Focus

Quina empresa gasta més en publicitat?

Els anunciants que tenen la seva seu social a Catalunya presenten unes particularitats publicitàries diferents de les que s'observa en el global del negoci a l'Estat espanyol. Així, en el cas català, els anunciants continuen preferint els diaris com a segon millor canal per anunciar-se (després de l'omnipotent televisió) i releguen internet a la sisena plaça (revistes, publicitat en panells exteriors i la ràdio també van al davant de la xarxa).

Dels 10 principals anunciants amb base a Catalunya, tan sols un va augmentar la seva inversió publicitària el 2012. Es tracta de la cadena d'electrodomèstics Media Markt (+1,8%). Si l'anàlisi s'extrapola als 20 principals anunciants, només n'apareix un altre amb tendència positiva: Henkel, amb un increment del 4,9%.

La tèxtil Mango no està, de moment, entre les principals empreses quant a inversió publicitària, però va pel camí de ser-hi. Sota el nom Punto Fa s.l., la marca va incrementar la seva partida publicitària un 64,7%.

El principal anunciant a Catalunya, tot i haver reduït la inversió un 7,1%, continua essent el grup Volkswagen-Audi (Seat va a part però també ha reduït la despesa publicitària un 20,1%). Danone és el segon principal anunciant tot i haver fet una reducció del 9,8% i la multinacional anglesa de productes d'higiene domèstica Reckitt Benckiser (que ha reduït un 15,1%) ocupa el tercer lloc.

Sobre la sempre controvertida despesa publicitària de l'administració pública, l'estudi de l'Associació Empresarial de Publicitat posa al descobert que la inversió publicitària de les administracions catalanes va ser el 2012 de 13,4 milions d'euros. Del total de la despesa, un 44% correspon a la Generalitat de Catalunya. La inversió de l'administració en aquest terreny representa un descens del 15,2% respecte a l'any 2011, exercici en el qual la partida reservada a publicitat va arribar als 15,8 milions d'euros.

En el cas del global del mercat espanyol, la suma de marques del sector de l'automoció representa la principal font d'ingressos per a la publicitat. Ara bé, si s'individualitzen els anunciants, el principal és el grup El Corte Inglés. Tot i haver rebaixat la seva despesa un 11,1%, els 154,9 milions d'euros que encara gasta representen el 3,9% del total de la inversió publicitària (segons Infoadex).

El segon lloc és per a Procter&Gamble (multinacional de productes d'higiene personal i domèstica) i el tercer, per als cosmètics L'Oréal. Entre els deu primers de la llista d'anunciants més gastadors, només han incrementat despesa Vodafone (4,1%) i el banc ING (1,6%). Tota la resta han retallat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.