Emprenedors

Roba per fugir del patró uniformador

Do It Original ofereix a les botigues multimarca col·leccions mensuals i personalitzades basades en les preferències dels seus clients

L'any 2000, Carolina Delgado va fundar, juntament amb el seu marit i la seva mare, la cadena de botigues especialitzada en l'arranjament de peces de roba Taylor&Co, un negoci que ha crescut sota el model de franquícia i que avui té 43 establiments arreu de l'Estat, Andorra, Xile i Dubai.

Va ser precisament arran de Taylor&Co que Delgado va veure l'oportunitat d'iniciar un nou negoci relacionat amb la moda. “Molts clients ens demanaven si podíem personalitzar les peces de roba que ens deixaven per arreglar, i així és com vaig pensar que hi havia marge per plantejar una nova aventura empresarial”, explica l'emprenedora.

Amb Taylor&Co ja consolidada, Delgado va sumar a l'oportunitat les ganes de començar un nou negoci i juntament amb el seu soci en el projecte, Juli Bou, van posar en marxa Do It Original ara fa un any i mig.

L'empresa va néixer el 2013 amb un concepte de negoci trencador, oferir als clients la possibilitat de crear la seva pròpia roba a través del web i d'uns dissenys prefixats per l'empresa. Per a això la firma posava a l'abast d'aquests clients un simulador en línia que els permetia configurar les peces i veure com quedarien. “Però ens vam adonar que, per a una marca nova i encara desconeguda per al gran públic, resultava molt difícil començar a vendre a través d'internet”, explica Delgado.

Per això, després d'una primera etapa centrada a arribar al consumidor final de manera directa, Do It Original va apostar per fer un canvi de rumb el setembre passat i dirigir-se a la botiga multimarca sense deixar de banda, això sí, la personalització dels dissenys.

De fet, l'objectiu dels emprenedors és esdevenir un soci estratègic per a aquestes botigues, “que fins ara pateixen les conseqüències d'un sistema que no els permet ajustar-se a les preferències dels clients”, destaca Delgado.

El problema, segons explica, és que les botigues es veuen obligades a anticipar la compra d'una col·lecció mesos abans que comenci la temporada. “Han de comprar col·leccions senceres i després no sempre tenen flexibilitat per demanar més quantitat de les peces que més es venen.” Un model que Do It Original vol canviar. “La idea és poder servir-los models personalitzats sense haver de carregar-se d'estocs”, indica Delgado.

Ara la firma vol centrar-se en la creació d'una xarxa comercial que li permeti anar botiga a botiga, “buscant un perfil de gamma mitjana-alta”. Per poder finançar aquesta xarxa, els emprenedors van participar el mes passat en el primer fòrum d'inversió especialitzat en el sector tèxtil, de creació i moda, organitzat entre d'altres pels ajuntaments d'Igualada i Manresa i el Tecnocampus de Mataró. “Vam ser un dels projectes seleccionats i esperem que a partir d'aquí puguem generar algun acord.”

A més, Do It Original ha participat en la segona edició del programa d'acceleració d'empreses de la Generalitat. “El programa ens ha ajudat molt a l'hora de reenfocar el model de negoci”, explica Delgado.

El model que proposa l'empresa es basa, no només en la capacitat de generar col·leccions mensuals per a les botigues, sinó també en el compromís de servir-los les comandes en un termini de quinze dies. Per això, Do It Original compta amb Taylor&Co com a soci estratègic, ja que és als tallers de la cadena on es confecciona la roba. “Aquest model requereix proximitat i amb aquesta fórmula l'aconseguim”, diu Delgado.

I al costat de Taylor&Co els emprenedors preparen també el salt a l'exterior de la marca aprofitant la pròxima obertura d'una botiga a Londres. “Creiem que aquest pot ser un mercat interessant per a aquest model de negoci perquè allà la gent està molt més acostumada a personalitzar la roba i a portar peces originals.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a