Empreses

Artyplan obrirà seu a Madrid per captar clients corporatius

L'empresa gràfica, especialitzada en empreses i institucions, buscarà massa crítica a la capital de l'estat

La firma de serveis d'impressió i gestió documental celebra enguany el seu 50è aniversari

Artyplan preveu obrir, segurament l'any vinent, una delegació comercial a Madrid per captar clients entre les grans empreses de la capital de l'Estat. Serà la primera incursió fora de Catalunya de la gràfica, que enguany celebra el seu mig segle de vida.

De fet, Artyplan va ser una de les empreses fundadores de Global Printers, que reuneix les nou primeres firmes del sector gràfic a Espanya, i permet oferir serveis a qualsevol lloc de l'estat a través de les companyies integrants. La decisió d'instal·lar-se a Madrid és un salt d'escala i respon a l'evidència que moltes de les grans corporacions tenen la seva seu a la capital de l'estat. Cal pensar que els principals clients d'Artyplan són grans empreses, administracions públiques i institucions educatives, entre elles: Grifols, Damm, Nestlé, Bon Preu, La Sirena, Desigual, Vueling, UOC o UVic. El segment corporatiu representa vora el 90% de la facturació d'Artyplan, que ofereix serveis d'impressió digital, gran format, reprografia, digitalització i gestió documental.

Si bé encara mantenen la impressió òfset (tradicional) per a productes editorials de tirades mitjanes i llargues, el seu fort és la impressió digital, ja sigui en formats petits (manuals, catàlegs, fullets, etcètera) o de grans dimensions, com ara lones publicitàries, i sobre qualsevol tipus de format: tèxtil, plàstic i fins i tot fusta. Artyplan disposa d'un gran centre de producció de 4.000 metres quadrats a Sant Feliu de Llobregat, que ha substituït les quatre impremtes que havia tingut repartides pel territori.

També disposa de vuit establiments a peu de carrer per a l'atenció al públic: cinc a Barcelona i un a Reus, a Vic i a Sant Feliu de Llobregat. Aquestes botigues també donen servei al client més domèstic, que representa l'altre 10% de les vendes. “Artyplan neix amb una vocació de copisteria per al sector professional i, a diferència de les impremtes tradicionals, que estaven ubicades als polígons industrials, nosaltres sempre hem tingut un peu al carrer i un contacte amb el segment domèstic”, explica Ignasi Pietx, director general d'Artyplan.

Aquest perfil els ha portat a col·laborar amb Abacus, la cooperativa de productes educatius, i amb Oh!ffice, la firma de material d'oficina, a través de corners on ofereix, bàsicament, serveis de fotografia digital, fotocòpies i impressions de gran format. “Hem fet una provat pilot i ens ha agradat i pensem que podem créixer d'aquesta manera”, assegura Pietx.

L'any passat, Artyplan va tenir unes vendes de 7,5 milions d'euros, un 10% més que el 2013; creixement que preveuen repetir aquest 2015 per assolir els vuit milions. L'empresa encadenarà així tres exercicis en creixement després dels descensos que va patir durant els anys de la crisi. “El rol de la indústria gràfica en la societat ha canviat amb internet”, assegura Pietx.

El mercat de la impressió ha caigut fins a un 50% i actualment hi ha un excés de capacitat productiva, de manera que imprimir ha deixat de ser el factor crític de competitivitat. La resposta d'Artyplan ha estat reforçar les solucions que hi ha abans de la impressió i després, per respondre millor a les necessitats del client. Així per exemple s'ha incidit per simplificar i desintermediar el procés de compra de manera que l'usuari pugui pujar arxius a repositoris al núvol i decidir quan i com imprimir-los i on distribuir-los. També s'ofereixen solucions per a muntatges d'impressions de gran format i en diferents suports. “Estem amatents a les novetats que proporciona la tecnologia per trobar oportunitats que oferir als nostres clients”, afirma el director general.

Un dels nínxols de mercats que més han crescut en els darrers quinze anys és el de la digitalització d'arxius. Artyplan s'ha especialitzat en arxius històrics (com ara l'arxiu de Salamanca i l'arxiu Tarradellas de Poblet) i d'empresa i institucions (digitalitzen els exàmens de la UOC). L'empresa catalana no es limita a la digitalització sinó que també enriqueix els documents amb metadades que faciliten la cerca per part dels usuaris.

Ara bé, Pietx creu que el paper com a suport de l'escriptura i la imatge està lluny de desaparèixer com s'havia pronosticat, però s'ha desplaçat d'unes necessitats cap a unes altres.

L'empresa va ser fundada el 1965 per Ramon Torner, que continua sent-ne el president. Com a gerent d'una agència de publicitat va detectar la demanda de productes d'impressió per a aquest sector. L'òfset ràpid i la copisteria de plànols van ser els primers serveis.
Facturació
7,5 M€
Treballadors
85
Any de fundació
1965
Nous serveis

Preservar documents digitals

Artyplan també ofereix serveis de conservació dels arxius digitals, per evitar que s'acabin perdent. Com a distribuïdors per a Catalunya i Balears del sistema Libsafe, l'empresa gràfica aplica una metodologia que combina maquinari i programari, de manera s'assegura que els documents continuaran tot i el pas del temps i l'evolució dels formats digitals.

D'altra banda, també sospesen entrar en els àlbums de fotos en paper però especialitzant-se en les velles imatges de les famílies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Artyplan obrirà seu a Madrid per captar clients corporatius

Publicat a