Empreses

Gomà-Camps potenciarà el mercat de França i el Marroc

El fabricant de paper tissú es consolida després de la inversió de 32 milions a Ejea de los Caballeros El grup, amb 263 anys d’història, enguany incrementarà les vendes uns 3 milions

El grup empre­sa­rial Gomà- Camps, dedi­cat a la fabri­cació, trans­for­mació i venda de paper tissú, pre­veu aug­men­tar la fac­tu­ració uns 3 mili­ons enguany. La firma va fer una forta inversió de 32 mili­ons d’euros a la planta d’Ejea de los Caba­lle­ros (Sara­gossa) l’any 2018. L’empresa de la Riba (Alt Camp) nas­cuda el 1758 i amb una capa­ci­tat pro­duc­tiva de 95.000 tones de paper tissú anu­al­ment, s’ha mar­cat com a objec­tiu seguir crei­xent, sobre­tot en el mer­cat de França i el del Mar­roc.

Del 2005 al 2015, la pape­rera cata­lana va actuar a la planta d’Ejea de los Caba­lle­ros mit­jançant una joint ven­ture amb un altre soci estran­ger, però el 2015 la firma amb seu a la Riba va deci­dir com­prar les acci­ons de l’altra part per poten­ciar la fàbrica situ­ada en ter­res ara­go­ne­ses. “Hi vam inver­tir 32 mili­ons d’euros per posar-la al dia i des­ti­nar-la a la pro­ducció de paper tissú per al gran con­sum”, explica Maties Gomà-Camps, direc­tor gene­ral i desena gene­ració fami­liar del grup bicen­te­nari. En l’actu­a­li­tat, aquell cen­tre pro­duc­tiu dis­posa d’una màquina capaç de pro­duir 35.000 tones anu­als i gene­rar 45.000 tones de pro­ducte aca­bat.

Les dues màqui­nes situ­a­des a la Riba tenen una capa­ci­tat de pro­ducció de 60.000 tones de bobi­nes de paper, i el 90% d’aquest pro­ducte s’adreça al canal pro­fes­si­o­nal. L’empresa també dis­posa d’una planta de trans­for­mació a Vila­verd i d’un magat­zem a Valls.

“Fabri­quem, trans­for­mem i comer­ci­a­lit­zem paper tissú d’alta qua­li­tat per al mer­cat pro­fes­si­o­nal i la llar, amb alts estàndards de sos­te­ni­bi­li­tat”, asse­gura el direc­tor gene­ral, que afe­geix que entre l’Estat espa­nyol i Por­tu­gal la firma té el 7% de quota de mer­cat en el canal de gran con­sum i el 20% en la divisió adreçada als pro­fes­si­o­nals.

Amb una plan­ti­lla de 430 tre­ba­lla­dors, 140 dels quals a la planta sara­gos­sana, i una fac­tu­ració de 138 mili­ons d’euros el 2020, l’empresa poten­ciarà el mer­cat exte­rior, que ara suposa el 25% de la fac­tu­ració. “El mer­cat francès és bàsic per a nosal­tres, ja que té un gran poten­cial, sobre­tot el de gran con­sum”, sen­ten­cia Maties Gomà-Camps. En aquell país hi ha sis tre­ba­lla­dors en una ofi­cina comer­cial. “L’altre mer­cat amb força pos­si­bi­li­tats és el del Mar­roc, mal­grat que la cul­tura tan dife­rent ens obliga a adap­tar-nos-hi i a exi­gir-nos encara més”, matisa el màxim res­pon­sa­ble del grup pape­rer català. L’ofi­cina comer­cial del país magrebí està for­mada per qua­tre pro­fes­si­o­nals.

Gomà-Camps acaba de llançar la nova marca my tis­sue ecològic+, a base de tissú reci­clat, pen­sat per al cli­ent amb alta sen­si­bi­li­tat medi­am­bi­en­tal, ja que “empra menys ener­gia, és com­pos­tatge i bio­de­gra­da­ble”. L’empresa també ha ini­ciat un pla estratègic de digi­ta­lit­zació de la com­pa­nyia que per­metrà gua­nyar una gran capa­ci­tat de gestió.

El grup va ini­ciar l’acti­vi­tat del paper a mà pen­sat per a docu­ments i con­trac­tes. A par­tir del 1850, va entrar en el paper per a la indústria del tabac. El 1958, va ini­ciar la pro­ducció de paper higiènic amb la marca Ama­pola i el 1968 es posa en marxa una nova màquina de paper per fabri­car paper tisú i comer­ci­a­lit­zar nous pro­duc­tes.

GOMÀ CAMPS

Facturació
138 M€
Treballadors
430
Any de fundació
1758
L’origen de Gomà-Camps és la construcció a la Riba d’un molí paperer encarregat per Francesc Camps. Amb 263 anys d’història, el grup sempre ha produït paper.
efecte covid-19

La cara i la creu de la pandèmia

L’aparició de la covid-19 va afectar Gomà-Camps, igual que la resta d’empreses. La producció destinada al gran consum va anar bé: “Els primers tres mesos no donàvem l’abast”, diu el director general. Ara es gasta més paper de cuina que mai, sobretot els rotlles grans. “La creu -assegura– va ser la caiguda d’un 70% del canal professional d’un dia per l’altre, pel tancament de bars, hotels i restaurants.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.