Les vinyes parlen molts idiomes
Vinus Travel, l'agència de viatges dedicada en exclusiva a l'enoturisme, s'enfoca al mercat internacional
Per créixer hem de poder crear productes ajustats al client estranger
Amb una dècada d'experiència com a consultora turística, el 2010 Anna Sans va decidir crear Vinus Travel, juntament amb Juan C. Moreno. “El concepte és fer un viatge interactiu que vinculi el territori la cultura”, explica. I hi afegeix: “Som la primera agència de viatges de l'Estat especialitzada en turisme del vi i gastronomia.”
Catalunya, amb onze denominacions d'origen vinícoles i centenars de cellers, gaudeix d'una potencialitat evident, però sols recentment els elaboradors han fet una aposta per complementar vendes i donar-se a conèixer mitjançant l'enoturisme. Actualment, uns 400 cellers catalans fan visites. D'altra banda, poques denominacions han creat rutes turístiques específiques d'un producte amb llarga tradició en altres regions vitivinícoles. Potser per això el mig miler de clients que van contractar els serveis de Vinus Travel l'any passat són estrangers. L'empresa ofereix paquets d'un sol dia i de cap de setmana, com ara passejades a cavall i en bicicleta entre vinyes, vinoteràpia, visites a cellers, tastos i tallers gastronòmics... Cada mercat demana un tipus de producte. “La majoria dels clients d'un dia són asiàtics i italians d'estada a Barcelona. No són especialistes i busquen veure el paisatge, visitar monuments com el monestir de Poblet, tot combinant-ho amb tastos i cellers.”
De moment, treballen amb les DO Pla de Bages, Catalunya, Priorat, Conca de Barberà, Costers del Segre i Empordà. L'any vinent preparen oferir Ribera del Duero, Rioja i Madrid. “Estem oberts a ampliar les denominacions del catàleg, però amb altres agències, perquè fem viatges personalitzats, que requereixen sumar sinergies”, explica Anna Sans. Fa poc, Vinus Travel s'ha afegit a la nova iniciativa Priorat Enoturisme. És un portal de comercialització pioner, que agrupa restauració, hoteleria i el sector del vi a la comarca. “El Priorat és una denominació de moda, i la plataforma creiem que neix amb molt de potencial. Arriba un punt que l'administració no pot fer gran cosa més, i és la iniciativa privada la que s'hi ha d'involucrar.”
XARXA DE CONTRACTACIÓ.