Empreses

Rieju entra ara al nord d'Àfrica i s'obre més a l'Àsia

El fabricant de motos amb seu a Figueres posa al mercat el City Line, un nou escúter de cilindrada mitjana i gamma alta pensat per a usos urbans

L'empresa Rieju preveu incrementar aquest any les vendes potenciant l'exportació. L'estratègia de l'empresa, segons assegura el conseller delegat de l'empresa Rieju, Jordi Riera, és arribar al nord d'Àfrica i obrir-se més a l'Àsia. Tot això serà possible, segons Riera, perquè l'empresa ha decidit entrar en un nou segment de mercat: el de l'escúter de mitjana cilindrada, moto que l'empresa ja va presentar fa unes setmanes en el Saló EICMA, de Milà.

La nova moto, que Rieju anomena City Line, és l'escúter amb més cilindrada que s'ha fabricat fins ara a l'Estat espanyol i amb la qual vol arribar al segment de mercat de més prestigi. El City Line, que ja ha entrat a la cadena de muntatge del fabricant gironí de motos, és, segons expliquen des de l'empresa, “una aposta de futur de la marca i la consolidació de Rieju en el sector de l'escúter”.

La nova moto va néixer gràcies a l'acord amb el fabricant italià Malaguti, que va tancar ara fa uns tres anys. Abans de tancar, però, va arribar a un acord de traspàs amb Rieju perquè el fabricant gironí pogués posar al mercat el model d'escúter que havia desenvolupat.

El City Line surt ara al mercat en 125 cc i al mes de febrer hi arribarà en 300. “Es tracta d'un escúter d'alta gamma pensat sobretot per a usos urbans”, explica. Tots els seus components s'han fabricat a Europa. El preu d'aquesta nova moto varia segons el model: es mou entre els 3.900 euros i els 4.500 euros. Entre d'altres incorpora un ordinador de bord o un sistema per carregar el mòbil.

L'objectiu del fabricant figuerenc és arribar a fabricar-ne unes 500 unitats al llarg del 2014, sobretot destinades al mercat europeu i asiàtic. Pel conseller delegat de l'empresa, el City Line els permetrà “obrir el ventall de clients” i arribar a concessionaris on fins ara no hi tenien presència. “Fins ara, els nostres escúters estaven pensats per a ciutats petites, però el City Line és adequat per a grans urbs com ara Barcelona, París o Milà”, va concretar Riera.

El llançament del nou escúter s'emmarca dins l'estratègia que Rieju ha engegat per capgirar la situació que arrossega d'ençà de l'arribada de la crisi econòmic. Des del 2008, la planta figuerenca ha vist com any rere any les vendes de motos baixaven, i la seva producció ha caigut des de les 20.000 unitats d'aleshores fins a les 7.000 actuals.

Paral·lelament, la situació també ha obligat a fer reajustament de plantilla i ERO temporals. Dels 200 i escaig treballadors que l'empresa tenia abans de la crisi, ara en té 65. Jordi Riera, però, assegura que aquest any que hem passat, el 2013, ja va ser l'any d'inflexió: “Ja hem fabricat una mica més que l'any passat, i confiem que puguem donar la crisi per mig tancada esperant creixements amb vista als propers exercicis.” I per a aquest 2014, Rieju ja s'ha marcat incrementar un 10% les vendes. Sobretot, en mercats exteriors , on actualment hi ven el 92% de la producció. “L'única manera de ser competitius i remuntar vendes és exportant”, va concretar el conseller delegat de l'empresa.

En els darrers tres anys, Rieju ja ha començat a posar els ulls més enllà d'Europa, on actualment hi concentra el 80 per cent de les seves vendes, però des del 2010 la firma ja ha entrar en altres mercats com ara Indonèsia, Singapur, Malàisia, el Japó o l'Argentina (on Rieju hi destina el 12% de la producció).

Ara, segons Riera, l'estratègia és potenciar la presència a l'Àsia i vendre per primer cop al nord d'Àfrica. “El Marroc i Algèria són els nous destins que tenim més madurs i on hi podrem començar a exportar aviat”, va assegurar. A més, el Marroc fa pagar més aranzels a productes que vinguin de l'Àsia, i això permet a Rieju ser més competitius a l'hora d'obrir-hi mercat. Pel que fa a l'Àsia, Rieju preveu començar a exportar a l'Índia a mitjan any que ve i, de retruc, tenir-hi presència també els permetrà arribar a altres països propers.

L'empresa de Figueres està dirigida per Jordi Riera. Té una planta de 10.000 metres quadrats a l'entrada de la ciutat i una producció d'unes 7.000 unitats l'any.
RENOVACIÓ

De les bicicletes a les motos

Rieju fabrica actualment set models bàsics de motos –de carretera, escúters i també elèctrica– amb un centenar de variants.

L'empresa, que ha tancat aquest any 2013 amb una facturació de 10 milions d'euros, es va crear el 1934 i, en uns inicis, fabricava bicicletes. Va ser el 1942 quan va canviar l'activitat i va entrar en el sector de la moto. Rieju disposa d'una fàbrica de 10.000 metres quadrats.

L'empresa va renovar l'any passat tota la gamma MRT de 50 i 125 centímetres cúbics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Rieju entra ara al nord d'Àfrica i s'obre més a Àsia

Publicat a