Empreses

Alura planeja obrir 20 centres arreu de l’Estat

El supermercat de bellesa ha invertit 3 milions a l’espai de Barcelona

El perfil del client és una dona de 30 a 60 anys, tot i que es vol potenciar la igualtat de gènere

Fa dos mesos un grup de tres pro­mo­tors lide­rats per Álex Her­rera va obrir a tocar de la Dia­go­nal de Bar­ce­lona Alura Beauty, el pri­mer super­mer­cat de bellesa i benes­tar inte­gral de l’Estat. Amb una inversió de 3 mili­ons d’euros han posat a dis­po­sició un espai des­ti­nat al fet que l’usu­ari es pugui cui­dar. La idea és que din­tre d’un any un cen­tre simi­lar també sigui pre­sent a Madrid i en sis o set anys aquests pro­mo­tors, amb l’ajuda d’altres inver­sors, ja puguin dis­po­sar d’una vin­tena de cen­tres arreu de l’Estat; òbvi­a­ment, situ­ats en grans ciu­tats.

“Aquest con­cepte urbà i molt cos­mo­po­lita con­sis­teix a tenir un espai perquè diver­ses empre­ses rela­ci­o­na­des amb la bellesa, la salut i el benes­tar sumin siner­gies i es com­ple­men­tin”, explica Álex Her­rera, que ha estat l’ins­ti­ga­dor del pro­jecte, que es va posar en marxa a la part alta de Bar­ce­lona a l’octu­bre. De fet, els 15 locals actius en aquest moment per­ta­nyen als sec­tors de per­ru­que­ria, mas­sat­ges, cosmètica, estètica den­tal, medi­cina estètica i res­tau­ració.

Ubi­cat a tocar d’El Corte Inglés i la gran superfície de L’Illa Dia­go­nal, Alura dis­posa de 2.300 m² d’espai i una quin­zena de comerços total­ment ope­ra­tius. “Només queda un local dis­po­ni­ble, que cal pre­veure que en poc temps ja estarà ocu­pat”, sen­ten­cia Álex Her­rera, que pre­veu un any de molta acti­vi­tat per donar a conèixer aquest pro­jecte inno­va­dor que ja dona feina a una setan­tena de per­so­nes sumant els 15 locals i la mateixa empresa pro­mo­tora.

La idea s’ha estat estu­di­ant durant qua­tre anys i el cert és que, tal com diu el fun­da­dor del con­cepte, la volien posar en marxa jus­ta­ment quan va aparèixer la covid-19. La pre­visió és que, en un any, Alura i el con­junt d’empre­ses que inte­gren el cen­tre ja dis­po­sin de prop d’un cen­te­nar de tre­ba­lla­dors i puguin tenir una fac­tu­ració d’entre 9 o 10 mili­ons d’euros. L’objec­tiu és poder arri­bar als 10.000 cli­ents comp­ta­bi­lit­zant la suma dels comerços del cen­tre quan ja man­tin­guin “una bona velo­ci­tat de cre­uer”.

El pla d’expansió del grup pro­mo­tor pre­veu que en set o vuit anys ja pugui dis­po­sar d’una vin­tena de super­mer­cats de bellesa i benes­tar inte­gral repar­tits per tot el ter­ri­tori espa­nyol. Álex Her­rera diu que en un any ja volen tenir un cen­tre obert a Madrid però que en funció de les opor­tu­ni­tats les noves ober­tu­res es faran en ciu­tats com ara València, Màlaga, Sevi­lla, Bil­bao, Sant Sebastià i fins i tot també tenen els ulls posats en la ciu­tat por­tu­guesa de Porto.

Els estu­dis que han fet els pro­mo­tors i l’experiència dels dos pri­mers mesos de fun­ci­o­na­ment els diu que el per­fil de gènere equi­val al 70% de dones i el 30% d’homes, però no des­car­ten que en un futur imme­diat s’equi­pa­rin els per­cen­tat­ges. Quant a les fran­ges d’edat, la que més opta per les noves ins­tal·laci­ons és el tram de 30 a 60 anys. De totes manes els pro­mo­tors diuen que hi ha molt camí per fer en la franja de 20 a 30 anys i també de 60 a 70. Her­rera explica que el nom Alura es va posar perquè té una bona sono­ri­tat i que con­nota relax i també perquè en alguna mito­lo­gia es rela­ci­ona amb la cura i la salut.

LES XIFRES

15
‘Partners’
És el nombre de comerços que comparteixen l’espai de bellesa i benestar.
9 M€
Facturació És la xifra que es preveu dintre d’un any sumant els promotors i els comerços.
la ubicació

En busca de la massa crítica per cuidar-se

Amb l’obertura del primer centre Alura a Catalunya i a l’Estat, s’obre l’interrogant per saber quina és la millor ubicació per poder arribar, de forma clara, a la massa crítica per tenir el nombre de clients suficient perquè el negoci esdevingui un èxit. De fet, els promotors del primer supermercat de bellesa i de benestar integral obert van haver d’entrar en una voràgine d’estudis per saber on hauria d’ubicar-se el nou espai, que té com a objectiu buscar la necessitat de les persones perquè es cuidin, tant en l’àmbit estètic com de relax i fins i tot de salut.

El cert és que la seva ubicació està a la part alta de Barcelona, a tocar de la Diagonal. S’han buscat dos aspectes clau. L’un, que estigui a prop de superfícies comercials on hi ha molt moviment de possibles clients. En aquest cas El Corte Inglés i L’Illa Diagonal, així com altres grans establiments comercials situats a prop d’Alura. L’altre aspecte essencial és la proximitat amb oficines. Cal recordar que a menys d’un radi de 500 metres hi ha prop de 200.000 oficines. “Quan la pandèmia alleugi el teletreball, tota la zona estarà molt concorreguda”, diu Álex Herrera, que afirma que els seus estudis conclouen que hi ha molta correlació entre perruqueries i estètica, així com entre massatges i l’estètica, que són sectors que es troben representats al nou espai barceloní.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.