“El ‘dayketing' és una eina per vendre més gràcies al calendari”
L'any 1998, li van regalar una Palm en la qual va començar a registrar dates, efemèrides i notícies. Poc després va descobrir el potencial de vincular aquesta afició amb el màrqueting.
És una eina de màrqueting que fa servir els dies per vendre més. Quins dies? Els dies especials. Per a una família serien els de l'aniversari dels membres i el dia del casament, per exemple. Els dies que tenen una significació especial per a l'empresa són Sant Valentí, Sant Jordi, el dia del pare i el de la mare, Nadal i les rebaixes.
Això és dayketing bàsic i sempre s'ha fet. Però jo proposo sofisticar-lo.
Per exemple: l'endemà que el Barça guanyés la final de la Champions de París, moltes marques van posar anuncis a la premsa per felicitar l'equip. Però l'efectivitat és relativa quan tothom ho fa. En canvi, just trenta dies després d'aquella data, Juliano Belletti, l'heroi d'aquell partit, va fer 30 anys. Hauria estat molt encertat que una marca hagués fet seva aquella data per felicitar el Barça. Això és més difícil d'oblidar per a un culer. La marca s'hauria guanyat el cor de molta gent.
Primer, que sigui un dia que no el facin servir altres marques; segon, que el mitjà de comunicació sigui el correcte, i tercer, que arribi al públic objectiu.
I no només a internet, les publicacions i els llibres sobre màrqueting també han incorporat el terme. També a les universitats es fan classes d'aquesta tècnica.
El dayketing ha de ser una eina més en les accions de màrqueting d'una empresa. Una firma pot buscar dos dies que consideri importants. Per exemple, Veritas aposta pel Dia Mundial del Medi Ambient i el Dia Mundial de l'Alimentació, i s'anuncien a la premsa i l'impacte el noten ràpidament en vendes. Cal tenir clar a què et vols vincular i després buscar una data. Nosaltres tenim una base de dades amb més de cent mil efemèrides.
Sí, es poden aprofitar dies de l'any que saps que la gent parlarà d'un tema. Per exemple, a l'octubre, coincidint amb el dia mundial, es parla molt del càncer de mama, i Ausonia ho aprofita de forma molt brillant amb les seves campanyes. En canvi, no entenc per què al febrer, quan es concentren molts esdeveniments relacionats amb el cinema, o al novembre, sobre el món de la gastronomia, no hi ha ningú que els reivindiqui.
Certament. I Google també varia el seu logo, que anomena Noodle, per dedicar-lo cada dia a una efemèride.
No, a còpia de parlar de Halloween ja s'ha introduït en les nostres vides i Port Aventura explota el tema.
Estic desenvolupant el concepte markethink-tank, que vol ser un espai que generi bones idees per posar al servei de les empreses.