plaer, que també proporciona felicitat però és molt a curt termini.
Aquesta transformació necessita lideratge?

El líder és molt important tant des del punt de vista personal com corporatiu. Sens dubte que el líder és essencial, però a la vegada apostem perquè aquesta responsabilitat sigui compartida.
Són grans conferenciants.

Per generar un canvi en l'interior a vegades no hi ha res més estimulant o inspirador que una frase o una idea expressada en un discurs. Res de nou, sempre ha passat, però continua funcionant la paraula com a motor del canvi. És sorprenent però funciona.
Què projecte té entre mans?

Treballo fent projectes de delivering happiness at work, intentant que aquest model de negoci que hem desenvolupat inspiri les empreses. He de reconèixer que bona part del que facturem encara és comunicació i coneixement més que canvi real, Hem de ser realistes, tot i que jo estic preparat i l'empresa també, jo no puc canviar ningú si la persona no està preparada. Per tant ara estem en la fase d'obrir portes, obrir ulls, i és un procés intern que ha de fer la gent, no es pot forçar.
Potser no és el millor moment?

Al contrari, és el moment més necessari, el més adequat, però també el més difícil.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.