Suinsa aposta pel sector aeronàutic per créixer
L'empresa, amb seu a Badalona, té més de trenta anys d'experiència en la mecanització i ofereix solucions tecnològiques integrals
L'Estat francès és el primer mercat exterior que volen explorar en els propers anys
A la recerca d'oportunitats de negoci en sectors punters com ara les indústries aeronàutica, bioquímica, farmacèutica i òptica que permetin diversificar la cartera de clients i obrir-se al mercat exterior. Així és com Suinsa, amb seu a Badalona, afronta el seu futur i vol garantir-se el creixement en els propers anys. Fundada el 1980 per Jesús Visauta, l'empresa ha passat de dedicar-se exclusivament al mecanitzat industrial a gestionar també projectes d'enginyeria que permeten convertir una idea en una màquina acabada. Amb més de trenta anys d'experiència, va ser pionera en el control numèric, una tècnica que el seu fundador, Jesús Visauta, va desenvolupar quan treballava com a enginyer industrial mecànic a Olivetti.
Durant els primers anys de funcionament, Suinsa es va dedicar a mecanitzar peces d'alt valor afegit i va tenir entre els seus clients algunes de les empreses més importants del sector de la moto, com ara Derbi i Montesa-Honda, de les telecomunicacions, com Alcatel, i també de l'indústria òptica, com Indo, amb la qual van passar de mecanitzar peces a la construcció integral de maquinària. D'aquesta manera, es van convertir en un dels seus proveïdors estratègics i un dels seus principals clients, tal com explica Susanna Visauta, filla del fundador i administradora de l'empresa, que actualment dirigeix amb el seu germà Jesús.
Projectes d'enginyeria
Amb el canvi generacional al capdavant de l'empresa volen fer també un canvi de visió estratègica que els porti a no ser simplement proveïdors. “Volem arribar a ser socis dels nostres clients, que hi hagi confiança mútua”, diu l'administradora de Suinsa, que afegeix que aquesta és la manera de donar valor afegit al producte que fabriquen per mantenir-se i poder créixer. No neguen que la deslocalització i la desaparició d'alguns dels seus clients més destacats, com ara Indo, ha estat un cop fort, però creuen que ha de ser el revulsiu per trobar noves vies d'expansió. “D'aquesta crisi hem de sortir reforçats i convertir-nos en una empresa capdavanteres” manté l'administradora de Suinsa.
Les dificultats per trobar finançament en un sector en què la renovació tecnològica és imprescindible per poder ser competitius els han fet recórrer a l'Institut Català de Finances, que els ha concedit un crèdit per renovar part de la maquinària en un moment en què, asseguren, els bancs no els posen les coses fàcils.
Un altre dels problemes és la dificultat per trobar mà d'obra qualificada. “La formació professional està molt allunyada de les necessitats reals de la indústria”, es lamenta Jesús Visauta, fundador de l'empresa, que creu que els anys d'auge de la construcció han allunyat els joves de les fàbriques.“Ara costa trobar talent, tot i que cada cop hi ha més gent que veu avantatges en les empreses familiars.” L'objectiu és tenir una plantilla flexible per anar fent front a les necessitats de cada moment.
Facturació
1,9 M€
Treballadors
25
Any de fundació
1980