Augmentant els ingressos amb serveis extres
Cada cop és més complicat generar riquesa. Això explica que en moltes empreses es posin en marxa solucions creatives per augmentar els ingressos. Algunes empreses estan aconseguint ingressos extres introduint publicitat en les seves instal·lacions o a les seves pàgines web. És el cas, per exemple, dels taxis que converteixen els respatllers dels seients i l'exterior del vehicle en suports publicitaris. Un altre exemple són les empreses que posen a les seves instal·lacions el nom de marques comercials. Això ho podem veure en estadis esportius i en aules d'escoles de negocis.
Un altre cas interessant és el de la nova fase en què està entrant el fenomen low cost. En una primera fase, la pressió per abaixar els preus de venda ha fet que moltes empreses apostin per la competitivitat basada en el baix preu. El que han fet és eliminar del producte tot el que el client no valora prou i no està disposat a pagar el que costa. Com que el que atreu els clients és el preu base, han eliminat tots els serveis addicionals. Així, veiem com Ikea ven uns mobles que el client ha de buscar a la botiga, transportar-los a casa seva i muntar-los. En el sector de les línies aèries la majoria han suprimit el menjar gratuït en vols de curta durada i molts altres serveis. Però darrerament ja hi ha clients que estan disposats a pagar per una millora del producte bàsic. Això explica que algunes empreses passin a una nova fase i comencin a generar ingressos addicionals donant l'opció al client de millorar el producte bàsic amb serveis extres a canvi d'un preu addicional. Exemples d'aquests serveis que s'han de pagar a part serien el transport i el muntatge a Ikea.
En la mateixa línia, algunes línies aèries de baix cost ofereixen serveis extres per a aquells clients que tenen necessitats més enllà del servei bàsic: sala d'espera preferent, facturació de més maletes, prioritat a l'hora d'embarcar, elecció de diferents tipus de seients, acumulació de punts de fidelització, flexibilitat de canvis, possibilitat de reemborsament en cas de cancel·lació, complement d'assegurança, etc. A part dels serveis destinats a millorar el producte principal, hi ha també productes o serveis complementaris que es converteixen en una nova font d'ingressos que els clients també poden comprar. Per exemple, un cop s'ha comprat un bitllet d'avió, es pot fer una reserva d'habitació d'hotel o llogar un vehicle.
Analitzant el compte de resultats d'aquestes companyies comprovem que si obtenen beneficis és gràcies als ingressos extres. En definitiva, cal anar innovant de manera continuada per oferir al client el que vol en cada moment. Les empreses que ho aprofiten són les que tenen dos trets diferencials: capacitat per entendre l'evolució de les preferències dels consumidors i flexibilitat per poder satisfer aquestes necessitats.