Empreses

Ticnova reforça el vincle amb el client i obre enguany 70 botigues

Manté la venda de productes informàtics com a pal de paller del negoci, però entra en nous sectors amb marca pròpia. La propietària de Beep, PC Box, PC Coste i Outlet PC estudia fusionar marques

La venda ‘on line' és imparable i afectarà tot el sector tecnològic

Ticnova tancarà l'any havent obert 70 noves botigues de les seves marques Beep, PC Box i PC Coste. Amb aquest procés d'expansió, ja disposarà d'una xarxa de mig miler d'establiments d'informàtica arreu de l'Estat espanyol. La companyia és propietària de 54 botigues i la resta són en règim de franquícia.

L'estratègia mostra l'aposta de l'empresa per la botiga de proximitat. Alhora, evidencia la recuperació del daltabaix provocat per la crisi a partir del 2008 i els canvis en els hàbits de comercialització i consum. Precisament aquell any, la reusenca Data Logic -creadora el 1985 de Beep- va fusionar-se amb l'alacantina Sistac, propietària de PC Box i PC Coste. “Era un pas ambiciós de dues companyies punteres, però ens va agafar la crisi i el què havia de ser un increment de la quota de mercat, ha estat una operació defensiva de resistència”, explica el director general de Ticnova, Joan Ballester.

En transformació.

La companyia, que té fàbrica a Reus, on munta els ordinadors, està especialitzada en la venda de tecnologia informàtica a particulars i microempreses. En aquest segment, el mercat s'ha transformat profundament des d'aleshores. D'una banda, l'entrada de la gran distribució generalista en el negoci i el conseqüent canvi dels hàbits de compra, en què la tecnologia ha esdevingut una commodity. “El segon gran canvi està per venir de la mà dels retailers web que ofereixen producte per preu.” Tot i que ja han aterrat a l'Estat espanyol, tenen una quota de mercat del 8%: “L'usuari encara no està prou format i la reglamentació legal de la compra a internet genera desconfiança.”

Ara bé, cada cop és més habitual acudir a la botiga havent comparat preus i models per internet. Així, Ballester assegura que “la venda on line creix exponencialment i és imparable. Afectarà tot el sector.” Davant aquest nou repte, Ticnova ha reaccionat i aposta pel que millor sap fer: la venda de proximitat especialitzada, amb assessorament professional. “Creiem en el format i estem tornant a guanyar quota, perquè som a prop del client. I la crisi ha propiciat una tornada als hàbits de compra més racionals. Hem après que no cal renovar cada any el portàtil.”

L'estratègia de Ticnova és tenir botigues ben localitzades i amb productes de preu competitiu. “El nostre expositor físic no és tan gran, però tenim un catàleg de 200.000 productes, al mateix preu que la gran distribució i amb l'assessorament personalitzat de professionals.” El 2009, van iniciar l'ampliació dels serveis al client, amb la reparació de portàtils.

L'especialització és una de les característiques de Ticnova, però ara estudien “concentrar l'estratègia i fusionar marques els pròxims anys, per tenir-ne dues de ben diferenciades”.

Beep, amb una xarxa de 300 botigues, s'orienta al públic familiar amb coneixements a nivell d'usuari. PC Coste, amb 120 establiments, ocupa el segment del baix cost. Ticnova es planteja ara incrementar-ne les botigues en propietat. Les 120 botigues de PC Box busquen l'expert, en qui la informàtica és una afecció. “Aquest nínxol de mercat s'està empetitint, perquè el client migra a internet. Ara, anem obrint-nos a un públic més generalista.” Les Outlet PC són establiments grans i en propietat. “Ens plantegem obrir-ne més i doblar-ne la superfície fins als 500 metres quadrats.”

Amb fàbrica a Reus, és fruit de la fusió de Data Logic i Sistac. És propietària de les marques Beep, PC Box, Outlet PC, PC Coste, Emic i Cicloboxes. Enguany tancarà amb un creixement del 5% de la facturació. Les perspectives per al 2014 són fer créixer les vendes entre un 5% i un 10%.
Facturació
90 M€
Treballadors
130
Any de fundació
2008

Bateries, bicicletes i videojocs

La crisi ha obligat a “replantejar-ho tot, però ens hem adaptat ràpidament, guanyant en serveis al franquiciat i cuidant els detalls. Ara, som més eficients”, assegura Ballester. Una de les estratègies de Ticnova per continuar creixent és la diversificació. “Som pioners i tenim una gran experiència en franquícies.” L'any passat va obrir Cicloboxes. Amb dues botigues (Madrid i Alacant), busca el client expert en el ciclisme, interessat a renovar peces de la bici. Enguany ha entrat, amb una participació del 25%, a la Lliga de Videojocs Professionals, i ara en ven el hardware on line. També aquest 2013 ha iniciat, a Reus, la fabricació de bateries de liti per a motos elèctriques a través de la marca Emic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ticnova reforça el vincle amb el client i obre enguany 70 botigues

Publicat a