Empreses

Isabel Cabanillas s'obre a França per combatre la crisi

L'empresa molinenca preveu contractar entre 10 i 15 comercials per expandir-se per tot el país i facturar 4,5 milions d'euros el 2014, un més que l'any passat

El marc ha estat el producte més venut tot i la irrupció de la fotografia digital

El producte estel·lar durant molts anys de l'empresa Isabel Cabanillas, amb seu a Molins de Rei, ha estat el marc de fotos elaborat amb plata. Un producte que comercialitzen a través de grans magatzems i de joieries, però que cada cop té menys presència per la crisi que el sector joier està vivint, que ha vist com la facturació global ha baixat un 56% en els últims cinc anys. Això ha suposat per a l'empresa molinenca passar de 6.000 clients d'arreu de l'Estat el 2008 a 2.800 en l'actualitat. Per combatre aquesta davallada està posant tots els esforços a instal·lar-se a França amb l'objectiu de facturar l'any vinent 4,5 milions, 1,1 milions més que el 2012.

Jaume Castellví, conseller delegat d'aquesta empresa familiar, explica que França és un país “més tradicional i on agrada molt el daurat, de manera que en el sector de la plata hi ha menys competència. I a més, està aguantant millor la crisi”. Isabel Cabanillas vol que els seus marcs de fotos siguin presents a magatzems i botigues, i per aquest motiu ja ha contractat un director de vendes que crearà un equip d'entre deu i quinze comercials, el mateix nombre que ara treballen en el mercat català i l'espanyol. “El 2013 ja voldríem tenir alguns representants i el 2014 expandir-nos a tot el territori francès”, explica el conseller delegat, que aclareix que l'empresa ja ven al nord de França. També ho fa al Canadà, Portugal, Alemanya i el Japó, i voldria consolidar el seu nom en aquests països –hi venen com a marca blanca o marca del distribuïdor a part d'aquests mercats– i entrar en altres com ara Itàlia.

Al mercat internacional no té delegacions i ven a través d'internet, amb un web que segons Castellví “està molt ben posicionat”. Els responsables d'Isabel Cabanillas estan estudiant com oferir el seu producte al consumidor final, ja que ara només els comerciants poden comprar a través del seu web. “Estem mirant la manera que la venda al consumidor final no suposi una competència a les botigues que distribueixen els nostres productes”, diu Castellví.

Isabel Cabanillas, associada al Centre Metal·lúrgic de Sabadell, va ser fundada el 1960 per Jaume Castellví, pare de l'actual conseller delegat, que hi treballa amb quatre germans. Castellví era mestre orfebre de l'escola Massana, i a l'empresa s'elaboraven a mà productes com ara jocs de tocador, canelobres, gerres i marcs, sempre de plata. “Els materials alternatius han sorgit ara, arran de la crisi”, assegura l'actual conseller delegat. L'empresa va evolucionar segons els gustos dels clients, que van deixar de banda productes com ara els jocs de tocador i es van bolcar en els marcs de fotos. Aquest ha estat el producte més venut tot i la irrupció de la fotografia digital. “Això no ha afectat les vendes, ja que a tothom li agrada tenir fotos a casa”, afirma Castellví. El que ha fet disminuir la clientela és la crisi de la joieria. “Ara estem estancats perquè les joieries que tanquen no es reobren, i les que encara aguanten busquen alternatives perquè ja no venen com abans. Han rebaixat molt el nivell dels productes i han tret els objectes de regal i les peces cares. Moltes, fins i tot, s'han reconvertit en rellotgeries i han substituït la joia de plata per l'acer, més barat”, diu. “Abans els nostres marcs eren un producte de baix preu a les joieries. Ara s'han convertit en un producte de gamma alta”, conclou el conseller delegat.

Per adaptar-se a aquesta demanda l'empresa ha començat a treballar amb materials més barats, com ara el xapat de plata, i n'ha creat de nous, com ara el platani, un acer especial amb bona lluentor que fan servir en marcs, clauers i plaques commemoratives.

Facturació

3,4 M€

Treballadors

33

Any de fundació

1960

Isabel Cabanillas elabora amb plata marcs de fotos i productes promocionals. El tancament de moltes joieries ha motivat un pla d'expansió internacional.

El trofeu esportiu aguanta

R.M.B.

La davallada del marc de fotos s'ha vist compensada pel manteniment del material promocional, amb un fort protagonisme en l'àmbit esportiu. Isabel Cabanillas continua venent trofeus, medalles i plaques commemoratives per a esdeveniments esportius, ja que, segons Castellví, molta gent fa esport a través de clubs i associacions. També aguanta el sector de regals d'empresa, com ara clauers, pins, plaques i marcs, productes elaborats amb plata i amb altres materials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Isabel Cabanillas s'obre a França per combatre la crisi

Publicat a