Arts escèniques

TEATRE

La Villarroel implanta sessions ‘Off’ per a matinals del cap de setmana

‘Dopaland’, ‘Dirrrty boys’ i ‘A fuego’ es van veure puntualment en sales de proximitat el curs passat i ara, viuen una segona oportunitat

Tres directores proposen uns títols de creació autòctona i contemporània

LaVillarroel treballa per normalitzar a Barcelona les sessions matinals (dissabte i diumenge, a les 12.30h) com ja està consolidat a altres capitals culturals com París, Nova York o Londres. La directora de la sala, Tània Brenlle, procura estirar espectacles contrastats en les sales de petit format del curs passat per completar la seva programació. És una nova oportunitat a peces destacades, que rejoveneixen encara més la mitjana dels espectadors de la sala (el gruix del públic total de LaVillarroel ronda del 18 als  55 anys). Per a Brenlle, és significatiu que les tres obres les hagin dirigit tres dones: Eu Manzanares, Àgata Casanovas i Emma Arquillué, respectivament: una singular manera de celebrar l’empoderament femení els dies previs al 8M.

Dopaland es va estrenar al novembre del 2022 a la Sala Fènix. Escrita per Eu Manzanares castiga el pensament “happyflowerisme” de ser feliç al treball i el món de la felicitat tirànica dels parcs d’atraccions. L’obra arrenca quan una mascota en forma d’os té una reacció incorrecta amb una criatura i rep l’atenció d’una coach del parc perquè cuidi la seva interacció. Es pot veure des d’avui i fins al 7 d’abril tant les matinals del caps de setmana, com els dilluns i dimarts a les 20h. Felipe Cabezas, actor de la producció i director de la Sala Fènix, calcula que la dimensió de la seva sala, platea inclosa, (on es va estrenar) és la de l’escenari de LaVillaroel. L’obra ha fet gira per diversos punts de l’Estat espanyol i també ha viatjat fins a Colòmbia, que hi tornarà pròximament.

Dirrrty boys havia de ser un espectacle que es representés tres setmanes a l’Akadèmia. La casualitat va fer que es pogués prorrogar una setmana més. Tot i la gira posterior, queda molta gent amb ganes de veure-la. Ha estat reconeguda pels Premis de la Crítica, els Butaca i els del Teatre Barcelona. Es programarà, del 27 d’abril al 26 de maig, només les matinals del cap de setmana. I és que un dels joves actors està rodant a Madrid tota la setmana i només han trobat aquest espai per mantenir viva la producció. Les hores menys habituals són també una ocasió per als mateixos intèrprets que, sovint no tenen oportunitat de veure els seus col·legues perquè és incompatible amb les funcions pròpies, comenta Brenlle. Gerard Guix ficciona una història verídica: El cas de dos nois de 10 anys que van assassinar una criatura de dos anys a Liverpool. I la seva possible reintegració a la societat (amb canvi de nom i de físic) un cop superats els anys d’internament en un centre de menors.

El tercer títol és A fuego que ha escrit i interpreta Pablo Macho Otero. Es va estrenar coincidint amb el Grec, a La Gleva, i va passar molt desapercebut per bona part del públic. Aquest és el quart espectacle de la companyia La Bella Otero i el debut d’Arquillué a la direcció. La peça, escrita en un vers molt àgil, fa un homenatge al pastor grec Heròstrat, que va incendiar un preciós temple només per poder passar a la història. Aquesta obsessió per transcendir coincideix amb el desig dels intèrprets, però cada cop més de la societat en general que se senten personatges de la seva trama a través de xarxes socials com TikTok o Instagram. L’obra, que es podrà veure dilluns i dimarts (20h) del 10 de juny al 7 de juliol a LaVillarroel, ha fet una gira per l’Amèrica Llatina amb l’impuls del Temporada Alta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.