Empreses

Educa Borrás negocia la compra d'una empresa a l'estranger

Líder en diversos àmbits de la joguina, la companyia de Sant Quirze té necessitat d'expandir-se a foraEls jocs tradicionals segueixen suportant el negoci

El fabri­cant de jocs edu­ca­tius i puz­les Educa Borrás té prou con­so­li­dat el lide­ratge al mer­cat espa­nyol i vol gua­nyar posi­ci­ons a d'altres, amb presència física. La com­pa­nyia de Sant Quirze del Vallès està nego­ci­ant l'adqui­sició d'una empresa fóra del mer­cat local.

Com explica Flo­renci Ver­bon, direc­tor gene­ral de la com­pa­nyia, “a Espa­nya, on el mer­cat de la joguina ja està molt madur, ja som líders en puz­les, jocs edu­ca­tius, en slot amb l'Sca­lex­tric, i gua­nyem posi­ci­ons en manu­a­li­tats amb pro­duc­tes com Fofuc­has, així que el repte que ens resta és créixer fora”. Cal dir que en el top ten del sec­tor de la joguina espa­nyol, Educa Borrás se situ­a­ria en una vui­tena posició, però per davant d'ella hi hau­ria fili­als de grups mul­ti­na­ci­o­nals o mul­ti­na­ci­o­nals de matriu espa­nyola amb dele­ga­ci­ons als mer­cats glo­bals. La com­pa­nyia, que enguany pre­veu un volum de negoci d'uns 35 mili­ons d'euros, mate­ri­a­litza un 40% de les seves ven­des als mer­cats exte­ri­ors. Per a Educa Borrás són espe­ci­al­ment impor­tants mer­cats com França, on les seves ven­des han cres­cut un 20% dar­re­ra­ment, Por­tu­gal, els països nòrdics, Mèxic, EUA, Tur­quia i Israel. Pel que fa al mer­cat esta­tal, “ja fa uns quants mesos que creua l'eix horit­zon­tal, ja creix, després de la dava­llada que va patir els anys 2009 i 2010: un 11% el mes de setem­bre pas­sat i un 3% en l'acu­mu­lat anual”. Educa Borrás pensa créixer un 5% enguany, tot seguint la tònica dels dar­rers anys, en què “tot i el sotrac que va patir el sec­tor, nosal­tres amb la com­pra de Fábrica de Jugue­tes vam des­di­bui­xar la crisi”.

La com­pa­nyia de Sant Quirze ja és a punt per esco­me­tre la cam­pa­nya de Nadal, on a Espa­nya es con­cen­tren el 78% de les ven­des, un com­por­ta­ment de con­su­mi­dor diver­gent res­pecte de mer­cats com Regne Unit o Ale­ma­nya, on aquesta esta­ci­o­na­li­tat és del 50% i que també explica la neces­si­tat d'esta­blir-se en altres mer­cats. En les pre­vi­si­ons de la com­pa­nyia hi ha repe­tir l'èxit de l'any pas­sat amb Fofuc­has –nines que es cons­tru­ei­xen manu­al­ment-, un pro­ducte que el va fer entrar per la porta gran a l'àmbit de les manu­a­li­tats i acon­se­guir un bon ren­di­ment de pro­duc­tes lli­cen­ci­ats a par­tir del èxits del cinema per a nens Fro­zen, Mini­ons o Ceni­ci­enta, que a hores d'ara ja sumen 100.000 uni­tats venu­des. També s'han dipo­si­tat mol­tes espe­ran­ces en el joc Yo fui a EGB, basat en els best sellers per a nostàlgics, o en el clàssic Magia Borrás, que ara incor­pora trucs de llum. Educa Bor­ras no ha estat devo­rat pel món dels jocs digi­tals per la seva estratègia phy­gi­tal, és a dir, jocs físics que s'expan­dei­xen digi­tal­ment, com el Cre&nima Fas­hion Cre­a­tor, en què es crea i s'aco­lo­reix un dis­seny de roba que després és cap­tu­rat per una apli­cació mòbil que el con­ver­teix en una ani­mació 3-D. Un joc d'ana­to­mia i un altre ins­pi­rat en Fro­zen seguei­xen el mateix model.

Com afirma Flo­renci Ver­bon, “la potència de les mar­ques clàssi­ques, com Magia Bor­ras, Lince, Con­nec­tor..., fa que el 90% de les ven­des es man­tin­gui esta­ble, ja que el con­su­mi­dor final no és qui com­pra, que és un adult que regala el joc o joguina de què va gau­dir a la infan­tesa”.

Revolució en l'Scalextric

Les exigències de mercats com el dels EUA han obligat Educa Borrás a dissenyar una revolucionària última generació del líder dels slot, l'Scalextric, que amb el comandament sense fils Wos permet a l'usuari mantenir sis cotxes en pista, un sistema d'encesa de llums del cotxe, sons de motor o la duresa de la frenada. Pròximament, una aplicació mòbil permetrà fer un seguiment de la cursa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Educa Borrás negocia la compra d'una empresa a l'estranger

Publicat a