Gran angular

Un negoci que va sobre rodes

Gorden Wagener és el màxim responsable de disseny a Daimler-Mercedes. Wagener, identificat com un dels personatges clau per entendre l'èxit que està tenint Mercedes entre el públic més juvenil i menys clàssic, defensa que una marca “no ha de vendre cotxes, ha de vendre somnis”.

Si s'atén a les xifres de vendes de vehicles del 2015, el mercat està ple de somiadors. Les vendes van créixer un 21,3% a Catalunya durant el 2015 respecte a l'any anterior, fins a les 162.431 unitats. Això representa que, si se suposa que els concessionaris tenen obert sis dies a la setmana, entreguen mig miler de cotxes cada dia (concretament 520). Els vehicles venuts en concessionaris catalans representen el 15,7% del total de l'Estat, on la patronal presumeix d'haver creuat la frontera del milió de cotxes venuts, una fita que no s'assolia des de feia sis anys, és a dir, des d'aquell funest 2008 en què la crisi econòmica va començar a decapitar el consum.

Si s'agafen les dades de desembre, mes en què les marques i els concessionaris fan un esforç comercial per tancar l'any amb les millors xifres possibles, l'augment a Catalunya va ser del 26,4% (15.425) respecte al darrer mes del 2014, mentre que a l'Estat l'augment es va situar en el 20,7% (88.609).

Segons l'associació de fabricants i concessionaris Anfac, aquest “excel·lent resultat” és degut a la millora del clima econòmic, i més concretament a la del consum, impulsat per la confiança del consumidor, un major finançament i un aprimament de la taxa d'atur. Els plans d'ajuda al comprador, el Pive 8, en aquest cas, també es presenten com un al·licient determinant per fer decidir el comprador que ha arribat l'hora de canviar el vehicle.

En aquest sentit, l'edat mitjana del parc mòbil a l'Estat es va situar en els 11,6 anys, lleugerament superior a l'exercici anterior.

Malgrat l'escàndol sobre el frau en les emissions contaminants, la marca més venuda durant el 2015 va ser Volkswagen, amb 88.300 unitats, seguida de Seat (77.526), Renault (77.087) i Opel (76.470). Pel que fa als models, el Citroën C4 va ser el primer, amb 34.705, seguit del Seat León (33.268), el Seat Ibiza (31.376) i el Volkswagen Golf (29.212).

Les marques consolidades esperen conservar la tendència creixent de vendes el 2016. Però la competència es manté ferotge i es diversifica. Per exemple, aquest 2016 portarà, durant el mes de març, l'obertura de la llista d'espera per poder adquirir el model barat de Tesla, una de les marques que estan cridades a marcar la pauta en el segment del vehicle elèctric i la mobilitat. Elon Musk, creador de la companyia, ja ha confirmat que el Tesla econòmic valdrà uns 30.000 euros. La revolució s'acosta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.