Política
Mario García
Cap de l’oposició (PP)
“La situació que està patint Salou és de paràlisi”
“El tramvia és un mal menor. El pitjor és que Salou ha quedat desconnectada ferroviàriament de Barcelona”
“No es pot governar amb un partit que no comparteix el teu projecte turístic. Esquerra no ha cregut mai en el Hard Rock”
Hem d’exigir a la Generalitat que s’ampliï la dotació de mossos d’esquadra que hi ha ara a Salou
Mario García és regidor a l’Ajuntament de Salou des del 2011. El portaveu del PP demana al govern de Granados un projecte de ciutat i més participació de l’oposició en la presa de decisions.
Quina valoració fa d’aquesta primera meitat de mandat?
La situació que està patint Salou és de paràlisi. L’Ajuntament funciona per inèrcia i falta impuls polític. Crec que part d’aquesta situació és conseqüència del pacte que el senyor Granados va decidir fer amb ERC. Si analitzem els programes de govern de Granados i d’ERC, veiem que no hi ha gaires coincidències, però al final han arribat a aquest pacte per interessos partidistes. Això fa que en aquests dos anys Salou no hagi millorat molt en els seus projectes de ciutat.
Què pensa dels serveis que rep la ciutadania?
Només cal parlar amb la gent per veure que hi ha deficiències en neteja i manteniment de la via pública. Fa un any es va adjudicar a una nova empresa el contracte de la brossa per 106 milions en dotze anys, el més car de la història. Un any després, hem de fer una modificació del contracte que comporta un increment de 12 milions. Això evidencia que governen a salto de mata i no treballen amb previsió. Però aquest problema no se soluciona amb un augment de les adjudicacions, sinó amb un control real del que fa l’empresa.
I en matèria de seguretat?
Crec que la Policia Local presta un servei molt bo, però hem d’exigir a la Generalitat que s’ampliï la dotació de mossos que hi ha ara perquè tenim una població censada de 31.000 habitants que arriba a 100.000 o 150.000 als períodes estivals.
Estan a favor de destinar l’import de la taxa turística al manteniment dels serveis, tal com demana l’alcalde?
Jo no soc molt partidari de posar taxes ni d’incrementar la fiscalitat, però no em tanco a entrar en aquest debat. Però el que no es pot fer és demanar la taxa per a la millora dels serveis i, per una altra banda, tenir un romanent de tresoreria de quasi 5 milions que no hem fet servir. O una cosa o l’altra.
Veuen possible que Hard Rock acabi arribant?
Jo vaig entrar com a regidor el 2011 i el 2012 s’anunciava una inversió multimilionària, aleshores de BCN World. Som al 2025 i ens trobem al punt de partida. A Salou el que no es pot fer és governar un municipi amb un partit que no comparteix el teu projecte turístic. ERC no ha cregut mai en el Hard Rock. Però aquí també hi intervenen altres factors, com les restriccions imposades per la Generalitat des del projecte inicial. Tenim un inversor que viu en una constant inseguretat jurídica. Tant de bo m’equivoqui, però soc bastant escèptic.
Què opina del model urbanístic i comercial que s’està desenvolupant a la zona de Carles Buïgas?
El que li manca a Salou és tenir un projecte de ciutat. L’urbanisme afecta el sector comercial, la restauració o l’oci nocturn. El que no podem fer és anar posant pegats. No veig malament l’actuació a Carles Buïgas, però hi ha coses que s’estan fent malament. No es pot planificar Carles Buïgas sense saber com quedarà connectat amb el futur eix cívic, ni si això s’ha fet amb el consens dels agents implicats. Hi ha qüestions en què hauríem de posar-nos tots d’acord, des de la vessant social fins a la política.
Creu que l’arribada del tramvia millorarà la connexió que té Salou?
El tramvia connectarà el territori i em sembla perfecte. Però és molt més important la connexió ferroviària que té Salou actualment. Fa quatre dies a Salou teníem una estació de trens que ens connectava freqüentment amb Barcelona i avui hem perdut aquesta connexió. Hem quedat desconnectats, ja que l’estació Salou-PortAventura té poques freqüències amb Barcelona. Els veïns han de desplaçar-se a Vila-seca per agafar el tren per anar a treballar o estudiar a Barcelona. Aquesta desconnexió és una conseqüència de la manca d’acció política del govern de Salou. L’Ajuntament havia d’anar al ministeri a reivindicar que això no podia passar a Salou. Pel que fa al tramvia, segur que hi havia alternatives més eficaces per als ciutadans, com un increment d’autobusos –ecològics.
Vostè comparteix la demanda de l’alcalde que l’estació intermodal del Camp ha d’anar al sud de l’aeroport?
La ciutadania no entén que entrem en debats estèrils que l’únic que comporten és que s’adopti una decisió que acabi perjudicant tot el territori. Aquí, al Camp de Tarragona, ja tenim el precedent d’una estació de l’AVE que està desconnectada de tots els municipis importants, i això com ha pogut passar? Amb relació a la intermodal, el que no pots fer és que, per intentar buscar un protagonisme polític, surtis dient que la meva opció no és ni la que diu Reus ni la que diu Tarragona. Hem de fugir d’això. Hem d’asseure’ns en una taula i arribar a un acord.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.