Emprenedors

Serveis domèstics a la carta i amb un sol clic

El portal GetYourHero es presenta com a una alternativa còmoda i legal en un sector dominat encara per l'economia submergida

Volem iniciar l'expansió a altres ciutats de l'Estat
i a l'estranger

Encara avui el 90% del sector dels serveis domèstics es mou en l'economia submergida. De poc ha servit el canvi legal que el govern espanyol va aprovar fa un parell d'anys per a obligar a donar d'alta a la Seguretat Social les treballadores de la llar, ja que la majoria d'aquestes treballadores ha seguit en el mercat negre.

“De fet la llei ha tingut un efecte contrari al que perseguia perquè obliga els particulars a convertir-se en petites empreses, ocupar-se de contractes i nòmines, i no tothom hi està disposat”, explica Sebastian Gmelin, un dels socis fundadors de GetYourHero.

I és que a pesar de l'aparició d'agències que ofereixen els serveis com a gestors en aquests contractes, aquest servei només resulta atractiu per a aquells usuaris que contracten un servei constant de diverses hores a la setmana però no per a aquells altres que volen una cosa més esporàdica o que tenen unes necessitats que van canviant. És precisament a aquest perfil d'usuari a què es dirigeix aquest portal llançat el passat mes de juny per tres alemanys instal·lats a Barcelona –Sebastian Gmelin, Sebastian Janus i Henrik Beckmann- que es van conèixer per casualitat en un fòrum per a emprenedors a principis d'any. “La química va ser immediata i de seguida ens vam posar a fer estudis de mercat per buscar un negoci amb recorregut”, explica Gmelin.

L'opció d'un portal de serveis de neteja va ser l'aposta guanyadora entre totes les opcions que van estudiar. “És una activitat que als Estats Units fa un parell d'anys que ha revolucionat el sector però que aquí encara no estava present i, per tant, amb un gran recorregut”, destaca l'emprenedor.

El model de negoci de GetYourHero es basa en les comissions que paguen els professionals registrats al portal, un 20% sobre el preu final del servei (a partir d'11,90 euros l'hora). “El perfil d'aquests professionals va des de petites pimes a cooperatives i autònoms amb personal contractat, però a qui realment podem aportar més valor és al free-lance”, apunta l'emprenedor. De fet Gmelin presenta GetYourHero “com una mena de SAP per al sector dels professionals de la neteja, una eina de gestió que t'ajuda en la feina”.

Quant als usuaris, el portal ofereix, explica l'emprenedor, “una alternativa ràpida i còmoda de contractar aquests serveis amb la garantia que tot es fa de manera legal”. A més l'empresa fa una preselecció dels professionals que hi té registrats “per tal de garantir un servei de qualitat”.

De moment GetYourHero està present només a Barcelona, però justament ara els emprenedors estan negociant la seva segona ronda de finançament -ja han rebut el suport d'inversors com el fundador de Groupon, Boris Hageney- per iniciar la seva expansió.

La primera etapa serà sumar-hi altres ciutats de l'Estat espanyol com ara Madrid i València, però el portal també prepara el seu salt a l'exterior. “Ens interessa especialment Itàlia, on la legislació laboral és molt similar a la d'aquí, però també altres mercats grans, com França”, explica el soci fundador.

Ràpid creixement.

En base a aquest creixement l'empresa manté unes previsions de facturació d'entre 4 i 5 milions d'euros per al 2015, que equivaldria a gestionar uns 100.000 serveis l'any. “La nostra principal competència és el mercat negre i el que volem és captar una part d'aquest negoci”, destaca Gmelin. Segons l'emprenedor, moltes de les professionals del sector de la neteja que actualment treballen en negre “voldrien donar-se d'alta com a autònomes i regularitzar la seva situació laboral, però no tenen suficients clients per atrevir-se a fer el pas”. Aquest és el buit que vol omplir GetYourHero.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.