Empreses

Les vinyes parlen molts idiomes

Vinus Travel, l'agència de viatges dedicada en exclusiva a l'enoturisme, s'enfoca al mercat internacional

Per créixer hem de poder crear productes ajustats al client estranger

Amb una dècada d'experiència com a consultora turística, el 2010 Anna Sans va decidir crear Vinus Travel, juntament amb Juan C. Moreno. “El concepte és fer un viatge interactiu que vinculi el territori la cultura”, explica. I hi afegeix: “Som la primera agència de viatges de l'Estat especialitzada en turisme del vi i gastronomia.”

Catalunya, amb onze denominacions d'origen vinícoles i centenars de cellers, gaudeix d'una potencialitat evident, però sols recentment els elaboradors han fet una aposta per complementar vendes i donar-se a conèixer mitjançant l'enoturisme. Actualment, uns 400 cellers catalans fan visites. D'altra banda, poques denominacions han creat rutes turístiques específiques d'un producte amb llarga tradició en altres regions vitivinícoles. Potser per això el mig miler de clients que van contractar els serveis de Vinus Travel l'any passat són estrangers. L'empresa ofereix paquets d'un sol dia i de cap de setmana, com ara passejades a cavall i en bicicleta entre vinyes, vinoteràpia, visites a cellers, tastos i tallers gastronòmics... Cada mercat demana un tipus de producte. “La majoria dels clients d'un dia són asiàtics i italians d'estada a Barcelona. No són especialistes i busquen veure el paisatge, visitar monuments com el monestir de Poblet, tot combinant-ho amb tastos i cellers.”

De moment, treballen amb les DO Pla de Bages, Catalunya, Priorat, Conca de Barberà, Costers del Segre i Empordà. L'any vinent preparen oferir Ribera del Duero, Rioja i Madrid. “Estem oberts a ampliar les denominacions del catàleg, però amb altres agències, perquè fem viatges personalitzats, que requereixen sumar sinergies”, explica Anna Sans. Fa poc, Vinus Travel s'ha afegit a la nova iniciativa Priorat Enoturisme. És un portal de comercialització pioner, que agrupa restauració, hoteleria i el sector del vi a la comarca. “El Priorat és una denominació de moda, i la plataforma creiem que neix amb molt de potencial. Arriba un punt que l'administració no pot fer gran cosa més, i és la iniciativa privada la que s'hi ha d'involucrar.”

XARXA DE CONTRACTACIÓ.

Vinus Travel comercialitza a través de majoristes de viatges especialitzats, tot i que té una xarxa de col·laboradors al Brasil, Suècia i Madrid. Té en perspectiva per a enguany fer venda directa dels viatges a França, els Estats Units, Holanda i Anglaterra. Des del principi, l'empresa s'ha enfocat principalment al client estranger, convençuts que els catalans coneixen prou el territori per organitzar-se ells la ruta. “A Catalunya, l'enoturisme té oportunitats per créixer, però només si som capaços de crear productes ajustats a les necessitats i característiques de cada mercat internacional.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les vinyes parlen molts idiomes

Publicat a