Infraestructures

El Parlament manté viva l’‘autovia’ de Cornellà a Besalú

A proposta del PSC, la cambra insta el govern a donar prioritat al desdoblament, quan el pressupost ho permeti

El Par­la­ment ha ins­tat el govern a pri­o­rit­zar el des­do­bla­ment de la car­re­tera C-66 entre Cor­nellà del Terri (a la rotonda d’Haribo) i l’accés a Besalú des de la recta de Fares, tan bon punt “el con­text pres­su­pos­tari ho per­meti”. La pro­posta, feta ahir pel PSC a la comissió de Ter­ri­tori, va rebre l’aval de tots els grups repre­sen­tats a la cam­bra, menys el de Cata­lu­nya en Comú-Podem (CatECP), segons informa ACN. La decisió de la comissió coin­ci­deix amb el que han dema­nat alguns dels ajun­ta­ments impli­cats en aquest tram de la C-66, com ara Besalú, Sant Fer­riol i Serinyà, així com el Con­sell Comar­cal de la Gar­rotxa, a instàncies del PSC. La demanda es pro­du­eix perquè s’estan fent unes impor­tants obres de millora a la car­re­tera i es tem que això faci obli­dar el pro­jecte de l’auto­via. Aquest pro­jecte de des­do­bla­ment es va treure per pri­mer cop a expo­sició pública l’any 2004, quan encara no es par­lava de crisi econòmica. Ales­ho­res el pres­su­post esti­mat de les obres era d’uns 80 mili­ons d’euros, però s’hi van intro­duir diver­ses millo­res que van enca­rir el pro­jecte fins als 172 mili­ons. Ara es cal­cula que en val­dria més de 200. El pro­jecte inclou, com a obra més nota­ble, uns túnels entre Serinyà i la recta de Fares. Es pre­veia que l’auto­via estigués enlles­tida el 2010, però la dava­llada d’ingres­sos de la Gene­ra­li­tat va dei­xar el pro­jecte per a més enda­vant.

LA XIFRA

200
milions d’euros
es calcula que costaria avui el desdoblament de la C-66 entre Cornellà del Terri i l’accés a Besalú.

Les obres de millora en espera del desdoblament

Des d’aquest estiu s’estan executant les millores de la C-66 entre Serinyà (a l’altura del bar Les Coves) i l’accés a Besalú per la recta de Fares, de 5,4 km. S’hi destinen 6,1 milions d’euros i haurien d’estar acabades la tardor de l’any que ve. S’hi fan, entre altres obres, tres rotondes grans i una altra de dimensions més reduïdes. Estaran situades precisament als dos extrems del tram i també a l’accés del nucli de Serinyà. D’altra banda, s’eixamplarà la calçada a l’altura del nucli de Fares per poder fer carrils d’acceleració i desacceleració, i en diversos trams s’instal·larà una barrera metàl·lica entre els dos sentits de la marxa.

Es preveu que aquesta tardor la direcció general de Carreteres presenti el projecte de la segona fase de les obres de millora, que inclourà l’anomenada variant de Banyoles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.