Empreses

Golden Hotels es reivindica com a referent del turisme familiar

L'empresa de Pineda de Mar compleix cinquanta anys del primer hotel d'una cadena que ja en suma cinc.

El Maresme ha passat per moltes denominacions turístiques

La història de Golden Hotels comença amb un emprenedor en una època en què el turisme tot just començava a caminar. L'any 1962 Josep Aragonès va impulsar la construcció del que seria durant molts anys l'hotel més gran de la zona, i segons les cròniques de l'època, de tot l'Estat. L'hotel Golden Taurus Park, situat al passeig marítim de Pineda, obriria portes el juny del 1963 i a dia d'avui continua sent la icona de l'empresa familiar i un dels símbols més reconeguts de l'oferta turística de la costa barcelonina. L'actual director general, Enric Aragonès, explica que els orígens de la família cal buscar-los en la pagesia i posteriorment en la indústria del tèxtil abans de fer el pas al turisme. “El nostre és un visitant familiar de lleure que ve a passar l'estiu a la costa per disfrutar de la platja i prendre el sol”, resumeix Aragonès, que defensa l'arribada massiva d'estrangers a la recerca d'unes vacances “tranquil·les i descansades, amb el màxim de serveis a l'hotel que el convidin a repetir”. El director general fa bandera del que es coneix com a turisme familiar i reconeix que tots els seus establiments estan condicionats per respondre a la demanda d'aquest mercat. “És el que busca molta gent que prové d'uns països on el sol amb prou feines el veuen i que volen un complement d'activitats lúdiques”, apunta la directora de l'hotel Taurus Park, Montserrat Iscla, que insisteix: “El client que ens visita vol tornar bronzejat cap a casa.” Malgrat que la major part dels turistes de Golden Hotels provenen del centre d'Europa, ha estat destinació principal dels britànics de l'operadora Thomson, també atrauen clients nacionals i ens els darrers anys, russos. “Malauradament el mercat nacional és mort”, constata Aragonès.

Un negoci marcat pel bon temps que faci durant la temporada, que no s'allarga més enllà de set mesos, i amb l'etiqueta de destinació madura, s'ha hagut de reinventar contínuament. En el cas del Golden Taurus Park ha passat per dues remodelacions: la primera, durant els anys setanta i la darrera, el 1997. El procés de reforma ha estat continu en els últims 20 anys, especialment en els anys 1996 i 1997, 2004 i 2005 i 2011 i 2012, amb una inversió global de 25 milions. La resta d'establiments del grup la integren a la Costa Daurada el Golden Donaire Beach, el Port Salou i l'Avenida Suites, tots de quatre estrelles menys el primer que en té tres i el Bahía de Tossa, de quatre estrelles superior.

Fidelització.

Montserrat Iscla destaca que amb els anys han anat sumant un bon nombre de famílies repetidores. “La fidelització és bàsica en aquest negoci amb una competitivitat tan ferotge”, assenyala. Enric Aragonès afegeix que pertànyer a la denominació Costa de Barcelona pot afavorir els interessos de l'empresari turístic, arran del reconeixement que té la capital catalana. “La zona del Maresme ha passat per múltiples denominacions, però no ha estat mai un producte únic i prou conegut per vendre's a l'exterior”, apunta.

D'altra banda, reconeix que la zona del nord del Maresme és de les més barates de la costa catalana. “Vam ser els primers municipis a tenir hotels, molts no s'han pogut adaptar als nous temps i hi ha una oferta d'habitacions molt gran”, ho justifica, però admet que és una situació que caldria resoldre “perquè no porta enlloc”. Tot i això, revisar els preus a l'alça es planteja com un repte a mitjà termini. “La competència és global i els temps no són els millors”, considera. En vista, però, de les ofertes a baix preu i de les destinacions exòtiques, Aragonès defensa valors com la proximitat, la seguretat, l'oferta complementària i els serveis sanitaris. “La veterania, en aquest sentit, és un grau”, assegura, i admet que així com el sector privat ha fet els deures a l'hora d'adaptar-se als nous temps, el sector públic “actua en funció del pes que representi el turisme per a la seva economia”.

En aquest sentit, iniciatives com la taxa turística es veuen amb cert recel. “Ens representa força més feina administrativa, però esperem que els resultats siguin els esperats”, diu. I el futur? “Versatilitat i adaptabilitat perquè el mercat ja va regulant el sector”, conclou.

Golden Hotels té els orígens en l'hotel Taurus Park, inaugurat el 1963 a Pineda de Mar, considerat l'establiment més gran de tot l'Estat i que va representar tota una revolució en el sector pel que fa a serveis i oferta. El grup l'integren en l'actualitat cinc hotels, tots a la costa catalana.
Facturació
28 M€
Treballadors
550
Any de fundació
1963


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Golden Hotels es reivindica com a referent del turisme familiar

Publicat a