Emprenedors

Nou talent per a la moda nupcial

Amb la primera col·lecció sota el braç, Mireia Vidal ja prepara l'obertura a Madrid i estudia posar un peu a Nova York

Encara no ha fet els 19 anys però la gironina Mireia Vidal té molt clar per on passa el seu futur. Fa tot just tres mesos que ha obert la seva botiga i taller a Barcelona, però aquesta emprenedora es proposa ja fer el salt no només a Madrid sinó també a fora de l'Estat.

Entre els seus objectius, la cobejada Nova York, on la jove dissenyadora ja va guanyar adeptes en una desfilada al Studio Art de Manhattan el passat abril i on -a més de Londres i Mèxic D.F- la firma ja disposa d'una petita representació per servir els vestits que confecciona al seu taller de Barcelona.

Les primeres parades, però, seran la botiga pròpia a Madrid i a la seva Girona natal.

Allà la Mireia va aprendre a estimar el fil i les agulles de la mà de les seves àvies i mare, totes elles costureres de professió. “Jo vaig començar amb 12 anys fent vestits per a les nines”, explica l'emprenedora. I poc després ja va tenir clar que el seu futur passaria per muntar la seva pròpia marca.

Abans de la moda nupcial la jove dissenyadora va posar un peu en els vestits de festa. I ho va fer amb no poca repercussió ja que amb poc més de 16 anys la dissenyadora va rebre l'encàrrec de fer un vestit per a la reina Leticia.

Ara, centrada al 100% en la seva firma de vestits de noces, Mireia Vidal reivindica, explica, “una núvia moderna, molt femenina, però que alhora busca models còmodes”. Amb uns models que poden cobrir un ampli ventall de pressupostos, des dels 800 euros per vestit fins als 4.500 euros.

La firma ja disposa d'una trentena de treballadors i de fet l'emprenedora explica que “el taller ja ens ha quedat una mica petit i tard o d'hora haurem de buscar algun espai a part de la botiga per poder créixer”.

La previsió de la firma -que ha disposat d'una inversió inicial de 80.000 euros- és facturar 450.000 euros el pròxim 2016, l'any que ha de marcar el creixement de la marca.

Segell personal.

Una expansió que en tot cas no preveu passar per les botigues multimarques, “nosaltres fem una aposta molt forta per una atenció molt personal i cuidada a les nostres clientes i això només ho podem fer amb botigues exclusives”, explica Vidal.

Però mentre es van posant les peces per créixer la Mireia no vol apartar-se de la seva veritable vocació. “Jo em concentro sobretot en els dissenys, aquesta és l'ànima de l'empresa”, explica l'emprenedora. Una tasca que fa, explica, sense fixar-se en el que fan altres marques de moda nupcial, “només segueixo les tendències a l'hora de buscar nous materials i teixits, però en el disseny dels vestits prefereixo inspirar-me tan sols en la meva imaginació”.

Aquest és el secret, diu, per acostar a les núvies una oferta diferent, “perquè en aquest sector no és fàcil trobar apostes molt personals”. Per això la dissenyadora no es preocupa de mirar gegants com Pronovias o Rosa Clarà com una competència.

A finals del 2016 la firma preveu disposar de deu botigues obertes, a ciutats com París o Dubai, i a més llarg termini, amb vista al 2020, la marca de moda nupcial aspira a tenir 48 botigues obertes al món.

Per això Mireia Vidal obre la porta al model de franquícies i assegura que ja han tingut ofertes de socis interessats a obrir nous mercats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.