Empreses

Xopie, líders en crear botigues per internet, arriben a les 25.000

CAPDAVANTERS. La firma lleidatana va ser la primera de l'estat a crear aquest servei. INNOVACiÓ. Estrenen una aplicació per gestionar el comerç per mòbil

Un client sense coneixements tècnics pot crear en minuts la seva botiga virtual
Acord per connectar el comerç en línia amb programes de gestió

Xopie és una empresa que ofereix solucions de botiga en línia per a tota empresa que vol vendre per internet. Aquesta és la definició que el soci fundador i responsable de màrqueting, Jordi Ferrer, fa de la seva empresa. Xopie soluciona, per tant, la necessitat que molts comerciants i empresaris tenen per vendre els seus productes en línia.

La innovació que ha aportat Xopie al mercat és que no fan botigues a mida, sinó que han creat una plataforma a la seva web, www.xopie.com, que permet que una persona sense coneixements tècnics ni necessitat de ser informàtic pugui crear de forma fàcil i econòmica la seva pròpia botiga virtual.

El cost oscil·la entre 19 i 59 euros, amb un període gratuït de 30 dies. Aquesta aposta els ha permès que avui ja hagin afavorit la creació de més de 25.000 botigues virtuals, que aviat és dit. També és cert que després els seus promotors la tenen més o menys activa i que, per tant, segons ha constatat el mateix Jordi Ferrer, algunes no estan operatives.

El procés és senzill, ja que un mateix tria entre els diferents plans de botiga virtual, amb capacitats d'entre 200 i 2.000 productes, així com la selecció d'idiomes, el sistema de venda o si es vol connexió a les xarxes socials, entre d'altres paràmetres. Fetes aquestes seleccions i escollit el disseny, el programa crea automàticament el nou comerç en línia.

Xopie creix cada any en activitat, clients i facturació, i ja arriba als 280.000 euros de 2013, que han suposat un creixement del 30%. I és que la jove empresa lleidatana no abandona els augments anuals de dues xifres. Ara són quatre treballadors, comptant-hi Jordi Ferrer i Gerald Manau com a socis fundadors. Aquest increment d'activitat els porta a contractar almenys una nova persona.

Ferrer explicava que en altres països ja hi havia plataformes similars, sobretot als Estats Units, i que a l'Estat espanyol va aterrar fa pocs anys una multinacional alemanya amb una forta despesa en promoció i publicitat televisiva. No obstant això, Xopie va ser la primera al país i mantenen el liderat.

El responsable de màrqueting explicava que “l'e-commerce creix cada any arreu i a l'Estat espanyol també, tot i que encara anem molt per darrere d'altres països”, i afegia que les solucions de baix cost i ja preparades en paquets com les que ofereix Xopie són les que ara tenen una major acceptació. I és que molts petits empresaris investiguen i proven aquestes innovacions per millorar o completar els seus negocis, però “esperen que les vendes vinguin soles només pel fet d'obrir la botiga virtual, i és una estructura més del negoci que cal promocionar, actualitzar i cuidar”, explica Ferrer.

Des de Xopie ho posen fàcil perquè també faciliten assistència tècnica, assessorament empresarial en màrqueting i vendes en línia, tenen un bloc que s'actualitza molt sovint amb estudis i opinions d'experts d'arreu, i també faciliten contractes amb avantatges amb una empresa logística per al transport dels productes fins al client final.

Innovacions.

Xopie també treballa amb altres empreses per tal d'ampliar l'oferta de serveis als clients i a les empreses interessades en noves solucions informàtiques. D'aquesta manera, han tancat un acord amb la firma Sage per incorporar programes de gestió d'empreses i comerços. Això facilitarà que un usuari tingui adaptat i connectat a un sol programa la venda en línia i la gestió comptable o d'estocs de la botiga, ja que “ara ens trobàvem que un client havia de treballar a la vegada amb dos programes o sistemes informàtics per controlar vendes o estocs, entre altres coses. “L'objectiu és evitar duplicitats d'accions i que des d'un sol sistema es pugui gestionar la botiga, el negoci o el transport, per exemple”, afegia el responsable de l'empresa lleidatana. I encara han anat a més quan fa pocs mesos han tret al mercat una aplicació per a telèfons mòbils que permet gestionar la botiga virtual. Jordi Ferrer destacava que “som els primers de l'Estat espanyol a treure aquesta aplicació que dóna moltes facilitats als empresaris”.

Una altra cosa que des de Xopie es vigila molt és el comportament del mercat i des d'un principi han fet estudis propis o bé n'han difós d'aliens sobre el comerç virtual, les seves característiques, les tècniques de venda en línia o altres temàtiques. En aquest sentit, Ferrer anunciava que estan enllestint un estudi per ser els primers que posaran xifra a les botigues virtuals existents a l'Estat espanyol. “Ara hi ha xifres orientatives i estem aconseguint arribar a una quantificació molt fiable a partir de proveïdors de solucions informàtiques.”

La cartera de clients és molt àmplia i variada, tot i que hi predomina la venda d'articles de moda, complements i alimentació. També tenen un informe sobre els perfils dels compradors i destaquen que són més les dones que compren a la xarxa i en una franja d'edat d'entre 30 i 45 anys, tot i que la tendència passa per eixamplar aquesta franja i incorporar-hi de forma ràpida persones més joves i fins als 18 anys. La capacitat de compra, per manca de diners, és el fre a una major expansió del comerç electrònic en franges d'edat més baixes, segons explicava Ferrer. L'ordinador és encara el mitjà de compra, tot i que va guanyant pes el mòbil, i les hores de compra són de tarda i vespre, és a dir, després de la feina.

Gerald Manau i Jordi Ferrer són els creadors d'aquesta empresa. Van engegar-la a casa i després van buscar el suport d'un viver, però ja fa temps que caminen en solitari i creixent sense parar. Han creat la primera plataforma estatal per obrir una botiga virtual per internet. Paral·lelament, van creant noves solucions per a empreses que volen vendre i gestionar negocis a la xarxa. A Xopie ja són quatre i a punt de sumar un nou empleat.
Facturació
280.000
Treballadors
5
Any de fundació
2008


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Xopie, líders en crear botigues per internet, arriben a les 25.000