Comprar com abans, a un clic
Un web permet comparar els millors preus de diferents botigues abans de fer la compra
al 20% del tiquet, segons els creadors d'Elcomprador.cat
Per contradictori que sembli, les noves tecnologies poden fer tornar pautes, comportaments i maneres de comprar com les d'abans. Així ho creuen Álvaro Díez i Josep Maria Vallvé, fundadors d'Elcomprador.cat, una eina que pretén recuperar la manera de comprar que tenien les àvies, quan comparaven els preus i les qualitats de productes de diferents establiments i feien compres fragmentades, és a dir, agafaven el que més els interessava de cada botiga. De fet, aquesta eina en línia permet veure els productes que hi ha a totes les grans cadenes de supermercats i en alguns establiments de proximitat, comparar els preus i comprar el que més interessi.
Díez i Vallvé van tenir la idea fa uns anys, després de constatar que a Catalunya el sector de l'alimentació era dels pocs que no havien fet el salt a internet -només un 1% de la facturació correspon a vendes en línia-. Van veure una oportunitat i van estudiar el que hi havia en altres mercats. I van tenir la idea de crear un supermercat a internet que aplegués l'oferta de les cadenes de supermercats (marques blanques i de renom) i els productes d'alguns establiments de proximitat. Díez i Vallvé tenien clar també que no treballarien amb estocs per no desvirtuar els preus i les ofertes. Havien de ser els empleats de l'empresa els que fessin la compra a partir de les comandes. El model es completava amb un repartiment amb treballadors propis.
D'aquesta reflexió va néixer Elcomprador.cat, que ja fa un any que funciona a Tarragona i Reus i que s'està estenent ara per la demarcació de Barcelona. Entrant a la seva pàgina web (www.elcompradot.cat), el consumidor té accés a productes de marques de renom i blanques, a més d'alguns de proximitat, pot comparar preus i qualitats, i fer la comanda. A partir d'aquí, l'empresa realitza la compra i l'entrega a domicili (el servei és gratuït a partir dels 99 euros de compra).
Reclam.
Entre els clients d'Elcomprador.cat hi ha moltes famílies amb nens que aprofiten l'eina per estalviar temps i diners. També gent gran amb problemes de mobilitat, als quals els va bé que se'ls entregui la compra a casa. Fins i tot hi ha, segons els fundadors, alguns col·lectius.
Tant Díez com Vallvé incideixen molt en el fet que la compra i l'entrega la fan treballadors de la mateixa empresa. Això els diferencia d'altres, segons diuen, que externalitzen el repartiment. Consideren que d'aquesta manera poden donar un servei més acurat, cosa que el client valora.
Aquesta manera de funcionar els obliga a tenir un creixement orgànic. És a dir, que es van estenent com una taca d'oli per una zona a la qual poden arribar. De moment són presents a Tarragona, Reus, Rubí, Sant Cugat i Barcelona. Properament esperen completar el Vallès Occidental i probablement estendre's a Lleida. I estudien fer el salt a una altra zona a finals del 2015 –estudien si a València, Madrid, Saragossa o Bilbao–. Si es compleixen els plans, aquesta empresa, que ara té 12 treballadors -comptant els socis fundadors-, arribarà a facturar 15 milions el 2016. Entre els reptes més immediats, hi ha una ampliació de capital, amb què es vol donar una empenta important a l'empresa.