Empreses

ycco

Traycco basa l'èxit del repartiment publicitari en l'estratègia prèvia

L'empresa planeja la bustiada segons la campanya i la competència.

El repartiment no ha de ser massiu sinó enfocat allà on pot tenir èxit

Qui no ha vist mai al carrer o a la porta de casa un feix de fullets publicitaris que ha quedat sense repartir? Contra aquesta imatge lluita Traycco, empresa de Cornellà fundada fa 26 anys per Eduard Quintana, que ofereix un servei de repartiment de publicitat amb totes les garanties que els fullets arribaran allà on el client vol. “A Traycco donem un servei innovador, ja que prèviament analitzem on s'ha de fer la distribució, segons els interessos del client, i posteriorment fem un seguiment del repartiment via GPS per veure com s'està fent la bustiada.” Quintana té molt clar que la seva feina és “portar el missatge del client a les bústies”, i per garantir l'èxit de l'operació publicitària “no s'ha de fer un repartiment massiu sinó que s'ha d'enfocar allà on pot tenir èxit”.

Per aquest motiu, el personal de Traycco analitza les zones més adients segons la clientela a què s'adreça la publicitat i la competència que hi pugui haver. “Ens arriben els fullets impresos i decidim amb el client quin és el millor lloc per distribuir-los, segons la campanya que s'anuncia, la competència i les vendes de l'empresa”, diu el fundador i president executiu de Traycco. ”L'objectiu no és repartir 100.000 fulls indiscriminadament, i això ens diferencia de la resta. També el seguiment que fem per Google Earth i el GPS dels nostres distribuïdors”, precisa Quintana. “Aquest seguiment és dissuasiu perquè ens assegurem que els fulls no acaben a la brossa”, explica Quintana.

Traycco té una plantilla de 40 treballadors i subcontracta 500 persones, entre empreses locals i autònoms, per fer el repartiment a les àrees de Barcelona, València, Madrid, Màlaga, Múrcia, Sevilla, Saragossa i Gijón, on l'empresa té delegacions. Traycco reparteix cada any 300 milions de fullets, i el seu objectiu és arribar a les 12 delegacions en un sector empresarial que està molt atomitzat. A l'Estat espanyol hi ha 350 empreses que fan bustiada, segons Quintana, que assenyala que només sis facturen més de tres milions d'euros. “Estem entre les tres primeres, ja que l'any passat vam facturar 7,5 milions”, afirma el president executiu de Traycco.

Quintana va començar l'aventura empresarial el 1987, quan només tenia 17 anys i encara estava estudiant a l'institut. Convergència Democràtica de les Corts li va demanar que enganxés uns cartells, i a partir d'aquí va sorgir la idea de muntar una empresa amb un amic. “La família em va donar suport i el meu pare em va donar 500.000 pessetes amb una condició: si en un any no guanyava 250.000 pessetes havia de tornar als estudis.” Quintana estava llavors a primer de Dret, però va deixar la carrera perquè se li feia molt difícil compaginar els estudis amb la feina. Des d'un local de 30 metres quadrats davant de l'antic camp de l'Espanyol va començar amb el màrqueting d'actes de tot tipus, des de cantades d'havaneres fins a la campanya electoral de Ruiz Mateos. Aviat es va dedicar només a repartir a les bústies, i en aquest terreny va constatar “una gran manca de professionalitat”. És llavors quan va decidir crear un servei d'anàlisi prèvia, per enfocar el repartiment amb garanties. Avui Traycco té una seu de 800 metres quadrats al polígon Almeda, a Cornellà, i només treballa per a grans companyies, com Bauhaus, Ono, Orange, Mediamarkt, Burger King i Chiabi, entre altres.

La plantilla es reparteix entre el personal que prepara la distribució, el que s'encarrega de les tasques comercials i financera i el destinat a I+D, que en el cas de Traycco estudia com millorar el servei. Al web de la companyia els clients tenen un apartat personalitzat on poden veure el seu historial de campanyes, les zones on s'està distribuint la publicitat i què queda per repartir en temps real. Traycco s'està obrint a nous sistemes de repartiment, com el lliurament de cartes a domicili. “Ho fem des de fa dos anys, ja que s'ha acabat el monopoli de Correus. Si per exemple un concessionari de cotxes fa una oferta a 10.000 clients les fem arribar a les cases”, explica

El repte ara és com entrar a la publicitat a través d'internet, un sistema que està estudiant el departament d'I+D. “Els serveis on line són el futur”, assegura Quintana, que recentment ha analitzat el futur de la bustiada a Europa com a representant estatal de l'European Letterbox Marketing Association. Quintana defensa que en el futur s'anirà a un mercat molt més selectiu, en què la creativitat serà necessària per lluitar contra una ciutadania que rebutja, en molts casos, la publicitat a les bústies. “Defensem l'ús del paper reciclat i sobretot l'optimització, amb una estratègia prèvia per assolir objectius. Aquest és el futur”, conclou Quintana,

Facturació

7,5 M€

Treballadors

40

Any de fundació

1987

Traycco reparteix publicitat a les bústies analitzant quines són les zones més adients perquè la campanya dels clients tingui èxit. Per garantir la qualitat del servei fa seguiment del repartiment via GPS, per assegurar-se que els fullets no acaben a la brossa.

Part dels beneficis, a un orfenat del Perú

R.M.B.

Quintana i la seva família tenen una forta consciència solidària que fa que part dels beneficis de Traycco vagin destinats a projectes socials. L'empresa ha creat el projecte Buzón Solidario, a través del qual aporta diners a diferents iniciatives, algunes d'elles pròpies. Per exemple, l'orfenat que l'empresa va obrir a Cusco fa un any i mig. “Tenim deu nens d'entre 5 i 16 anys amb els quals mantenim un contacte setmanal de 30 minuts a través de Skype. Els expliquem com ha anat la setmana i ells ens expliquen la seva”, explica Quintana. Els dibuixos a la paret de la sala del cafè donen fe del contacte dels nens amb els treballadors de Traycco. L'empresa ha col·laborat amb la construcció d'un pou a Etiòpia, i ha aportat 6.000 euros a la compra de dosis d'emergència per a nens desnodrits a Malawi. També ha posat el seu granet de sorra a la Fundació Vicenç Ferrer, on ha finançat la construcció de tres cases per a famílies dalit.

Quintana explica que el vessant solidari de Traycco neix del seu interès personal, que el va dur a treballar un temps a Calcuta. “No entenc res que no tingui un component social”, afirma, i afegeix que vol reinvertir els beneficis de Traycco en projectes que tinguin continuïtat, com l'orfenat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Traycco basa l'èxit del repartiment publicitari en l'estratègia prèvia

Publicat a