Alura planeja obrir 20 centres arreu de l’Estat
El supermercat de bellesa ha invertit 3 milions a l’espai de Barcelona
Fa dos mesos un grup de tres promotors liderats per Álex Herrera va obrir a tocar de la Diagonal de Barcelona Alura Beauty, el primer supermercat de bellesa i benestar integral de l’Estat. Amb una inversió de 3 milions d’euros han posat a disposició un espai destinat al fet que l’usuari es pugui cuidar. La idea és que dintre d’un any un centre similar també sigui present a Madrid i en sis o set anys aquests promotors, amb l’ajuda d’altres inversors, ja puguin disposar d’una vintena de centres arreu de l’Estat; òbviament, situats en grans ciutats.
“Aquest concepte urbà i molt cosmopolita consisteix a tenir un espai perquè diverses empreses relacionades amb la bellesa, la salut i el benestar sumin sinergies i es complementin”, explica Álex Herrera, que ha estat l’instigador del projecte, que es va posar en marxa a la part alta de Barcelona a l’octubre. De fet, els 15 locals actius en aquest moment pertanyen als sectors de perruqueria, massatges, cosmètica, estètica dental, medicina estètica i restauració.
Ubicat a tocar d’El Corte Inglés i la gran superfície de L’Illa Diagonal, Alura disposa de 2.300 m² d’espai i una quinzena de comerços totalment operatius. “Només queda un local disponible, que cal preveure que en poc temps ja estarà ocupat”, sentencia Álex Herrera, que preveu un any de molta activitat per donar a conèixer aquest projecte innovador que ja dona feina a una setantena de persones sumant els 15 locals i la mateixa empresa promotora.
La idea s’ha estat estudiant durant quatre anys i el cert és que, tal com diu el fundador del concepte, la volien posar en marxa justament quan va aparèixer la covid-19. La previsió és que, en un any, Alura i el conjunt d’empreses que integren el centre ja disposin de prop d’un centenar de treballadors i puguin tenir una facturació d’entre 9 o 10 milions d’euros. L’objectiu és poder arribar als 10.000 clients comptabilitzant la suma dels comerços del centre quan ja mantinguin “una bona velocitat de creuer”.
El pla d’expansió del grup promotor preveu que en set o vuit anys ja pugui disposar d’una vintena de supermercats de bellesa i benestar integral repartits per tot el territori espanyol. Álex Herrera diu que en un any ja volen tenir un centre obert a Madrid però que en funció de les oportunitats les noves obertures es faran en ciutats com ara València, Màlaga, Sevilla, Bilbao, Sant Sebastià i fins i tot també tenen els ulls posats en la ciutat portuguesa de Porto.
Els estudis que han fet els promotors i l’experiència dels dos primers mesos de funcionament els diu que el perfil de gènere equival al 70% de dones i el 30% d’homes, però no descarten que en un futur immediat s’equiparin els percentatges. Quant a les franges d’edat, la que més opta per les noves instal·lacions és el tram de 30 a 60 anys. De totes manes els promotors diuen que hi ha molt camí per fer en la franja de 20 a 30 anys i també de 60 a 70. Herrera explica que el nom Alura es va posar perquè té una bona sonoritat i que connota relax i també perquè en alguna mitologia es relaciona amb la cura i la salut.
LES XIFRES
En busca de la massa crítica per cuidar-se
Amb l’obertura del primer centre Alura a Catalunya i a l’Estat, s’obre l’interrogant per saber quina és la millor ubicació per poder arribar, de forma clara, a la massa crítica per tenir el nombre de clients suficient perquè el negoci esdevingui un èxit. De fet, els promotors del primer supermercat de bellesa i de benestar integral obert van haver d’entrar en una voràgine d’estudis per saber on hauria d’ubicar-se el nou espai, que té com a objectiu buscar la necessitat de les persones perquè es cuidin, tant en l’àmbit estètic com de relax i fins i tot de salut.
El cert és que la seva ubicació està a la part alta de Barcelona, a tocar de la Diagonal. S’han buscat dos aspectes clau. L’un, que estigui a prop de superfícies comercials on hi ha molt moviment de possibles clients. En aquest cas El Corte Inglés i L’Illa Diagonal, així com altres grans establiments comercials situats a prop d’Alura. L’altre aspecte essencial és la proximitat amb oficines. Cal recordar que a menys d’un radi de 500 metres hi ha prop de 200.000 oficines. “Quan la pandèmia alleugi el teletreball, tota la zona estarà molt concorreguda”, diu Álex Herrera, que afirma que els seus estudis conclouen que hi ha molta correlació entre perruqueries i estètica, així com entre massatges i l’estètica, que són sectors que es troben representats al nou espai barceloní.