Emprenedors

Comprar com abans, a un clic

Un web permet comparar els millors preus de diferents botigues abans de fer la compra

L'estalvi pot arribar
al 20% del tiquet, segons els creadors d'Elcomprador.cat

Per con­tra­dic­tori que sem­bli, les noves tec­no­lo­gies poden fer tor­nar pau­tes, com­por­ta­ments i mane­res de com­prar com les d'abans. Així ho cre­uen Álvaro Díez i Josep Maria Vallvé, fun­da­dors d'Elcom­pra­dor.cat, una eina que pretén recu­pe­rar la manera de com­prar que tenien les àvies, quan com­pa­ra­ven els preus i les qua­li­tats de pro­duc­tes de dife­rents esta­bli­ments i feien com­pres frag­men­ta­des, és a dir, aga­fa­ven el que més els interes­sava de cada botiga. De fet, aquesta eina en línia per­met veure els pro­duc­tes que hi ha a totes les grans cade­nes de super­mer­cats i en alguns esta­bli­ments de pro­xi­mi­tat, com­pa­rar els preus i com­prar el que més interessi.

Díez i Vallvé van tenir la idea fa uns anys, després de cons­ta­tar que a Cata­lu­nya el sec­tor de l'ali­men­tació era dels pocs que no havien fet el salt a inter­net -només un 1% de la fac­tu­ració cor­res­pon a ven­des en línia-. Van veure una opor­tu­ni­tat i van estu­diar el que hi havia en altres mer­cats. I van tenir la idea de crear un super­mer­cat a inter­net que aplegués l'oferta de les cade­nes de super­mer­cats (mar­ques blan­ques i de renom) i els pro­duc­tes d'alguns esta­bli­ments de pro­xi­mi­tat. Díez i Vallvé tenien clar també que no tre­ba­lla­rien amb estocs per no des­vir­tuar els preus i les ofer­tes. Havien de ser els emple­ats de l'empresa els que fes­sin la com­pra a par­tir de les coman­des. El model es com­ple­tava amb un repar­ti­ment amb tre­ba­lla­dors pro­pis.

D'aquesta reflexió va néixer Elcom­pra­dor.cat, que ja fa un any que fun­ci­ona a Tar­ra­gona i Reus i que s'està este­nent ara per la demar­cació de Bar­ce­lona. Entrant a la seva pàgina web (www.​elcompradot.​cat), el con­su­mi­dor té accés a pro­duc­tes de mar­ques de renom i blan­ques, a més d'alguns de pro­xi­mi­tat, pot com­pa­rar preus i qua­li­tats, i fer la comanda. A par­tir d'aquí, l'empresa rea­litza la com­pra i l'entrega a domi­cili (el ser­vei és gratuït a par­tir dels 99 euros de com­pra).

Reclam.

L'estalvi és, jun­ta­ment amb la como­di­tat, el gran reclam d'aquesta eina. Vallvé afirma que, com­prant a través d'aquesta web, s'acon­se­gueix estal­viar per diver­ses vies: per la com­pa­ra­tiva directa i indi­recta (els dife­rents for­mats que s'ofe­rei­xen d'un mateix pro­ducte) entre mar­ques, pel fet de no haver-se de des­plaçar i pel poc temps que s'inver­teix. En suma, els res­pon­sa­bles d'Elcom­pa­ra­dor.cat cal­cu­len que un con­su­mi­dor pot estal­viar al vol­tant del 20%. Díez comenta que les quan­ti­tats poden no sem­blar molt altes si s'apli­quen a cada com­pra, però que, al cap d'un any, la diferència entre com­prar a través d'aquesta pàgina web i fer-ho a algun super­mer­cat físic pot ser impor­tant -en una com­pra men­sual de 100 euros, l'estalvi seria de gai­rebé mil euros l'any.

Entre els cli­ents d'Elcom­pra­dor.cat hi ha mol­tes famílies amb nens que apro­fi­ten l'eina per estal­viar temps i diners. També gent gran amb pro­ble­mes de mobi­li­tat, als quals els va bé que se'ls entre­gui la com­pra a casa. Fins i tot hi ha, segons els fun­da­dors, alguns col·lec­tius.

Tant Díez com Vallvé inci­dei­xen molt en el fet que la com­pra i l'entrega la fan tre­ba­lla­dors de la mateixa empresa. Això els dife­ren­cia d'altres, segons diuen, que exter­na­lit­zen el repar­ti­ment. Con­si­de­ren que d'aquesta manera poden donar un ser­vei més acu­rat, cosa que el cli­ent valora.

Aquesta manera de fun­ci­o­nar els obliga a tenir un crei­xe­ment orgànic. És a dir, que es van este­nent com una taca d'oli per una zona a la qual poden arri­bar. De moment són pre­sents a Tar­ra­gona, Reus, Rubí, Sant Cugat i Bar­ce­lona. Pro­pe­ra­ment espe­ren com­ple­tar el Vallès Occi­den­tal i pro­ba­ble­ment esten­dre's a Lleida. I estu­dien fer el salt a una altra zona a finals del 2015 –estu­dien si a València, Madrid, Sara­gossa o Bil­bao–. Si es com­plei­xen els plans, aquesta empresa, que ara té 12 tre­ba­lla­dors -comp­tant els socis fun­da­dors-, arri­barà a fac­tu­rar 15 mili­ons el 2016. Entre els rep­tes més imme­di­ats, hi ha una ampli­ació de capi­tal, amb què es vol donar una empenta impor­tant a l'empresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Comprar com abans, a un clic

Publicat a