Emprenedors

Un tren per imaginar les aplicacions del futur

Fins 36 emprenedors s'han sumat a la primera edició de l'Imagine Express, una experiència pionera que ha plantejat el repte de desenvolupar ‘app' durant un trajecte de quatre dies

“Ha estat tan intens i tan ràpid que encara no hem tin­gut temps per aca­bar de pair-ho tot”. Ho explica Vicenç Gar­cia, un dels dre­a­mers que dilluns pas­sat van pujar al tren d'Ima­gine Express. Pro­mo­gut per l'Ima­gine Cre­a­ti­vity Cen­ter de San Fran­cisco jun­ta­ment amb la Bar­ce­lona Mobile World Capi­tal, i pen­sat i coman­dat per Xavier Ver­da­guer, aquesta experiència pio­nera ha enro­lat 36 empre­ne­dors en un tren durant qua­tre dies, de Bar­ce­lona a París i Lon­dres i tor­nada a Bar­ce­lona.Qua­tre dies, 6.000 minuts inten­sos per posar en marxa una apli­cació en àmbits tan dife­rents com el turisme o la salut.​Quatre dies, 6.000 minuts, perquè 36 empre­ne­dors que no es conei­xien de res for­min 12 equips inter­dis­ci­pli­na­ris amb tres per­fils molt mar­cats: el cre­a­tiu que aporta la idea, l'engi­nyer que desen­vo­lupa l'apli­cació i l'espe­ci­a­lista en mone­tit­zar la idea.

Vicenç Gar­cua és l'home de nego­cis del grup cre­a­dor de l'apli­cació Onco­ach, pen­sada com una xarxa social per ofe­rir suport als malalts diagnos­ti­cats de càncer. La idea va sor­gir de Raquel Riol, emple­ada de Sanofi -una de les mol­tes empre­ses que col·labo­ren amb l'Ima­gine Express. “L'empresa va con­vo­car un con­curs d'idees entre els tre­ba­lla­dors i la meva va ser selec­ci­o­nada d'entre més de 50”, explica Raquel Riol. La idea, explica, va sor­gir de la pròpia experiència per­so­nal, ja que ella mateixa ha superat un càncer, però també de la seva experiència pro­fes­si­o­nal. “A Sanofi apos­tem per tro­bar solu­ci­ons inte­grals que vagin més enllà del medi­ca­ment.”

El ter­cer home d'Onco­ach, Àlex Ximeno, és qui s'ha encar­re­gat de fer que l'apli­cació sigui una rea­li­tat en temps rècord. Tant ell com en Vicenç van saber que puja­rien al tren tan sols uns dies abans de sor­tir de l'estació de Sants i tots tres coin­ci­dei­xen a des­ta­car l'experiència com a “bru­tal i intensa”, i tot i que el seu pro­jecte no ha estat un dels qua­tre gua­nya­dors del con­curs orga­nit­zat pels orga­nit­za­dors tenen clar que segui­ran tre­ba­llant per por­tar la seva apli­cació al mer­cat.

“Ha estat la pri­mera vegada que hem orga­nit­zat una experiència Ima­gine fent com­pe­tir els empre­ne­dors entre ells, i això ha estat el més dur perquè hi havia equips que tenien la sen­sació d'haver per­dut, però empren­dre és això, que les coses no sur­tin a la pri­mera i seguir enda­vant”, explica el fun­da­dor de l'Ima­gine Cre­a­ti­vity Cen­ter i cre­a­dor de l'Ima­gine Express, Xavier Ver­da­guer.

Aquest empre­ne­dor fun­da­dor d'Inno­va­lley, ins­tal·lat a Sili­con Valley des de fa anys, va ori­gi­nar l'Ima­gine Cre­a­tive Cen­ter com una manera d'acos­tar empre­ne­dors cata­lans al bres­sol de l'empre­ne­do­ria. Amb aquesta pri­mera edició de l'Ima­gine Express fa una passa més en la pro­posta d'ini­ci­a­ti­ves inno­va­do­res per a la pro­moció de l'empre­ne­do­ria. “De moment tenim pre­vist repe­tir l'experiència fins al 2018, que és fins quan Bar­ce­lona té pac­tada la capi­ta­li­tat del mòbil, però segur que ho serà encara molts anys més”, explica Ver­da­guer.

I és que l'acte ini­cial de l'Ima­gine Express, i on es van crear els dotze equips, va ser el saló 4YFN dins el Mobile World Con­gress. I un cop arri­bats a Bar­ce­lona els qua­tre pro­jec­tes gua­nya­dors (Trip4­real en la cate­go­ria de turisme, Vin­cles en la cate­go­ria de temes soci­als, Phy­sius en la cate­go­ria de salut i wiPet en la cate­go­ria de temàtica oberta) van poder pre­sen­tar les seves apli­ca­ci­ons davant experts i inver­sors al mateix saló. Els qua­tre gua­nya­dors rebran fins a 30.000 euros en pro­duc­tes i ser­veis de les empre­ses que patro­ci­nen la ini­ci­a­tiva, com per exem­ple Eada, Eve­ris, Sof­to­nic o BDO.

A més l'equip de wiPet, que va ser el pro­jecte triat pels assis­tents a la pre­sen­tació en el Mobile World Con­gress, mar­xarà una set­mana a la seu d'Audi a Sili­con Valley, on hau­ran de desen­vo­lu­par una apli­cació per a la firma auto­mo­bilística. Igna­cio López, el cre­a­tiu de wiPet, des­taca de l'experiència a l'Ima­gine Express “que has d'apren­dre a com­par­tir la idea que tens amb gent que no conei­xes i con­fiar en ells perquè és el teu equip que t'aju­darà a fer-la rea­li­tat”.

En total més de 60 per­so­nes han par­ti­ci­pat en el viatge. Al cos­tat dels empre­ne­dors van pujar al tren experts en empre­ne­do­ria i també dues coac­hers encar­re­ga­des de donar un cop de mà als par­ti­ci­pants quan els ner­vis, el can­sa­ment i l'estrès fes­sin sal­tar les alar­mes. “Un dels moments més crítics va ser a Lon­dres, abans de la pre­sen­tació amb pos­si­bles inver­sors; el dia abans algun dels empre­ne­dors es va que­dar en blanc”, explica Maria José Viñas, una d'aques­tes entre­na­do­res.

Després d'una set­mana més que intensa l'equip d'Ima­gine Express agafa aire i pensa ja en l'edició de 2015, que conei­xent Xavier Ver­da­guer, segur que serà molt més que una rèplica d'aquesta pri­mera edició.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.