Empreses

Els amos de Villa Retiro gestionaran el celler del Pinell

Els germans López orienten els seus establiments de restauració cap al sector turístic

Compren la producció de vi i raïm als socis de la cooperativa de la Terra Alta

Els ger­mans López, pro­pi­e­ta­ris dels res­tau­rants Pla dels Cata­lans i Torreó de l'Indià (amb una estre­lla Mic­he­lin) i de l'hotel Villa Retiro (de cinc estre­lles), fan una aposta deci­dida per diver­si­fi­car el seu negoci, que cada vegada està més vin­cu­lat al sec­tor turístic. Aca­ben de sig­nar un acord amb el celler coo­pe­ra­tiu del Pinell de Brai, per tal de ges­ti­o­nar tant la pro­ducció de raïm i oli­ves dels socis, com les visi­tes a l'edi­fici moder­nista de Cèsar Mar­ti­nell, cone­gut com la cate­dral del vi. L'acord serà vigent a par­tir de l'1 de gener del 2014 i tindrà una durada de 20 anys, durant els quals els ger­mans López volen poten­ciar la pro­ducció de vi i les visi­tes turísti­ques a l'edi­fici. Dels 15.000 qui­los de raïm que pro­du­ei­xen els socis de la coo­pe­ra­tiva de la Terra Alta es pas­sarà a una pro­ducció de 45.000 ampo­lles de vi en el ter­mini de cinc anys. Un vi que es comer­ci­a­lit­zarà amb la marca Cate­dral del Vi. “No som nous en el negoci viti­vinícola, fa tres anys que vam asso­ciar-nos amb un pro­duc­tor de Gan­desa i vam crear el celler Pagos de Híbera, amb una pro­ducció de 10.000 bote­lles de vi”, explica Joa­quim López, pro­pi­e­tari del negoci, jun­ta­ment amb el seu germà Fran. Pel que fa a la pro­ducció d'oli, serà de més de 30.000 litres, de qua­li­tat verge extra, que es moldrà i enva­sarà a la coo­pe­ra­tiva Sol­de­bre. Garan­ti­ran un preu per la collita als 160 socis de la coo­pe­ra­tiva i, en el cas que la llotja el fixe més ele­vat, l'apu­ja­ran.

Els pro­pi­e­ta­ris de Villa Retiro i Pla dels Cata­lans inver­ti­ran 400.000 euros al negoci del Pinell de Brai, on es refor­marà la botiga, es posarà en fun­ci­o­na­ment el molí d'oli per fer demos­tra­ci­ons, es reha­bi­li­tarà la zona de dipòsits, es con­di­ci­o­narà el soter­rani i es pre­pa­rarà un cir­cuit de visi­tes. Així es mos­trarà l'arqui­tec­tura de l'edi­fici, es mun­tarà un cir­cuit per la zona de tines, amb un túnel d'aro­mes i es faran tas­tos pro­fes­si­o­nals, entre altres. Dels 6.000 visi­tants que rep actu­al­ment la ins­tal·lació es pretén pas­sar a 30.000 visi­tants, per la qual cosa els ger­mans López han con­tac­tat ja amb ope­ra­dors turístics inter­na­ci­o­nals. “Tenim sig­nat un pre­a­cord amb un ope­ra­dor rus”, diu López, que sosté que un 50% de les visi­tes que rebrà el celler seran d'estran­gers. El celler dis­po­sarà d'un res­tau­rant on s'ofe­rirà una cuina molt vin­cu­lada al món del vi. “Quan el negoci estarà a ple ren­di­ment es cre­a­ran entre vint i trenta-cinc llocs de tre­ball”, asse­nyala Fran López.

Les visi­tes turísti­ques no se cen­tra­ran només en el celler de Cèsar Mar­ti­nell, sinó que ofe­ri­ran paquets turístics que inclou­ran nave­gació flu­vial o les coves de Beni­fa­llet, per posar dos exem­ples. “Fa un parell d'anys que estem enca­mi­nant el nos­tre negoci cap al sec­tor turístic”, comenta Joa­quim López. Així ja fa deu anys van adqui­rir una illa enmig de l'Ebre, davant de Beni­fa­llet, que els per­metrà orga­nit­zar excur­si­ons entre Mira­vet i Beni­fa­llet i ofe­rir un pícnic al riu, un espai on tenen vinya plan­tada. També al Pla dels Cata­lans fan espec­ta­cles per a turis­tes, per com­pen­sar l'impacte de la crisi. “Ofe­rim una actu­ació amb cavalls i dansa que atreu el turisme rus que s'allotja a la Costa Dau­rada”, diu López. Fa un any que ho orga­nit­zen i les pre­vi­si­ons per l'any que ve asse­gu­ren que són molt bones.

Pre­ci­sa­ment aquesta diver­si­fi­cació del negoci ha permès als ger­mans López no fer ajus­ta­ments de plan­ti­lla. Tenen 50 tre­ba­lla­dors fixos que en les èpoques de més demanda (a l'estiu) es con­ver­tei­xen en 120. El 2012 van cele­brar 85 casa­ments, però els pro­pi­e­ta­ris del negoci adme­ten que la crisi es tra­du­eix en menys des­pesa per per­sona i menys comen­sals. Pel que fa a la capa­ci­tat màxima dels actes que orga­nit­zen, és de fins a 500 per­so­nes.

AMPO­LLES DE VI

45.000

Tre­ba­lla­dors

50

Any de fun­dació

1930

Els germans López són la quarta generació d'un negoci familiar que es va iniciar el 1930 a l'Aldea, a can Quimet. El 1990 van obrir el Pla dels Catalans i el 2006 Villa Retiro.

Exportació de vi a la Xina

Els dos germans López són sommeliers, d'aquí la seua inquietud pel món del vi. Així el 2010 van crear el celler Pagos de Híbera, que després d'una primera producció de 1.000 ampolles ha passat a 10.000 enguany. Una producció que arribarà a les 45.000 botelles gràcies a l'acord amb el celler del Pinell de Brai. Joaquim López ha explicat que estan explorant nous mercats i que en un parell de mesos faran una primera exportació de vi a la Xina, on enviaran 2.000 botelles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els amos de Villa Retiro gestionaran el celler del Pinell

Publicat a