Esprémer el potencial del remolí TIC
Ajuntament i Generalitat persegueixen que el pòsit del MWC repercuteixi en la indústria
De rècord en rècord. Així avança el Mobile World Congress a Barcelona, un esdeveniment que a cada edició que passa engreixa les seves xifres. La fira de telefonia va reunir l'any passat 85.916 persones (un 40% vinguts de fora d'Europa) i la superabundància de públic va ser una invitació pels titulars superlatius i per les notícies que equiparen èxit amb volum. Sovint s'ha destacat, però, que, més enllà de l'enorme impacte que té per a la infraestructura hotelera, per a la restauració, per als establiments d'oci i per a la flota de taxis de la ciutat, el Mobile World Congress deixa una petja poc profunda en el substrat de la ciutat i del país.
Tant és així que l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya van anunciar fa uns dies la posada en marxa del Mobile Community, un espai de trobada que busca ser referència en el sector de la telefonia mòbil i que ha de ser generador d' oportunitats i de serveis especialitzats en l'entorn mòbil.
Es pretén que el remolí tecnològic que envaeix la capital catalana durant els dies de congrés deixi un pòsit que alimenti el teixit empresarial del país. En aquest sentit, el Mobile Community ha de facilitar una major coordinació entre tots els agents de l'ecosistema mòbil català -tant públics com privats- i revertir l'actual atomització del sector.
Els impulsors del projecte destaquen que “els membres tenen visibilitat pública i poden accedir a la xarxa de contactes de la comunitat –desenvolupadors, empreses usuàries, emprenedors, inversors i, entre d'altres, centres de coneixement- i establir vincles de col·laboració amb altres agents i comunitats. També gaudeixen d'ofertes especials com una borsa de treball, beneficis i avantatges que els ofereixen les empreses col·laboradores”.
El tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà a l'Ajuntament de Barcelona, Antoni Vives, va declarar durant l'acte de presentació que “el pes de Barcelona com a capital mundial del mòbil no és només fer el congrés del mòbil, que està molt bé i és imprescindible, sinó que sou la comunitat mobile els que feu que Barcelona sigui vista d'ara i els anys a venir com la veritable capitalitat de la indústria de la mobilitat”. En la mateixa línia afegia que “en els pròxims anys Barcelona ha de ser referent de la recerca a l'entorn de la mobilitat i dels serveis socials que se'n desprenen”.
Per la seva part, la tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, declarava que “Barcelona ha fet una aposta importantíssima per posicionar-se a nivell mundial en el sector de les TIC i mobile” i remarcava que “volem que Barcelona sigui atractiva per a la inversió, per fer negocis, i així ho demostren els darrers estudis d'inversió, on el 21% de les inversions estrangeres estan concentrades en el sector TIC, fet que reforça aquest posicionament global i internacional”.
L'eix vertebral de Mobile Community és el seu portal web (community.mobileworldcapital.com), “un aparador d'empreses, entitats i projectes que vol esdevenir l'espai de consulta habitual dels professionals del sector”. El portal inclou el Marketplace, un espai que dóna visibilitat als membres de la comunitat i en promou la relació virtual. El Marketplace també ofereix una borsa d'ofertes laborals vinculades al sector mobile per tal de promoure l'ocupació en aquest àmbit.