Empreses

Phoenix Publicidad fa el salt a Europa per poder créixer

El portal Camisetas.info concentra el 70% de les vendes de l'empresa. tecnologia. La inversió en maquinària permet personalitzar més els productes

A partir de 1992 van començar a treballar amb productes tèxtils d'importació

Fer el salt a Europa és la solució que han trobat els responsables de Phoenix Publicidad per fer créixer el volum de vendes després de constatar una caiguda sostinguda a l'Estat espanyol en els darrers anys. L'empresa dedicada a la personalització de productes tèxtils va iniciar l'aventura europea fa dos anys amb la introducció al mercat francès i aquest any s'hi han sumat les exportacions a Bèlgica i Itàlia. El balanç és molt positiu, tal com explica el seu gerent, Ángel Fernández, que assegura que el 25% del total de les vendes ja es fan en aquests països i l'objectiu és “poder arribar a tot Europa en els propers tres anys”.

Els avala una trajectòria de 32 anys dedicats a la publicitat tèxtil que es va encetar quan Ángel Fernández va voler donar un tomb al negoci del seu pare, fabricant de gorres d'uniforme, en un moment en què el volum de vendes havia caigut en picat. De les gorres amb missatge publicitari va passar ben aviat a tota mena de peces de roba. Es va establir a Mataró i pocs anys després va fer el salt a Argentona, on la fàbrica de Phoenix Publicidad s'ha mantingut tots aquests anys perquè, segons els responsables de l'empresa, es tracta de la comarca on es troba la matèria primera i el personal qualificat que necessita aquesta mena de negoci.

L'empresa es va dedicar a la fabricació i personalització de les peces de roba fins al 1992, any en què van decidir treballar amb peces de roba d'importació perquè, “en aquells moments va ser impossible competir amb la Xina”, explica el gerent. Ara compren les peces a distribuïdors de grans marques com ara Fruit of the Loom.

La crisi de 1992 va representar un toc d'atenció per al negoci, que es va haver de readaptar a les demandes del mercat. Fins aleshores s'havien centrat en comandes de més d'un miler d'unitats perquè treballaven per a empreses que els encarregaven regals per als clients i va ser a partir d'aquell moment que van oferir la possibilitat de fer comandes a partir de deu unitats, cosa que els ha permès aconseguir clients com ara clubs esportius i ONG. Fernández destaca satisfet que a Phoenix Publicidad van ser els artífexs de la idea de fer samarretes per sufragar els costos dels viatges de fi de curs i també han treballat per a penyes esportives i festes majors.

Vendes per internet.

Els canals de distribució dels seus productes també s'han anat adaptant als temps. L'empresa havia tingut botigues a Barcelona, Madrid, Bilbao, la Corunya, València i Màlaga perquè anys enrere els clients valoraven la possibilitat de poder tocar i emprovar-se el gènere abans de fer una comanda. Fa set anys, abans de l'esclat de la crisi actual, Phoenix Publicidad va apostar per ser pionera en el desenvolupament de les vendes en línia i va crear la plataforma Camisetas.info. En aquell primer moment, Ángel Fernández tenia dubtes sobre si hi hauria gent interessada a comprar sense haver tocat el producte i a pagar per endavant. Ben aviat els seus dubtes es van esvair i avui la facturació de la venda per internet representa el 70% del total i només mantenen les botigues físiques de Barcelona i Madrid, que estan ben situades i encara tenen un volum important de vendes.

Tot i que el producte estel·lar són les samarretes, tenen un catàleg de prop de cent peces tèxtils diferents: gorres, dessuadores i polos, entre d'altres. Ara la majoria de comandes són d'una mitjana de 200 unitats. El gerent de Phoenix Publicidad assegura que l'empresa està preparada per a aquest tipus de comanda. “Tothom s'havia obsessionat amb els clients grans, però aquests han desaparegut i els clients petits continuen i estem molt ben situats.” Per fer front a la demanda, l'empresa ha invertit en maquinària que permet produir més i atendre comandes més petites. “La solució a la crisi no és retallar despeses, reduir els sous ni acomiadar gent, la solució és produir més i vendre més amb el mateix equip de gent.” L'empresa té a hores d'ara 29 treballadors i personalitza cada any un milió de peces de roba. La previsió de creixement es fa a partir de la demanda exterior perquè al mercat de la península xifren la caiguda de vendes en el 10%. Els preus els fan ser més competitius a l'exterior, on venen entre un 20 i un 40% més barat que els competidors locals.

Reciclatge

Respectuosos amb el medi ambient

Phoenix Publicidad fa servir només tintes ecològiques i té especial cura de no abocar res que pugui perjudicar el medi ambient. Per això té contractes amb diferents empreses que s'encarreguen de retirar els líquids sobrants dels processos d'impressió i també els draps que es fan servir per netejar la maquinària un cop estan bruts. Al seu catàleg hi ha productes confeccionats amb cotó ecològic però asseguren que el cost frena molts clients que d'entrada demanen pressupostos de peces elaborades amb aquest material.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Phoenix Publicidad fa el salt a Europa per poder créixer

Publicat a