Empreses

monapart

Monapart preveu obrir cinc franquícies durant el pròxim 2016

La immobiliària, sorgida en plena crisi, fuig del vell concepte d'agència i posa el focus en l'experiència dels clients

Els van tractar de bojos. No és per menys. Llançar-se a crear una immobiliària en plena crisi del sector, al 2010, tenia molt de mèrit i “també de temerari”, admet Olga Sala, qui juntament amb el seu marit José Luis Echevarría, i Eduard Solé, va fundar Monapart. “Vèiem que el sector estava molt polaritzat entre les agències de luxe i tota la resta i vam pensar que quedava tot un segment de públic desatès”, explica Sala.

I el mercat els ha anat donant la raó perquè en aquest temps, i a pesar del complicat context econòmic, Monapart ha sabut créixer a contracorrent i avui ja disposa d'oficines franquiciades a Palma (2013), Alacant (2014) i València (2015). “En el cas de Palma ens van venir a buscar però després hem estat nosaltres que hem fet el pas”, explica.

De fet, el pròxim 2016 serà un any de salt ja que Monapart preveu obrir cinc franquícies més a l'Estat. El seu objectiu són bàsicament les grans ciutats i en aquest sentit Sala reconeix que Madrid és una plaça més que interessant per al seu perfil de client.

La firma vol consolidar primer el seu model de negoci a l'Estat abans de sortir a l'exterior. Una opció que Sala no descarta a mitjà termini “perquè el nostre model és molt escalable”.

Per créixer Monapart està centrada també en la captació de clients propietaris que els permetin ampliar la seva cartera immobiliària. I no tot entra.

La firma busca un perfil singular d'habitatges, “que no vol dir a partir d'un nombre determinat de metres quadrats o ubicats en una zona concreta sinó senzillament que tinguin una història al darrere que els faci diferents”, explica la sòcia de la firma. Per això en el catàleg de Monapart entra des d'un cinquè sense ascensor al Poblenou a un loft industrial al Poble-sec. També hi ha flexibilitat en els preus, poden trobar des d'un habitatge que superi el milió d'euros a pisos molt més modestos.

El perfil de client comprador de Monapart també és singular. “Es tracta bàsicament de professionals de sectors creatius que donen molta importància a la imatge de la seva llar”, explica Sala. Per això la firma no ha begut de la incursió de demanda estrangera a Barcelona, “aquest segment realment ha estat més anecdòtic per a nosaltres”. En tot cas Sala explica que sí han notat una millora de l'activitat el darrer any, perquè la demanda es reactiva i perquè la seva aposta per un model diferent ha donat el seu fruit. “Si entres a la nostra web et trobaràs històries personals dels compradors, estils de vida, nosaltres parlem de llars, mai d'habitatges, ens centrem en el client i no en les vendes i fugim dels tòpics més casposos del sector.”

Facturació

450.000€

Treballadors

19

Any de fundació

2010



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.