Empreses

Educa Borrás negocia la compra d'una empresa a l'estranger

Líder en diversos àmbits de la joguina, la companyia de Sant Quirze té necessitat d'expandir-se a foraEls jocs tradicionals segueixen suportant el negoci

El fabricant de jocs educatius i puzles Educa Borrás té prou consolidat el lideratge al mercat espanyol i vol guanyar posicions a d'altres, amb presència física. La companyia de Sant Quirze del Vallès està negociant l'adquisició d'una empresa fóra del mercat local.

Com explica Florenci Verbon, director general de la companyia, “a Espanya, on el mercat de la joguina ja està molt madur, ja som líders en puzles, jocs educatius, en slot amb l'Scalextric, i guanyem posicions en manualitats amb productes com Fofuchas, així que el repte que ens resta és créixer fora”. Cal dir que en el top ten del sector de la joguina espanyol, Educa Borrás se situaria en una vuitena posició, però per davant d'ella hi hauria filials de grups multinacionals o multinacionals de matriu espanyola amb delegacions als mercats globals. La companyia, que enguany preveu un volum de negoci d'uns 35 milions d'euros, materialitza un 40% de les seves vendes als mercats exteriors. Per a Educa Borrás són especialment importants mercats com França, on les seves vendes han crescut un 20% darrerament, Portugal, els països nòrdics, Mèxic, EUA, Turquia i Israel. Pel que fa al mercat estatal, “ja fa uns quants mesos que creua l'eix horitzontal, ja creix, després de la davallada que va patir els anys 2009 i 2010: un 11% el mes de setembre passat i un 3% en l'acumulat anual”. Educa Borrás pensa créixer un 5% enguany, tot seguint la tònica dels darrers anys, en què “tot i el sotrac que va patir el sector, nosaltres amb la compra de Fábrica de Juguetes vam desdibuixar la crisi”.

La companyia de Sant Quirze ja és a punt per escometre la campanya de Nadal, on a Espanya es concentren el 78% de les vendes, un comportament de consumidor divergent respecte de mercats com Regne Unit o Alemanya, on aquesta estacionalitat és del 50% i que també explica la necessitat d'establir-se en altres mercats. En les previsions de la companyia hi ha repetir l'èxit de l'any passat amb Fofuchas –nines que es construeixen manualment-, un producte que el va fer entrar per la porta gran a l'àmbit de les manualitats i aconseguir un bon rendiment de productes llicenciats a partir del èxits del cinema per a nens Frozen, Minions o Cenicienta, que a hores d'ara ja sumen 100.000 unitats venudes. També s'han dipositat moltes esperances en el joc Yo fui a EGB, basat en els best sellers per a nostàlgics, o en el clàssic Magia Borrás, que ara incorpora trucs de llum. Educa Borras no ha estat devorat pel món dels jocs digitals per la seva estratègia phygital, és a dir, jocs físics que s'expandeixen digitalment, com el Cre&nima Fashion Creator, en què es crea i s'acoloreix un disseny de roba que després és capturat per una aplicació mòbil que el converteix en una animació 3-D. Un joc d'anatomia i un altre inspirat en Frozen segueixen el mateix model.

Com afirma Florenci Verbon, “la potència de les marques clàssiques, com Magia Borras, Lince, Connector..., fa que el 90% de les vendes es mantingui estable, ja que el consumidor final no és qui compra, que és un adult que regala el joc o joguina de què va gaudir a la infantesa”.

Revolució en l'Scalextric

Les exigències de mercats com el dels EUA han obligat Educa Borrás a dissenyar una revolucionària última generació del líder dels slot, l'Scalextric, que amb el comandament sense fils Wos permet a l'usuari mantenir sis cotxes en pista, un sistema d'encesa de llums del cotxe, sons de motor o la duresa de la frenada. Pròximament, una aplicació mòbil permetrà fer un seguiment de la cursa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Educa Borrás negocia la compra d'una empresa a l'estranger

Publicat a