Empreses

El Grup Tramuntana aposta per créixer en la perfumeria i la moda

Els supermercats continuen constituint el nucli principal de les activitats del grup establert a la Jonquera des del 1945

La fidelitat als clients, proveïdors i empleats és un dels nostres valors

Cinc supermercats, vuit perfumeries, cinc botigues de moda i un hotel constitueixen avui el conjunt d'activitats desenvolupades pel Grup Tramuntana, ubicades a la Jonquera i al nucli del Pertús. Des de la Jonquera, la família Raurich gestiona el grup Gemra, del qual formen part les empreses Vent de France La Tramuntana, Els Límits Mestral i Alfrusur, que va facturar al voltant dels 90 milions d'euros l'any 2012, segons consta en el registre mercantil. El grup té un total de 420 treballadors, una plantilla que s'incrementa de l'ordre d'un 15 per cent durant la temporada d'estiu. El sector dels supermercats –que avui representa un 60 per cent de l'activitat– continua sent el nucli principal del grup. A partir del 2001 es van iniciar noves línies de desenvolupament amb l'obertura de perfumeries sota la marca Maionnaud, que ara ja representen un 15 per cent del negoci.

botigues de moda.

El 2009, Tramuntana es va introduir en el camp de les botigues de moda. El grup és franquiciat de Mango i comercialitza les principals marques d'aquest sector, entre les quals, Desigual, Lacoste, G-Star i Jack & Jones, a través d'un conjunt de botigues multimarca enfocades cap a públics diferents. Aquest segment ara només representa un 5 per cent de l'activitat del grup, però és el que experimenta el major creixement. “El sector dels supermercats és el més consolidat i alhora el que ja disposa de l'oferta més gran. En canvi, sí que veiem perspectives de desenvolupament en el camp de la moda i la perfumeria”, confirma Xim Raurich, que juntament amb els seus germans Joan i Assumpta conformen la direcció de la societat.

Clientela francesa.

El 99 per cent de la clientela del grup Tramuntana procedeix de l'Estat francès. En un espai fronterer sotmès a una forta competència (ara fa sis mesos un altre empresari jonquerenc va obrir-hi l'outlet Gran Jonquera), i on alguns auguraven que l'homogeneïtzació europea sentenciaria el comerç fronterer, el Grup Tramuntana no només ha sabut mantenir els seus negocis sinó que continua veient-hi perspectives de creixement. La clau d'aquest èxit, segons explica Xim Raurich, és una gestió “familiar, que creu en el valor de la fidelitat (tant de cara als clients i proveïdors com de cara a la plantilla dels treballadors), i que alhora és capaç d'obrir-se a noves idees i oportunitats”. Raurich explica que al Grup Tramuntana hi conviuen empleats que fa molts anys que hi treballen, però també s'hi integren els perfils de les joves generacions, com per exemple la de l'actual director financer del grup, Marius Fàbrega. “Apostem per la formació del personal perquè hem de ser competitius i perquè hem de saber adaptar-nos”, diu Raurich.

El desenvolupament de noves línies de negoci no significa, però, que el grup es vulgui expandir fora d'aquest espai fronterer que la família Raurich defineix com el seu espai natural: les activitats es basen en un mercat específic amb una clientela, uns productes i uns formats que conformen un model en el qual la família Raurich ha demostrat el seu savoir-faire però que no pretén replicar ara per ara en altres àrees.

La recent creació d'una SIMCAV amb un capital de 6 milions d'euros per part del Grup Tramuntana tampoc significa, segons Xim Raurich, cap canvi de rumb: “És un instrument més per a la gestió, però som i seguirem sent una societat familiar que treballa en la discreció”, assegura Raurich.

L'espai natural del Grup Tramuntana és el mercat fronterer que s'ha anat consolidant al municipi de la Jonquera i al nucli del Pertús amb l'afluència d'una clientela provinent de l'Estat francès. Una clientela que segueix fidel tot i la puja recent de l'IVA i del preu del combustible a l'Estat espanyol.
facturació
90 M€
Treballadors
420
Any de fundació
1945

De la botiga de carrer als supermercats

Els inicis del grup Tramuntana es remunten a l'any 1945, quan la primera generació de la família (Josep Raurich i Marissé Santaló, pares dels actuals directius de la societat) va fundar al Pertús una petita botiga d'alimentació. L'any 1967 creen el primer supermercat La Tramuntana per respondre a la clientela francesa, i en aquell moment va ser un dels establiments pioners d'aquest format a Catalunya. A partir del 2001, el grup s'introdueix en el món de les perfumeries i el 2005 s'inaugura l'Hotel Tramuntana. El 2008, Grup Tramuntana reforça la diversificació entrant en el món de la moda, la sabateria i els complements.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Grup Tramuntana aposta per créixer en la perfumeria i la moda

Publicat a