Focus

MWC, oportunitats per a l'ecosistema de ‘start ups'

Històricament el congrés 3GSM, ara conegut com a Mobile World Congress (MWC), ha sigut un esdeveniment d'operadors de telefonia i fabricants, quelcom molt industrial i d'un abast social relativament limitat que es podria dir de difícil encaix amb la majoria de start ups locals, basades primordialment en els continguts.

Amb l'aparició de mecanismes de distribució de continguts (markets) i els anomenats telèfons intel·ligents (smartphones), el boom dels continguts i apps ha esdevingut una realitat i el mòbil deixa de ser un dispositiu de comunicació i esdevé la plataforma de distribució de continguts més gran del món, amb un abast a totes les capes socials i demogràfiques. Un dispositiu d'accés a informació i continguts que permet, de forma definitiva, l'apropament de la realitat del MWC a les empreses locals.

Aquest fet provoca un interès sense precedents, ja que parlem d' una industria que ha fagocitat mercats sencers en molt poc temps. Qui recorda els reproductors d'mp3 o les càmeres de butxaca? Les comunitats d'emprenedors no són alienes a aquest fet i l'aprofiten.

Bastant obvis són els avantatges de disposar d'un congrés d'aquesta magnitud al costat de casa. Disposar d'un expositor al món, poder conèixer el pols i rumb del mercat, a unes quantes parades de bus o metro de s de casa, no té preu. La fira professional més important del món a l'abast de les empreses locals, que disposen també d'iniciatives de suport per facilitar-hi la seva presència, i la Mobile World Capital, que vol que l'impacte d'aquesta indústria es noti en el dia a dia i cada dia.

Jugar a casa i conèixer el terreny té els seus punts a favor, però la lliga és internacional i les empreses han d'estar preparades per enfrontar-se a aquest repte.

L'espai que ocupa la fira es converteix en un bastió on les llengües locals són anècdota, accedir-hi pot ser relativament fàcil, però el repte no és entrar al Mobile World Congress sinó saber-se moure en aquest ambient internacional i únic.

Al llarg de la meva carrera, sempreen start ups, vaig treballar en una empresa catalana amb una clara visió i vocació global on esdeveniments com el MWC revolucionaven l'empresa sencera amb infinitat de reunions que seguien a les festes que se celebren durant aquests dies. Visites de múltiples nacionalitats i càrrecs rellevants dels principals jugadors d'aquesta indústria. A banda de l'activitat frenètica de la setmana, la valoració final era molt més que positiva.

Per un altra banda, ara que potser estic molt més proper a la comunitat d'emprenedors, veig molt de talent, molta innovació, molta qualitat, que s'hauria de poder traslladar en ganes de voler menjar-se el món fins i tot quan la percepció que es pot tenir es que no és un lloc per a ells vista la mida dels grans jugadors de la indústria, sovint poc coneguts a casa nostra.

Els emprenedors disposen amb el MWC d'una oportunitat única per aprofitar i embarcar-se en un procés de venda o d'engegar una sèrie de relacions humanes d'èxit incert i en un camp aliè tot i que sigui al costat de casa. Un risc que és inherent al de l'emprenedoria i que pot reportar grans oportunitats per al desenvolupament dels seus projectes amb ambicions globals.

Durant aquests dies el volum d'oportunitats creix exponencialment i aquest fet és magnífic, i cal que la comunitat emprenedora aprofiti totes i cadascuna de les possibilitats que el MWC els ofereix mostrant una actitud global. Entrar al recinte de Fira Gran Via no és garantia d'èxit, però pot ser un primer pas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.